Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

31.7.2004 0:47

Temmeistä ei oo kuulunu edes miltään OIKEILTA kuskeilta mitään muuta kun pahaa sanottavaa.

31.7.2004 2:40

Kyllä tuo ljungqvistin poika kovin kehuu omaa temmiään. Tosin omasi sen muistaakseni 1998 (sama vm.) ja pyörä kuulemma toimi moitteettomasti. Ajan tasalla oleva asiallinen huolto tietysti auttoi varmasti asiaa ;)

31.7.2004 9:15

YZi kirjoitti:
SMK kirjoitti:Ja wert: osta joskus -92 YZ niin tajuat mikä on PASKAkasa :-) Sä ET tiedä...mä tiedän, mul on ollut sellanen.


Mul on myös ollut sellanen, 250cc, eikä ollut mitään normaalia kulumista ihmeempää vikaa.
Mut se pyörä olikin ollut hyvällä pidolla. Kyllä "japskit" kestää ja toimii jos niitä vähänkin huoltaa, mut temmit ilmeisesti ei aina sittenkään...


Mul on kans tollanen -91 YZ, se on kylläkin käsittääkseni samanlainen kuin -92, eikä tossa mun pyörässä mitään vikaa ole ollut, mitä nyt toi YZin mainitsema normaali kuluminen mutta sitähän taitaa olla kaikissa, eikö?

Mikä ihme tolla SMK:lla oikein on? Mikään muu kuin TM ei vissiin ole sen mielestä hyvä pyörä. Kaikki muut on ihan paskoja ja varsinkin jos ne on tehty Japanissa. En tiedä muista, mut mä en ainakaan kovin mielellään osta muita kuin japsipyöriä, mutta en ikinä menis mitään TM:ää ostamaan.

31.7.2004 10:14

Älkää nyt ottako niin vakavasti ku nyt on se aika kuusta.

31.7.2004 11:46

vittu että lapsellista porukkaa

31.7.2004 16:12

SMK kirjoitti:Siis NameLess: Sun touhut on jotenkin niin kertakaikkisen saatanan yhtäjaksosta sähellystä, että lopeta nyt helvetissä koko harrastus jo!
Räpelsinköhän nyt sitä vai tätä häh, vittu täytin sytkäpäänkin vedellä painepesurilla kun en aivoton mäntti ole tajunnut, että 12 vuodessa kumi haurastuu ja sisään saattas mennä vettä, että se tiiveys pitäis muutenkin kattoa ja että käämin lakkauskin haurastuu iän myötä ja pelkkä vesien ulos päästäminen ei auta välttämäti? Säädinköhän sytkää mettän vai ojan puolelle ku mä saatanan mäntti koitan työntämällä mopoa selvittää tuleeko kipinää, mä oon niin urpo etten tajuu laittaa kiksi kuntoon!

Häh? Kuulostaako tutulta? Se olet sä!!!


Ensinnäkään en pessyt painepesurilla tota ja toiseksi tiiviste on uusi, tai no, viikon vanha.

Vaihdoin sen koska se ei pitänyt kunnolla vettä pois sisältä, eikä pidä vieläkään.

Ja sytkä vaan on vähän aikasella kun pyörä hyvin toimi niinkin, ja kaikessa muussa säädössä unohtu, mutta noh, väsyneenä kirjottelin tota, eli tuskin sillä niin väliä, ei yhtään tulppaakaan mennyt ;)

Ja kiksin katkas kaveri, se antaa mulle uuden kunhan käy himassa joskus, niin en siksi viitti ostaa uutta ite. Enkä mä mihinkään oo sitä tarvinnutkaan, olishan se kätevämpi mutta kyllä toi työntämälläkin hyvin lähtee, enkä mä tolla kisaa aja, enkä radalla muutenkaan juur mitään niin ihan sama.

Eli pidä neiti pääs kiinni? Kai mä saan valittaa ongelmistani täällä, kyselen ihan siksi _jos_ jollain olisi sattunut olemaan justiinsa samanlaista häikkää.

