Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

30.5.2005 14:27

Puristuksia kyllä löytyy että tuskin on niistä kiinni. ja sitä on neuvottu kyllä polkeen kaasu kiinni ja niin on poljettu kylmänä ja lämpösenä on koitettu kyllä kaasua vähän, paljon ja ihan auki. tulpan kärki väli on just katottu eikä siittä ainakaa pitäis olla kiinni. pitää kattoo noi oretnan neuvomat kohteet ja sitten jos sitä sytystä. osaako kukaan muuten neuvoo kuinka sitä säädetään. siittä viällä että työntämällä lähtee helposti käyntiin jos on pitoa renkaalla. pitää koht mennä ottaa se kaasari ja läpät ihmeteltäviks siältä. siinnä on sytytys ihan pikkasen kuulemma myöhässä ja sitä on tarkotus ollu säätää tässä kun joku neuvois miten tai joku auttais siinä hommassa. suomursu voi olla että kuuosti paljonki myöhäseltä kun se siä kävi usein tyhjäkäyntiä nii sen jälkee aina vähän huonosti kiersi mutta kun sen kiereli piikille nii alko taas kuulostaan normaalilta.

30.5.2005 19:03

nonni nyt on läpät ja kaasari kattottu. roskia ei ollu kaasarissa missään. läpät oli hyvät paitti yks kulma oli ihan pikkasen lohjennu mutta se ei ees päästäny siittä vettäkää läpi sen enempää ku muualtakaan että läpät on ok. nytten ku kasasin nii en saanu käyntii, viä illalla koittaa kun tuun kotiin. mutta siis kaasarista/läpistä ei pitäis olla kiinni tän homman. purolle soitin ja siä epäiltii puristuksia aluks mutta kerroin että niitä tossa on ku työntäessäki on vaikee saada pitoo renkaalle kun vaatii paljo että jaksaa pyörittää konetta. no sitten sytytystä epäiltiin ja heti veikattii myöhäselle mitä se on juttelin siinä sitten ja jos ei noi kaasarin säädöt yms auta nii kai mää ton sytytksen vien purolle säädettäväks kun ei itellä oo taitoo/tarvittavia työkaluja koska se on kuulemma pirun tarkka siittä että se on oikeessa kohtaa. tunnin tai puolen tunnin homma kuulemma on mutta sovin että ite otan sitten bensatankin penkin ja magneeton kopan pois nii pääsee nopeemmin siittä hommasta. mutta olisko viä mtn vinkkiä täältä kertoo ton kanssa.

30.5.2005 19:09

No mul oli just pieni palanen murtunu läpän kulmasta ja polkemal ei lähteny millään käyntiin, mut työntämäl kyl. Kyseessä oli siis -99 piikki ktm. Ihmettelin itekkin voiko muka vaikuttaa niin paljon, mutta uuden läpän jälkeen lähti heti tulille voi toki olla mahdollista että kaasarissa oli joku roska joka siinä samalla lähti pois.

30.5.2005 19:14

Rikuuu kirjoitti:nonni nyt on läpät ja kaasari kattottu. roskia ei ollu kaasarissa missään. läpät oli hyvät paitti yks kulma oli ihan pikkasen lohjennu mutta se ei ees päästäny siittä vettäkää läpi sen enempää ku muualtakaan että läpät on ok. nytten ku kasasin nii en saanu käyntii, viä illalla koittaa kun tuun kotiin. mutta siis kaasarista/läpistä ei pitäis olla kiinni tän homman. purolle soitin ja siä epäiltii puristuksia aluks mutta kerroin että niitä tossa on ku työntäessäki on vaikee saada pitoo renkaalle kun vaatii paljo että jaksaa pyörittää konetta. no sitten sytytystä epäiltiin ja heti veikattii myöhäselle mitä se on juttelin siinä sitten ja jos ei noi kaasarin säädöt yms auta nii kai mää ton sytytksen vien purolle säädettäväks kun ei itellä oo taitoo/tarvittavia työkaluja koska se on kuulemma pirun tarkka siittä että se on oikeessa kohtaa. tunnin tai puolen tunnin homma kuulemma on mutta sovin että ite otan sitten bensatankin penkin ja magneeton kopan pois nii pääsee nopeemmin siittä hommasta. mutta olisko viä mtn vinkkiä täältä kertoo ton kanssa.


Sytytyksen säätö on kyllä aika helppoa touhua.Vauhtipyörä pois,löysäät aluslevyn ruuvit,käännät hitusen verran aluslevyä kampiakselin pyörimis-suuntaa vastaan(mikäli sytystä siis aikaistetaan).Mikäli havaittavissa on parannusta niin ennakkoa voi lisätä,ja toisteppäin.

Kakstahtinen ei ainakaan niin tarkka sytytyksestä ole,ennakkoa muuttamalla muuttaa koneen luonnetta.

Voihan sytytyksen toki säätää mittareilla mikä on todella aikaa vievää hommaa.

