Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

7.6.2004 10:44

Mun mielestä tuo starttipilotti on sen nimi, ja kyllä sitä voi olla huoltoasemillakin.
Mä ymmärsin, että SMK tarkoitti, että kato onko pakoaukon säädin varmasti kireällä, kun niitä löysiä pultteja/muttereita kerran on.

7.6.2004 12:09

ton starttipilotin virallinen nimi taitaa olla vaan se "motor starter", niin tossa omassa putelissa ainkin lukee. Taino kyllä ne huoltoasemalla tai muualla luultavasti sulle ihan oikean tuotteen antaa käteen kysäsemällä ihan vaan starttipilottia.

7.6.2004 13:09

ota magnetonposki irti, jos sielä on öljyä niin stefa o rikki ja saattaa imee sieltä ilmaa, itellä oli tommonen vika joskus.

8.6.2004 21:03

Juuh, nyt on tarkistettu tommosella CRC:n käynnistys-apu-sumutteella, vissiin just motor starterilla et vaikuttaako.. Ei tapahtunut mitään, samalla suihkin tätä "perus" voitelu-CRC:tä pytyn alatiivisteeseen ja eipä vuotanut sekään, eli vika ei ole tiivisteissä.

Katsoin myös sytyksen, se oli oikein, kumma kyllä kun tuo "säätö" on TÄYSIN toisessa reunassa sillon kun sytytyksen pitäisi olla oikein, onko siinä järkeä ettei voi tuosta säätää kuin toiseen suuntaan? Noh, vika ei selvästikään sytytyksen säädöissä ollut.

Myöskään magneetonpuolen stefa ei vuoda, ihan pikkutippara tuolla öljyä tai jotain oli, mutta ei se vuotanut ole, toi öljy on jostain muualta tullu noiden 10v aikana :)

Ja koska tää savuttaakin ihan helvetisti niin vian on pakko olla kytkinpuolen stefassa, pystyykö sen vaihtamaan niin että kone on kiinni rungossa? Ja mitäs kaikkea joutuu temmissä purkamaan jotta siihen pääsee käsiksi? Kaiken, kuten yleensä? :)

Keksittekö muita vikoja vielä mitä voisi olla, kuin stefan?

Kaasarin säädöistä sen verran että tiedän et suutin on liian pieni, tilaankin ihan just suuremman..Mutta tuollakin suuttimella se pvän toimi TODELLA hyvin, kunnes rupesi tämä vika esiintymään, joten vika ei varmaan ole suuttimessa (laitan silti suuremman kun nyt on 190 ja purolla kuulemma laittaa näihin. 220-240 yleensä :).

8.6.2004 21:08

Pistetään nyt ihan heittona että onhan putsari hyvissä rasvoissa ja että ei ole päässyt lentämään vettä koteloon/vaahtomuoveihin?

8.6.2004 21:35

Juu, kyllä toi putsari ihan ok on, ja vika kyllä viittaa selvästi liialliseen ilman saantiin tai liian vähäiseen bensan saantiin, eli tuskinpa putsarissa nyt vikaa :)

8.6.2004 21:40

Putsarissa oleva vesi teki tuollaisia oireita vanhassa mopossani ja tulppia meni.

8.6.2004 22:25

Viimeksi muokannut SMK päivämäärä 1.12.2004 14:26, muokattu yhteensä 1 kerran

öljyt

8.6.2004 22:33

SMK kirjoitti:En kyllä ymmärtäny miten tuo kytkipuolen stefa vaikuttaisi kierrosten huutamiseen, mutta savuttamiseen toki.
Tyhjääppäs kumminkin tankki ja osta KUNNON kisa-2T-öljyä, ei mitään huoltsikka/marketti-tatinaa vaan esim. Shell Advance, Motorex, Castrol'n vastaava MP-liikkeestä. Nimittäin p-aska öljy voi kanssa aiheuttaa tulpan menoa ja savuttaa...+ei voitele riittävästi.


no en menis sanomaan shell advance kisaöljyksi,tommoseen peliin kannattaa iskeä jotain hyvän merkin täysisynteettistä ööliä,motorex myy ainakin crosspoweröljyä jonka olen todennut todella hyväksi.

