Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

8.6.2004 23:33

NameLess kirjoitti:Ja kuuluuko ton syödä _ihan helvetisti_ bensaa? Siis oon tässä laskeskellut että tänäänkin söi n. 3l bensaa ja ajoin noin 5km :)

Siis, mistään toi ei bensaa tiputa, ja suutinkin on aika pieni.. Mutta perkele täydellä tankilla ei aja kun varmaan 30-40km, ja toi tän päivänenkin ajo oli ihan kadulla, eikä mitään kisarevitystä.


Ei kuulu. Toi on aivan liikaa. Tuota määrää voisi mennä jossain suosta talutellessa (!!), mutta ei mitenkään muuten.

Vuotaako kaasarin letkuista mitään? Onko pakoputken pää märkä? Työntääkö vaihteiston huohotusletku paskaa? Vaihteistosta pitäisi puhaltaa jos kytkinpuolen stefa vuotaa.

9.6.2004 0:04

no aika hassun lätäkön se oli kyl lykänny niitten pihalle.. :D

9.6.2004 1:39

Juuh, en oo kunnolla mitannut noita määriä, mut fredu se 3l tänään niil pikkumatkoil oli ainakin totuus, toi 5l arvio oli vaa hatusta vedetty, meinaan pakkohan tolla nyt 5l on edes 10km päästä :)

Ja en oo viel kattonu sitä huohotusletkuu, mutta aina kun kone on käynnissä / just sammutettu ni se jättää oikeen kunnon lammikon öljyä, mutta ei se sitä muuten tiputa kun ajon jälkeen päästää lammikon ja jää siihen, ja ajossa se myös tiputtaa.. Täytyypä tarkistaa tuo huohotusletku, se olisi ihan mahdollinen juttu kyllä! Ja en oo pakoputken päätä koittanut, mutta ainakin toi savuttaa ihan helvetisti, vaikka öljyseos on siinä 2-3%, tuskin se noin helvetisti kuuluu savuttaa... Eli eiköhän se stefa vuoda, tilaan jokatapauksessa huomenna uuden ja vaihdan sen..

Niin, onko joillain tämmösen alakerrasta kokemusta, eli joutuuko paljon purkamaan ja onko jotain mitä pitäisi tietää / "varoa" tms kun avaa? Mites toi kiksi, onko siinä joku vittumainen palautusjousi mitä joutuu vääntelemään kun kasaa tms? :)

9.6.2004 7:07

Ootko kattonu pakoaukonsäädintä, mulla oli kotarissa tommosia oireita sen takia ku laippa oli menny poikki ja tukkinu pakoaukon.

9.6.2004 8:00

Viimeksi muokannut SMK päivämäärä 1.12.2004 14:26, muokattu yhteensä 1 kerran

9.6.2004 8:20

Laita siihen virikaasari! Loppuu tiputus ja tulee tehoo niinQ :retee:

9.6.2004 9:14

ja viilaas pyttyäxii niin kyllä on paras..

tikru

9.6.2004 12:54

Oretna kirjoitti:hei dorka hevari shellillä advance pelkästään ei ole mikään öljy vaan niitä on useampia 2t öljyjäkin ja se vsx tais olla halvin joka on harvoja halpoja öljyjä jotka oikeasti ovat viellä hyviäkin, mutta shellilläkin on niitä yli 25e/l 2t öljyjä. Paras 2t öljy mihin törmäsin oli hintalaatusuhteeltaan valvolinen joku 13e:n öljy muista nyt nimee, mut semi-synteettinen, ei savuttanut juurikaan ja motti pysyi puhtaana, sekä toimi hyvin.


Kyllä mä sen ymmärsin.En ole pahemmin perehtynyt noitten shellin öljyihin,enkä tiennyt että shell advance on joku käsite,luulin aluksi kun smk puhui shell advance että se puhui siitä osasynteettisestä paskasta.Se että shellillä on todella hyviä öljyjä on ollut jo kauan tiedossa,kaveri käyttää ktm sx shell racing m ja maksaa 25e litran purkki.Motorex crosspower olen itse todennut hyväksi öljyksi,täysisynteettistä ja maksaa 15e,olen aina käyttänyt ja tulen aina käyttämään.mutta joko lopetetaan paskan jauhaaminen ja koitetaan jeesata Latea temminsä kanssa

9.6.2004 16:47

jos on suutin kulahtanut äkisti ja saa liikaa bensaa? booa myös silloin koska ei pysty polttamaan niin suurta määrää väärällä seoksella??
Viimeksi muokannut FoXi päivämäärä 9.6.2004 17:11, muokattu yhteensä 1 kerran

tikru

9.6.2004 17:03

FoXi kirjoitti:sä et hevari usko itekkään moista paskapuhetta?


jaa mitä?

9.6.2004 21:06

Tiputtaa noin paljon bensaa ja vielä epäilet vuotavaa stefaa..

Tee niinkuin SMK sano ja tsekkaat kohot ym.

Jos ei sittenkään toimi niin purat sen paskakasan yläpään ja katot mitä se on syöny.

10.6.2004 16:45

Hmm.. Kohoissa ei ollut vikaa, tarkistin ne jo ekalla kertaa kun kaasarin purin.. Mutta myyjäkin sanoi tästä että AINA tarvii laittaa hana kiinni kun pyörän jättää, muuten kaasari kusee kuulemma suoraan kampikammion / pakoputken täyteen bensaa eikä tota sit enää saa millään käymään, itse epäili sitä kun kaasari on ihan hiukan etukenossa, mut vakiokaula tossa on eikä se niin paljoa ole kenossa.. Noh, pian meen hakee stefan ja vaihdan sen, jos ei vieläkää sit toimi ni pakko on sit vaan viel kaasaria ihmetellä :)

10.6.2004 17:49

Oonkos mä puhunut jotain tm:n toiminnasta? :)

10.6.2004 18:37

Noni, eli jos sinnepäin kusee, niin kohot on paskat, neulaventtiili on paska, tai sitten neulaventtiilin pesä on paska. eli jossain vika on, meinaan mulla on tossa gammassa ja ar:ssa, no eihän ne tietenkään kisanenskoja ole, niin kaasarit vakionakin molemmat hieman etukenossa, jos hana on auki vaikka yönyli, niin molemmat on silti laakipelejä.

ja jos meinaat että savuttaa siski että polttaa vaihteistoöljyä, niin sen kyllä haistaa jokainen kun alkaa vaihteistoöljy palamaan, meinaan kun raimo poltti sitä, niin haisi kun olisi ollut jäteöljyä tankissa, ja 15sek kaasuttelun jälkeen koulun piha oli niin sinisenä savusta ettei eteensä nähnyt.

ja mopo ei yleensä huudakkaa jos on stefa paskana kytkinpuolelta, vaan käy ihan ku olis aivan helvetin rikkaalla.

osta suosiolla noi smk:n sanomat suuttimet, ei ole elämää suurempi investointi.

shell advance racing m ei maksa 24e, itse olen halvimmillaan nähnyt n.14e hintaan. racing x on sitten se "paras" joka maksaa 22e halvimmillaan, kalleimmillaan ollu yli 30e.

10.6.2004 23:24

Sinuna tutkisin sen kaasarin vielä tarkasti läpi, koska siellä tuntuis olevan vikaa, jos se kerran vuotaa noin helposti.