31.5.2005 10:25

Onkohan sitä sun pyörääsi nyt säädellyt joku, joka ei ole muuta kuin kasannut palikat yhteen miten on sopimaan saanut.
Jos siitä läpän kulmasta puuttuu pala, niin se läpän avautuessa se kuitenkin vaikuttaa siihen käyntiin. Millainen se pyörä on alakierroksilla?
Kyllä tuon enskaversion pitäisi alkaa vetää jo kohta tyhjäkäynnin jälkeen, ei tosin laisinkaan siihen malliin kuin yläkierroksilla.
Sitten ymmärsin tuosta sinun selityksestäsi, että jonkin aikaa tyhjäkäyntiä käytyään siellä on kampikammiossa jo uimiseen asti seosta. Sekin voi olla yksi syy, jos tulppa on koko ajan märkänä, ja tällöin ei alakierroksillakaan tapahdu mitään. Eli kokeileppas nyt ensin niin, että säädät tyhjäkäyntisuutinta, neulaa ja pääsuutinta niin, että vaikka se kone siinä minuutin tyhjäkäyntiä kävisikin niin silti suostuu ottamaan kierroksia heti kun avaat kaasun (paikallaan, ja mihin asentoon vain).
Jos se roiskii öljyä potken päästä, niin se on liian rikkaalla.
Sytyn säätämiseen tarvitsen vauhtipyörän ulosvetäjän, maksavat luokkaa 20-50e. Sen jälkeen katsot vaikka kiksillä varmuuden vuosi, että mihin suuntaan se kone pyörii ja sen jälkeen säädät sitä levyä vastakkaiseen suuntaan -> aikaisemmalle. Muista lukita ruuvit ja pistä vauhtipyörä takaisin vaikka pulttipyssyllä/varmista riittävä kireys. Jos sytytys on hiukan aikasellaan, niin käynnistyvyys paranee ja alavääntö samoin, jos se on liikaa aikasellaan, niin kone alkaa potkia takaisin ja mäntään tulee sellaista rotan hiekkapuhallusjälkeä.

31.5.2005 14:31

no pitää kattoo noi läpät viä, mutta silti toi pyörä vetää mun mielestä ihan ok alakierroksillakin mutta en silti oo muita 125cc enskoja ajanu etten voi oikee verrata sitä sitten siihen. kainny tulpan ja läpät ostan eka tohon ja purolta sanottii säädöistä että pääsuutin vois ollu ihan pikkasen isompi ja neulaa piti laskee pykälällä muuta vikaa ei ollu. en tiä sitten tosta sytytyksestä että rupeeko ite säätää ku samaan rahaa melkein ne sen purollakin säätää. jos ei toi nyt tolla tulpalla ja läpillä ja kaasarin uudellee aukasulla lähe nii sitten pitää miettiä lisää että mitä sille tekee. mutta joka tapauksessa se sytytyskin pitää säätää siittä kohdallee koska ei se kuulu olla siltikään myöhässä.

12.6.2005 20:30

Menipä tuossa kiertokangen laakeri paskaks pyörästäni. Nyt on kone siinä vaiheessa että pitäs saada kampiakselin puoliskot irti toisistaan, eli pitäs saada se kiertokangen tappi pois kampiakselista ja sitä kautta päästä laakeria vaihtamaan.

Mutta se on vissiin ilmeisesti jotenki prässätty kiinni se tappi kampiakseliin. Ainakin näin luulen. Eli jos jollain olis kokemusta, ni miten sen tapin saa pois sieltä(=kampiakselin puoliskot erilleen)???

12.6.2005 21:01

pikkupaskiainen kirjoitti:Menipä tuossa kiertokangen laakeri paskaks pyörästäni. Nyt on kone siinä vaiheessa että pitäs saada kampiakselin puoliskot irti toisistaan, eli pitäs saada se kiertokangen tappi pois kampiakselista ja sitä kautta päästä laakeria vaihtamaan.

Mutta se on vissiin ilmeisesti jotenki prässätty kiinni se tappi kampiakseliin. Ainakin näin luulen. Eli jos jollain olis kokemusta, ni miten sen tapin saa pois sieltä(=kampiakselin puoliskot erilleen)???


Eipä onnaa tuo ilman prässiä. Onhan niitä kaikenmaailman pakastekikkoja, mutta koneistamolle vaan. Tasapainotus 40-100e sekä kiertarin vaihto....

28.6.2005 10:32

kuinka iso tankki on TM 125cc VRX -94:ssa?

1.7.2005 12:26

oiskohan siin 7,5 litraa. tietäiskö joku sopisiko joku uudemman mallin hgs:ssä tohon 92 mitään suurempii muutoksii.

1.7.2005 14:54

ei kellään ois myynnissä putkee -92 temmii ?

3.7.2005 15:03

ei kellään olisi muuten myynnissä Temmun valomaskia? millä väleillä saisin tm:n kulkemaan pintakaasulla n.80km/h? nyt on semmoiset välitykset että kulkee 100km/h kaasu pohjassa ja pintakaasulla 50-60km/h. taitaa olla jotkut monttuvälit.

3.7.2005 19:54

ne ovat aika varmaa 13/52

3.7.2005 22:20

joo semmoiset ovat nyt kiinni. mitkä olisi hyvät?

3.7.2005 23:41

No mun jampissa on ainakin semmoset välit, että se menee nelonen silmässä, pintakaasulla, sukkula-asennossa, lahkeet sukanvarressa, 1.2bar painetta renkaissa ja 8 desiä bensaa tankissa JOPA 84,8KM/H!!!1 Voitsä kuvitella? Vähä magee katupeli.

Älä poikaseni mene muuttamaan niitä rissoja. Männöö vielä mopo rikki.