Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

17.9.2004 10:45

Ei näissä kurapyörissä mitään ihmeempiä sisäänajoja tarvita, itse annoin käydä tyhjäkäyntiä noin 10 minuuttia ja pikkusen kaasuttelin ja se oli siinä.

17.9.2004 13:04

Itse olen ajellut männät sisään niin että 5min tyhjäkäyntiä ryypyn kanssa, sitten 5min alle puolikaasulla ja 5min korkeintaan 2/3 kaasulla. Sitten vaan hanaa.

17.9.2004 16:53

Miten sä oot sen saanu käymään 5min tyhjäkäyntiä ryypyllä? Ei mulla oo ainakaan koskaan ollu pyörää mikä jaksais 5min käydä ryyppy päällä tyhmäkäyntiä, paitsi jos on kylmä kone, mut kai se 5min lämpee, on se kuitenkin yllättävän pitkä aika :D

17.9.2004 17:02

kyllä se käy... mutta siis käytännössä siis olen jo ajanut ton sisään kun olen ajellut joknun parikymmentä minuuttia aika rauhallisesti sillä...

17.9.2004 17:33

Jaa-a. Ihan hyvin se käy 5min ryypyn kanssa, tosin onhan se vähän tukkoinen kun alkaa kaasuttaan mutta se lähtee ajamalla.

17.9.2004 19:12

NameLess kirjoitti:Miten sä oot sen saanu käymään 5min tyhjäkäyntiä ryypyllä? Ei mulla oo ainakaan koskaan ollu pyörää mikä jaksais 5min käydä ryyppy päällä tyhmäkäyntiä, paitsi jos on kylmä kone, mut kai se 5min lämpee, on se kuitenkin yllättävän pitkä aika :D

No kyllähän toi sun temmiskin ainaki sen 5min käy tyhjäkäyntiä. Oon mä ainaki pari kertaa muistan ku sä oot jättäny sen yli viideks minuutiks tyhjäkäynnil.

18.9.2004 0:54

Joo, mutta RYYPPY päällä ja lämpimällä koneella vähän epäilen että ainakaan tuo kävisi, mutta tiedä siitä sitten.

18.9.2004 10:12

mutta jos se käynnistetään ja annetaan olla ryypyn kanssa sillon.. eli olis kylmä kone.. tarviihan se lämmittää ensin, vai miten se kone ollaan saatu lämpimäks ihan uudella männällä? :)

18.9.2004 13:55

Nonii, mut kuten aikasemmin kirjotin ni on 5min loppupeleissä aika pitkä aika, eiköhän se konekkin siinä jo lämpeä sen verran. Itse kun kylmänä ton käynnistän niin noin 5s se käy kunnolla ryypyllä ja sit laskee kierrokset niin alas et joko sammuu tai sit just ja just vähän jaksaa puksuttaa, mut yleensä siin vaihees otan jo ihan suosiolla ryypyn pois.

18.9.2004 14:57

NameLess kirjoitti:Joo, mutta RYYPPY päällä ja lämpimällä koneella vähän epäilen että ainakaan tuo kävisi, mutta tiedä siitä sitten.

Oho, empäs huomannukkaa tota ryyppyjuttua. Mut, eihän kuuluiskaan ryyppy päällä lämpimänä käydä tyhjäkäyntiä jos on säädöt kunnossa.

18.9.2004 15:09

Ei kuulukkaan, mut jos lukisit aikasempiä viestejä ni näkisit mistä keskustelu alkoi, siitä kun eräs kertoi aina käyttävänsä 5min konetta ryyppy päällä männänvaihdon jälkeen, ihmettelin itse sit et en mä vaa pystyis. Mut miten noin pienestä välihuomautuksesta voi tulla näin iso asia? :D

Kertokaas muuten se, että onko polkijassa vai jossain muussa vikaa, kun kone työntämällä käynnistyy TODELLA hyvin, siis heti kun kytkimen päästää tai vaihteen lämäsee sisään, mutta itse en ainakaan polkemalla tota käymään saa, en sit millään.. Tai no, kyl se aina 20x jälkeen hörähtää, lämpimänä joskus ihan muutamalla, mut onko vika mussa vai jossain muussa? :D

Kyllä kaikennäköset mopot oon ainakin hyvin saanu käymään, mut eikös muutenkin näissä enskoissa / krosseissa oo vähän oma tyyli miten pitäis kenkästä? Kun puristuksia on paljon, mutta kiksin välitys niin harva et kampi on ihan löysä, eli ei tossa voimaa tarvita jalasta yhtään mun itekkin oon niin kömpelö etten millään meinaa saada tarpeeksi nopeutta siihen potkuun, saisin varmaan kädelläkin sen paremmin käymään :D

Onko jotain vinkkejä miten sitä kannattaisi potkia? :D

18.9.2004 15:15

Piikki nyt on sama kuin mopoa polkis: Sen kuin polkasee vaan.
Ei ole tarvetta ettiä mitään kuolonkohtaa, tai keksiä mitään polkasutekniikkaa, suht rivakka polkasu vain ja pyörän pitäisi pärähtää. Jos ei, niin silloin on mopossa jotain vikana.

18.9.2004 15:46

No kun työntämällä lähtee kyllä heti ekalla puristuksella, eli HETI kun kytkimen päästää tai vaihteen heittää raakana, mut ei se polkemalla kyllä pörähdä mitenkään helposti, ainakaan mun poikemana ja mikäs sit vois vaikuttaa tohon käyntiin lähtöön? Koneremppa on tehty, mäntä on timmi, tulppa on uusi, sytytysvehkeet uudet ja säädetyt, ehkä hiukan myöhäsellä mutta käy silti ihan hyvin, kaasarissa uudet säädöt, ja toimii hyvin, tulpankin mukaan seos on oikea.

Mun mielestä ton kiksin välitykset on vaan jotenkin liian löysät, eli ei kone saa kiksistä tarpeeksi kierroksia jotta starttaisi, muutenkin puristukset on sen verran kovat että jos ykkösellä menee ihan hiljaa ilman kytkintä niin yhtäkkiä voi vaan pysähtyä kun seinään, ilman mitään täristämistä tai varoittamista, et jos vaa menee liian hiljaa ni naps, sit ei enää jaksa :D

Mun mielestä tos kiksis pitäis olla niinku raskaammat välitykset, et kone pyöris paljon enemmän pienemmälläkin polkasulla..

1.10.2004 16:29

moi!
missäs vika kun ei temmissäni pala mikään valo. polttimot on ehjät joten olisiko vika valopuolassa. Jos vika on siinä ni paljos sellaset maksaa. Oisko kellään myydä

1.10.2004 18:45

Käy nyt eka johdot läpi. Ja kato, että tuleeko puolalta virtaa.