Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

5.5.2004 18:17

[quote="SMK"]Hei pojat, tää oli GS-keskustelu!
Johonkin -89 japsiin saa mäntääkin varrota toista kuukautta ...quote]

Eipä tuohon entiseen pyörään tarvinnu ootella osia paria päivää pitempää, pyörä oli -89

5.5.2004 18:21

ktm4t,asiallinen vastaus.btw,mullakin oli KTM:ästä juuri pakoaukon säätimen akseli katki ja kytkinkellosta pala lähtenyt...mutta onneks kohta pääsee ajamaan ! :)

5.5.2004 22:30

hyvä et joku kerto ton takajousen alapään laakerin tiedot. Ihmettelin ite ku se on sisältä jonkunlaista ?kumia?. Ei siellä alapäässä muut laakerit ollukkaan paskana ku se. Ja se "huoltovapaampi" laakeri onki se vitun kallein laakeri. Oon kuullu että Noihin saa teräksestä tehtyja vesipumpun pohjia vai minkä nimisiä ne nyt olikaan. Motopalvelu on paras paikka mun mielestä, muita ei oo tullu kokeiltuu ku sieltä on saanu kaikki! ja vielä suoraan hyllystä. Noihin vielä löytyy kuitenkin osia, se on todella hyvä. Jotai seisontatukea nyt ei saa enää mutta ei sellasta kukaa ostaiskaa ku ne maksaa nii perkuleesti.

5.5.2004 22:52

tietämättömänä (kokemattomana,tyhmänä.. :oops: ) mun täytyy
viä kysyä noita hintoja et kuin kalliiks tulee tollanen kotari juoltaa?
Eli paljon vaikkapa pelkkä mäntä maksaa?
Paljon osat maksaa jos vaikka leikkaa kiinni?

5.5.2004 23:07

wiseco 170 € :x sylinteriputki 170 €

5.5.2004 23:11

onko mitään halpis-mäntiä? (esim kmx, 50e:n mäntäsarja..)
paljo toi syö bensaa? (/100km)

(siis puhutaan gs 125 vm-95)

6.5.2004 12:41

Tarkoitin aiemmassa jutussani iskarin sisällä olevaa iskarin varren liukulaakeria jota ei kotioloissa saa vaihdettua.

Kotkan iskarin alapäässä oleva "uniball"-laakeri on ainakin nykyään teflon-pinnoitettu, en muista oliko näin jo -89. Ainakaan nykyinen PDS-takapään laakeri ei sovi, kun on isompi. Joskus yritin löytää laakeriliikkeestä -89:n sopivaa laakeria, ei löytynyt. Racing bikestä muistaakseni 360 mk, onhan se aika kallis. PDS-iskariin pienin muutoksin sopiva laakeri löytyy.

Teflon-pinnoitettuun laakeriin ei saa laittaa mitään öljyä koska se pehmentää teflonin ja laakeri hajoaa.

Kannattaako riskeerata kallis sylinteri laittamalla vähän halvempi mäntä? ei mun mielestä...

6.5.2004 15:04

no vaikka tarkotit sitä toista laakeria ni tuli nyt ainaki varmistus :D . Eli sinne ei tosiaan voi pistää mitää oljyjä?

6.5.2004 21:28

Riippuu näyttävästi mistä paketista ne niitä uniball laakereita ottaa. Oma iskarin alapään laakeri oli ihan messinkinen ja teräksisellä holkilla. Ei ollu teflonia missään ja minusta oli jotenkin hullun oloista, että laakeri olisi kuivana. Pitihän siihen vähän rasvaa koittaa pistää... Näin omassa tapauksessani kävi. Toivottavasti saisin itekkin semmose tefloni uniballin.

7.5.2004 14:45

Turhaa lässytystä. Mulla on ykköspyöränä varmasti vanhempi pyörä mitä teistä kellään. Tekeekö sillä mitään? Tekee. Pyörä on niin kestävä että kestää vaikka isältä pojalle. Ja kyseessä on "vain" 250cm3 2-tahtinen.
Vuosimallia 1986 oleva KTM 250 GS. Hyvinä puolina mm. se että kyseiseen vuosimalliin ei vielä ollut sotkettu pakoaukonsäädintä = vähemmän särkyviä/huollettavia osia. Myös ensimmäinen KTM:n malli jossa oli levyjarrut edessä ja takana. Upsidedown etuhaarukka ja monojousi löytyivät jo -84 vuosimallista lähtien. Tehoa/vääntöä on vakiona alhaalla ja keskikierroksilla vähintään yhtä paljon kuin uusissa "puolikkaissa". Huipputehoissa häviää, se on selvä. Kuulostaa varmaan luumulta, mutta valmistajan ilmoittamat 46,5 hevosvoimaa riittävät mulle. Pyörääni voisi siis maksimitehoiltaan verrata uuteen viritettyyn piikkiin jossa olisi uuden puolikkaan ala- ja keskikierrosteho.Kierteitä hajoaa ja vesipumpun ympäristö on pahasti syöpynyt. Mutta kaikki on korjattavissa. Ja mitä varaosien hintaan tulee, ei kaikkea oo pakko ostaa maahantuojalta. Linkun laakerit oon vaihtanut, eikä maksanut käytännössä mitään. Laakeriliikkeistä löytyy kyllä. Näin vanhoissa pyörissä saa ja pitääkin improvisoida. Vääränlainen osa pitää vaan saada sopimaan, jos ei hyvällä niin sitten pahalla. Jousituksella ja geometrialla ei oo mitään jakoa uusille. Muutenkin pyörästäni on kaikki muovit halki ja mattana naarmuista. Kaikinpuolin ulkoisesti paskana, mutta tekniikka täydellisesti kunnossa ja huollettuna. Ja "saa" ajaa kadulla. Paljonko maksoin? 4500 vanhaa markkaa (n. 756 euroa). Onhan sitä vähän casualtya tullu tuon jälkeenkin...

Tämmönen mainospuhe tähän väliin. Ei kukaan täyjärkinen viitsi maksaa 7000 euroa pelkästä kuralingosta. Nää rikkaiden perheiden hemmotellut kakarat on asia erikseen. Kyllä se kura lentää halvemmallakin. Ja jostain se pitää aloittaa. Oppii vielä oikeasti korjaamaan pyöräänsä. Vanha kunnon 80-luku...
Viimeksi muokannut KaTooM päivämäärä 14.5.2005 14:22, muokattu yhteensä 4 kertaa

7.5.2004 16:42

Kyllä mä maksaisin crossista ihan iloisesti 7000 tai ylikin jos vaan olis sitä rahaa sen verran. Nyt vaan täytyy tyytyä tommosiin romuihin.

7.5.2004 18:05

Ei mikään pyörä ole romu jos huoltaa ja kaikilla ei ole isi pappaa maksamassa yhtään mitään........

7.5.2004 21:26

Ihme kitinää...
Se keltä nykyisen pyöräni ostin niin sillä oli tallin kätkössä kanssa -86 250 kotari. Kyllä on komia peli :wink: Sitten on vara runkoa siihe ja putkea vaikka minkälaista. Kunnon rytäenskassa on kuulema melko kova peli menemään ja keulii ihan hirmusesti :) Pitäis kyllä saada semmonen :)

7.5.2004 22:57

Olis kyl aika siistiä omistaa sellane GS puolikas =) Muuten,irkkaako kukaan teistä ? Q-Netissä ? :wink:

7.5.2004 23:25

Minä irkkaan ja satun olemaaan samalla kannulla kuin sinä Habba 125cc.fi nickillä naenni :D