Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

29.4.2005 0:34

No se on suurinpiirtein puolet kadulla ja puolet mettässä.. Ette muuten sattuis tietään/muistaan paljon maksaa ketjurataspaketti purolla?

29.4.2005 15:25

no soitappa ja kysy 033440599

2.5.2005 15:04

No sattupa nyt tuossa temmilleni sellainen kömmähdys että meni kiinni leikkaamaan. Et jos sylinteri ei mee hoonauksella ni kannattaisko se lähetää johonki uudelleen putkitettavaks. minne? ulkomaille? Entä saisko suomesta ostettua jostain jotain uudelleen putkitettuja sylintereitä ja paljon uudet maksaa? Niin, ei kai tuossa temmissä (94 vrx) ole valusylinteriä että pystyis poraamaan. Ei varmaankaan, mutta tietämykseni on vielä hieman rajoittunut.

2.5.2005 15:41

Putkitus onnistuu suomessa, esim. http://www.suitzaman.fi/korjaamo.html ...
Samasta linkistä löytyy infoa myös pinnoittamisesta.
Soitappa suitzamanille ja keskustele heidän kanssaan sylinterin korjaamis mahdollisuuksista.

17.5.2005 14:07

Onko vuoden -89 temmissä samat vanteet kun -93 temmissä? onnistuin meinaan paskomaan oman takavanteen keskiön ja saisin halvalla -93 vanteet.

17.5.2005 15:21

kyl niitten pitäis. mul on kotarin etuvanne

17.5.2005 15:35

eipä ole pahemin mitään väliä, minkä vanteen siihen laitat.

18.5.2005 12:02

Minkä ihmeen takia se on niin vaikeaa soittaa sinne maahantuojalle?
Sieltä saa varmaan vaihtopytyn, sieltä saa ketju-ratas-setin ihan valinnan mukaan tarvikkeena tai orkkiksena, osaavat varmasti kertoa, että sopiiko se vanne vai ei ja niin edelleen. Ei voi olla totta. Ymmärtäisin jos kyseessä olis Husaberi ja Tane olis tehny konkan! Jota toivottavasti ei ja tuskin ikinä tapahtuu.

29.5.2005 20:11

ei kellään sattuis olemaan vrx:n putkee ? tai jos joku tietäs mikä muu putki menis kii jos menee

30.5.2005 1:39

onkos teillä ollu vaikeuksia saada tm:miä polkemalla käyntiin ku toi mun vaatii monta polkasua ja nopeesti. olin kaanaassa viikon lopun leirillä ajamassa ja sitä koitti monet polkee ja ehkä 2 kertaa koko vkl lähti polkemalla. mikähän siinä vois olla sitten vai eikö vaan osata polkee sitä oikein. sitä on siis poljettu kaasu kiinni, kaasua vähän, yms ryyppy auki, ryyppy kiinni.

30.5.2005 9:25

Ootko putsannu kaasarin ja tarkistanu läppien kunnon?

30.5.2005 9:43

Oliko sulla Riku sellainen mustaksi maalattu temmi?
Jos oli, niin kullosti kyllä aivan siltä, että siinä olisi sytytys pahasti myöhäsellä. Oletko tullut tarkistaneeksi?

30.5.2005 9:44

en sytystä osaa säätää mutta vien kaverin äijälle se kyl osaa mutta katon eka läpät ja kaasarin ku pääsen koulusta. ja juu oli se mustaks maalattu.

30.5.2005 9:46

Rikuuu: Onko puristuksia?

Oireet sopivat katkenneeseen männänrenkaaseen.
Imu ei riitä normaalisti polkemalla, mutta työntämällä käynnistyy ja pirun nopeella polkemisella voi just ja just saada käynnistymään...

Kannattaa katsoa Oretnan kirjoittamat kohteet ja kannattaa vilasta myös pyttyyn jos on vähänkään epäilystä noista puristuksista.

30.5.2005 9:57

No jos kylmänä käynnistät, niin on tärkeää että et koskekkaan kaasuun ja ryyppy on päällä. Koska jos menet avaamaan kaasua, avautuu luisti (no shit!), joka avautuneena päästä enemmän ilmaa lävitseen ja siten laihentaa seosta. Kylmänähän erittäin rikas seos on tarpeen, koska bensaseosta kondensoituu sylinterin kylmiin seinämiin. Ryypyn kanavat on suunniteltu sen kokoisiksi että seos on sellaisenaan hyvää kylmänä käynnistymiseen.

Jos taas kuumana käynnistää, on käynnistäminen hyvinkin päinvastaista. Eli ryyppy pois päältä, ja kaasua jonkin verran tai paljon.

Jos kaasari tulvii, on mahdollista että seos muodostuu kylmänäkin liian rikkaaksi, jolloin tarvii hieman avata kaasua(=laihentaa seosta). Ja mikä pahinta, tulviminen yleensä käynnistämisen yhteydessä saa aikaan sen, että tulppa "kastuu"(eli bensiini kondensoituu tulpan kärkien väliin. Silloin on ihan turha polkea. Tulppa pitää irroittaa ja puhdistaa kärkiväli.

Ja tästä pääsinkin seuraavaaan aiheeseen. Oletko tarkistanut tulpan kärkivälin? Mitä suurempi se on, sitä suuremman jännitteen se vaatii että kipinä syntyy. Eli on mahdollista, että se on liian suuri ja polkemalla aikaansaatu kierrosnopeus ei riitä tuottamaan tarpeeksi suurta jännitettä kärkien välille. (Tämä siis aika epätodennäköistä, koska kärkivälin pitäisi olla todella paljon pielessä. Mutta tulipahan mieleen)