8.6.2004 22:42

No "Shell Advance" on aika laaja käsite, sillä se käsittää ison ison läjän aineita, joista läheskään kaikki ei ole edes voiteluaineita. :P

Itse olen pääsääntöisesti käyttänyt advance -valikoiman ultra2 2-t öljyä, täyssynteettistä ja pitää todellakin paikat puhtaana. Jos tuo ei "kisaöljyksi" muka kelpaa, niin advance valikoimasta voisi mainita myös risiiniöljypohjaset racing m, ja racing x öljyt. Racing x on ihan Shellin huippuöljyjä, jonka kyllä uskoo hinnastakin.

tikru

8.6.2004 22:45

Ritari ässä kirjoitti:No "Shell Advance" on aika laaja käsite, sillä se käsittää ison ison läjän aineita, joista läheskään kaikki ei ole edes voiteluaineita. :P

Itse olen pääsääntöisesti käyttänyt advance -valikoiman ultra2 2-t öljyä, täyssynteettistä ja pitää todellakin paikat puhtaana. Jos tuo ei "kisaöljyksi" muka kelpaa, niin advance valikoimasta voisi mainita myös risiiniöljypohjaset racing m, ja racing x öljyt. Racing x on ihan Shellin huippuöljyjä, jonka kyllä uskoo hinnastakin.


jaah,ite meinasin kun menee shellin huoltikselle niin löytyy shell advance,osasynteeettistä,hinta 7e.kyllä mä sen tiedän että shellillä on todellisia kisaöljyjä,racing M on ainakin jotain hyvää.mutta varsinkin krosseissa jossa kulutusosat ovat kovia hyvät öljyt auttaa ja tekee ihmeitä

8.6.2004 22:48

hei dorka hevari shellillä advance pelkästään ei ole mikään öljy vaan niitä on useampia 2t öljyjäkin ja se vsx tais olla halvin joka on harvoja halpoja öljyjä jotka oikeasti ovat viellä hyviäkin, mutta shellilläkin on niitä yli 25e/l 2t öljyjä. Paras 2t öljy mihin törmäsin oli hintalaatusuhteeltaan valvolinen joku 13e:n öljy muista nyt nimee, mut semi-synteettinen, ei savuttanut juurikaan ja motti pysyi puhtaana, sekä toimi hyvin.

8.6.2004 23:09

Hinta/laatusuhteeltaan parasta öljyä on ollut Mobil Extra 2t (semi-synthetic), ei savuta paljoakaan edes kylmänä. Hinta 5e/l enkä kalliimpaan vaihtaisi. Tuskin kalliimpi sen enempää tehoa kuitenkaan tuo!? Kokeilin kerran ainaski jotain castrolin ~20e/l eikä pyörä lentoon noussut. :-?

8.6.2004 23:24

Juu, siis ongelma ei ole enää tuo kierrosten huutaminen, tyhmänä en vaan huomannut kuinka paljon toi syö bensaa, eli vika oli vaan siinä että bensa oli ihan finaalissa, ja varatankissakin oli silloin häikkää, pääs tää pyörä oikeen yllättää mut :)

Mutta enää on siis ongelma se kun tuo booaa aika herkästi ja yksinkertasesti tehot on KADONNEET, siis varmaan puolet tehoista :) Kaverikin tossa koitti sitä niin ennen toi keuli kaasusta komiaan suurillakin vaihteilla, enää ei kunnolla ees ykkösellä kytkimen avustuksella..Eli nyt on pahasti jossain häikkää, ja tuo booaus kertoo sen että seos on laihalla.. Pakko tuon on se stefa olla, jos ei ole niin en kyllä muuta keksi.. Tilaan huomenna kummatkin uudet stefat ja asentelen kiinni, jos ei vieläkään pelaa niin sit pitää tosissaan miettiä..


Ja ite kyllä käsitin SMK:n viestin että EI advancen tyylisiä öljyjä vaan castrolia jne.. kunnon öljyä, oli vissiin joku välimerkki jäänyt vaan pois tai muuta semmosta.

Ja kyllä toi kaasarin luisti ihan oikein pelaa, sen näki jo kun kassu oli irti että palautuu normaalisti, mutta toi on sen tyyppinen kassu et ei kopsahda kun luisti palautuu, ei kuulunut sitä ääntä aprilian kyykkykevarissakaan mulla, vaikka siinä oli samanmallinen kaasari.

Ja kuuluuko ton syödä _ihan helvetisti_ bensaa? Siis oon tässä laskeskellut että tänäänkin söi n. 3l bensaa ja ajoin noin 5km :)

Siis, mistään toi ei bensaa tiputa, ja suutinkin on aika pieni.. Mutta perkele täydellä tankilla ei aja kun varmaan 30-40km, ja toi tän päivänenkin ajo oli ihan kadulla, eikä mitään kisarevitystä.

8.6.2004 23:27

öö, kolmel litral pääset 5km, mut viidel litral pääset 30-40km? Jännää.. :D