Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

30.4.2007 16:07

No jos luulet, että se ei saa bensaa ni miks et putsaa kaasaria??

Re: Ktm Gs

2.5.2007 10:51

P$111 kirjoitti:Gs:ssäni sammuuu kokoajan mikä vikana? (tulppa?)
Tai luulen, että ei saa bensaa(?) lähtee hyvin käyntiin ja liikkeelle lähdettyäni pitää ajaa "keskisaasulla" muuten sammuu!

Mikä voisin olla vikana?


Entäs ilmanputsari? Ei muutaku puhdistamaan siitä hus. Tuskin on tulppa menny. Jos tulppa olis rikki ni ei varmaan kävis ku korkeilla kierroksilla. Tosin eipä tuo oo vaikee ottaa tulppaa irti ja kokeilla että millasta kipinää se antaa.
Viimeksi muokannut B_a_s_e päivämäärä 18.5.2007 9:51, muokattu yhteensä 1 kerran

9.5.2007 8:40

mistäs saisi vuosimallia 90-92 KTM GS 125, tarkat tiedot? kun ei netisä tuppaa oikeen löytymään :S

Pyöräprojekti

17.5.2007 19:50

Jos kiinnostaa seurata yhen KTM GSn rassausta niin tuolla mun blogissa on jotain juttua ja päivitän aina ku jotain saan aikaiseksi:
http://pyoraprojekti.blogspot.com/

Re: Ktm Gs

17.5.2007 20:59

B_a_s_e kirjoitti:Tuskin on tulppa menny. Jos tulppa olis rikki ni ei varmaan kävis ku korkeilla kierroksilla. Tosin eipä tuo oo vaikee ottaa tulppaa irti ja kokeilla että millasta kipinää se antaa.


Voi hyvinkin olla putsari tukossa, mutta ei tuo tulppa homma aina noin mene. Itselläni on kerran ollut uudessa koneessa tulppa hieman viallinen. Kone kävi hienosti tyhjäkäyntiä ja aina tuonna n. 6500 rpm kierroksille asti, sen yli jos yritti mennä, tulppa pimeni eikä jaksanut sytyttää kuin pienemmillä kierroksilla.

18.5.2007 9:46

Juu voihan se olla niinkin. Ajattelin vaan kun omissa vekottimissa tulpat on menny lähes poikkeuksetta niin että tulppa on alkanut antaa kipinää sillai sivullepäin eikä sen jälkeen käy kuin korkeilla.

18.5.2007 11:19

Se riippuu miten tulppa vaurioituu. Itselläni oli ilmeisesti tehtaalla tulppaa asennettaessa käynyt joku kämmi. Eriste oli rikki tulpan ulkopuolelta, tai siis ainoastaan erittäin ohut halkeama. Kovemmilla kierroksillta siitä löi sitten ilmeisesti läpi.

22.5.2007 17:33

http://www.nettimoto.com/viewVehicle.php?id_bike=467927

Mites tuollanen pyörä, olisiko kannattava hankinta?
Mäntää varmaan joutuu vaihtelemaan n.60h välein?

25.5.2007 8:01

Antakaas tietävämmät ohjeita KTM GS250 -87 sytytyksen säätöön?! Kone olis muuten läpikäyty mutta sytkä pitäis vielä saada kohdalleen.. Magneeton vauhtipyörässä on reikä josta näkyy asteet ja nuoli joka niitä osoittaa, mutta mihin asentoon vauhtipyörä pitää laittaa että asteikko näyttää oikein? Paljonko asteita pitää olla että saan sen käyntiin ja pääsen tekemään hienosäätöä?

Eihän kellään muuten olis sattumalta minkäänlaista huoltomanuaalia kyseiseen pyörään? Tai edes vinkkiä mistä sellaista vois kysellä..

-J-

25.5.2007 17:12

Sanokaapa joku joka omistaa vm -90-> KTM GS 125, niin onko hyvä pyörä? Ajattlin sellaisen tässä ostaa kuhan rahat riittää...Eli siis onko niissä paljon vikoja,miten usein kulutus osien vaihtoa(mäntä,laakerit yms...),saako osia hyvin ja onko mitenkä arvokkaita ja muutenkin kaikkia plussia ja miinuksia kyseisestä pyörästä :) Tehoa siinä kuulemma on ihan kivasti teharin kanssa (38hp) pitäneekö tuo paikkaansa? Ja mitä mahtaisi olla vakiona huiput tai raskaammilla väleillä...? Vaihtaisin varmaankin vähän raskaammat välit kun ihan tieliikenteeseen ajattelin, niin pääsisi vähän kovempaa... ;)

25.5.2007 17:37

Tyyppivikana voi pitää kytkinkopan puhkisyöpymistä vesipumpun siipipyörän ympäriltä. Jos ostat, tarkasta vesipumpun pesän kunto laskemalla vedet pois ja irrottamalla pumpun siipipyörä. Irroitus siksi että siipipyörän alle ja ympärille on vaikea nähdä muuten. Joidenkin osien saatavuus voi olla ton ikäisessä jo vaikeaa ja kallista. Tehot (38hv?) piti paikkansa aika hyvin uudessa pyörässä, siis vuonna 1990, mitä niistä mahtaa olla jäljellä on eri juttu. Pari jäykkää laakeria koneessa, huono mäntä, täristävä kampiakseli ja kulunut kiertokanki vievät monta pollea koneesta.

Penkitys

15.6.2007 13:49

Tulipa noista tehoista mieleen sellainen kysymys että pystyykö krossipyörien (karkea nappularengas) tehoja mittauttamaan jossain? Videoissa joita esim youtubessa näkee, on aina sliksi takarengas sellaisessa koneessa (dyno?) mitattavana. Vai mitenkäs homma toimii? Entäpä missähän tällaisia paikkoja mahtaisi olla? Hinta? Olishan se kiva tietää että mitä tossa geessissä mahtaa olla tallella. :)

15.6.2007 14:40

Sileä rengas pitää olla. Ei muuten saa rullalle pitoa.

Penkitys

16.6.2007 9:53

No voih. Enpä taida ihan pelkästään sitä varten ostaa sileää rengasta. Tyydyn vain arvailemaan ja liioittelemaan kavereille. ;P

www.pyoraprojekti.blogspot.com

16.6.2007 11:50

Omaa pyörää penkittäessä käytin kaverin vanhaa speedwaypyörän takarengasta. Se piti ainakin hyvin rullilla. Olen kyllä kuulut että jotkut on penkittänyt pyöriä ihan tavallisella nappularenkaallakin onnistuneesti.

http://bikepics.com/pictures/933095/