31.7.2004 17:01

Saat 500e siitä multa.

1.8.2004 16:11

SMK kirjoitti:Ja wert: osta joskus -92 YZ niin tajuat mikä on PASKAkasa :-) Sä ET tiedä...mä tiedän, mul on ollut sellanen. Ja sun kantsis muutenkin pysyä pois tästä topic'sta kun et tiedä näistä mitään. Oletko edes koskaan nähnyt tollasta? Saatikka ajanut...aikas uljas peli JAmmuun verrattuna, muuten.

Tää olikin ässäheitto.

2.8.2004 0:11

Noniin, onko kellään temmin sytkäpuolaa myynnissä?

Tähän on keväällä ostettu uusi, kiiltääkin vielä :) Mutta nyt vaikuttaa siltä että se tuossa tusahti :(

Meinaan kun konetta pyörittää niin magneetolta tulee virtaa niihin 2 johtoon jotka menee puolalle, mutta ainakaan samalla käyntinopeudella ei puolalta tule ulos tulpanjohtoon yhtään mitään!

Voiko se hajottaa puolan kun magneetonkoppaan oli tosiaan päässyt vettä jne..? Vai miksiköhän se on kärähtänyt nyt jo? Meinaan sit vituttaa jos taas ostaa uuden kalliin puolan ja sekin kosahtaa pian :D

Mutta jees, onko kellään käytettyä ja VARMASTI toimivaa?

2.8.2004 6:38

Se magneeton koppa vääntyy vanhemmiten (jos muovia), joten älä käytä siinä leikattua tiivistettä. Se ei tuu tiiviiksi vaikka kuinka kiristää. Sen sijaan ala käyttää silikonitiivistettä. Tuubista puristat kosketuspinnalle, kiinnität kopan ja annat kuivua. 100% tiivis.

2.8.2004 13:55

Tuo on ihan metallikoppa ;)

2.8.2004 16:31

Olin tänään kattomas tm 125e:tä vm.97..
Hyvä peli oli ja suht hyvässä kunnossakin ulkoisesti, punakilpinen, juuri rempattu ja kaikenlisäksi liikkeestä.
Elikkäs tän viikon aikana haen ton kultsipuppelin uuteen kotiin kitumasta liikkeen nurkista, riippuen kyytimahdollisuuksista <3

2.8.2004 19:16

NameLess kirjoitti:Noniin, onko kellään temmin sytkäpuolaa myynnissä?

Tähän on keväällä ostettu uusi, kiiltääkin vielä :) Mutta nyt vaikuttaa siltä että se tuossa tusahti :(

Meinaan kun konetta pyörittää niin magneetolta tulee virtaa niihin 2 johtoon jotka menee puolalle, mutta ainakaan samalla käyntinopeudella ei puolalta tule ulos tulpanjohtoon yhtään mitään!

Voiko se hajottaa puolan kun magneetonkoppaan oli tosiaan päässyt vettä jne..? Vai miksiköhän se on kärähtänyt nyt jo? Meinaan sit vituttaa jos taas ostaa uuden kalliin puolan ja sekin kosahtaa pian :D

Mutta jees, onko kellään käytettyä ja VARMASTI toimivaa?


Cdi pettää yleensä siitä että tulpan kärkien väli on liian suurta tai muuta jota rasittaa sitä kuten esim kulunut tulppa tai muuta vastaavaa.

2.8.2004 19:51

MCL, Ei tässä ole CDI-sytytystä ;) Kärjetön kyllä, mutta joku muu systeemi kun CDI.

Ja kattelin tuossa niin puolan maa-johto oli kyllä rungossa kiinni, mutta maalia ei oltu poistettu siitä, siinä varmaan syy kärähtämiseen. Noh, huomenna tulee uusi puola, sit keulii taas :)

2.8.2004 21:33

Viimeksi muokannut SMK päivämäärä 1.12.2004 14:32, muokattu yhteensä 1 kerran