Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

4.5.2004 17:36

kaikki laakerit, holkit ja tiivisteet takahaarukkaan vaihettu! Eturataskin on uusi, 14-piikkinen. Vauhtia n.115, ehkä vähän enemmän. Jos tuuli on kova ei mene noin lujaa! Mut 100 vauhissa pitäs vieläkin olla alempana kierrokset, huutaa liikaa. Takajarrukin saatiin toimimaan, nyt pärrässä siis toimii kaikki JES!

4.5.2004 20:27

Wtf, ootko sä Limited kuitenkin myymässä sun KTM:ää? :wink: Huuto.net:issä oli sun pyörää muistuttava laitos...

4.5.2004 21:44

Minkäslainen kotari tällä herra limitedillä sitten on ? :-o

4.5.2004 22:43

Minkälainen toi KTM GS 125 on ajaa kadulla?
Kestääkö?

Oon aatellu hankkia tollasta ja ois kiva tietää vähän et kannattaako hankkia?`Siis A1 kilvillä ihan katu-ajoon koko kesäks.

Tarviiko huoltaa paljon/vaihtaa mäntää kk:n välein? Onko tuorevoitelu?
Ja toi mitä oon kattellu on vm -95?

Kiitti etukäteen :D

4.5.2004 23:01

Ei oo tuorevoitelua,kuluttaa bensaaa saatanasti ja tohon 95 vuosimalliin osat on varmasti kiven takana.

5.5.2004 8:53

95 kotariin tuskin on osat kiven alla. 90-vuosimallista eteenpäin kaikkia osia saa tosi hyvin, mukaanlukien kaikki vaihdelaatikon osat. Jopa tätä vanhempiin saa melko hyvin osia. Ainoastaan männistä on toisinaan puutetta. Jos jotain osaa ei löydy maahantuojalta niin tehtaalta saa tilaamalla.

Kotarin osat ovat myös todella hyvin vaihtokelpoisia keskenään ja ennen kaikkea ktm käyttää paljon standardilaakereita ja stefoja. Koitappa hakea japsipyörän moottoriin laakereita laakeriliikkeestä, voi olla vaikeeta.

Ihme juttu mistä nää huhut huonosta varaosien saannista oikein saa alkunsa? Oman kokemukseni perusteella väittäisin että KTM on yksi parhaita moottoripyörämerkkejä varaosien saatavuudeltaan.

Mielestäni maahantuojan varaosien hinnoittelu ei myöskään sanottavammin poikkea muista merkeistä?

5.5.2004 10:09

No ehkäpä siitä, että kun varaosia haetaan pyörään, niin se osa pitää saada just NYT, eikä viikon päästä. Tehtaalta tilaaminenkin on niin takapuolesta, kun siihen menee aikaa -> ajot jää ajamatta -> voi saatanan saatana.

Esim. japseihin saa melkein jokasen palikan tarvikkeena, eli ei tartte paljoa odotella, kun jokasen kaupan hyllyt pursuaa osia. Pari kertaa kävi silläviisiin, että tarvikeosat oli loppu lähiliikkeistä ja vain alkuperäsiä oli tarjolla, joten silloin ei auttanut muu kuin köyhtyä muutama euro enemmän, jos ajamaan halusi.

Ja se osaksi ärsyttää ktm:n kanssa. Oikeastaan ainut paikka, mistä osia saa heti, on racingbike, mutta sen hinnat ovat niin saatanan törkeitä. Välillä on ihan kiva tehdä vertailuita ja ostaa esim. örtheniltä ktm:ään kulutusosia ja marssia sen jälkeen racingbikeen ja ostaa sieltä samat osat uudelleen. Racingbikeen uppoaa 2x se summa, mitä esim. örthen verottaa. Kerran ostin tanelta tulpan ja pari öljynsuodatinta ja sen jälkeen ostin ne racingbikestä. Samat tuotteet, tosin 2 kertaa kalliimpina. Hienoa pojat, hienoa. Nyt olen oppinut, etten osta racingbikestä enää yhtään mitään, jos ei ole pakko. Ja pakko on hyvin usein, koska saan aina rikki sellaiset osat, joita ei tarvikkeena saa :-)

5.5.2004 11:10

ktm4t kirjoitti:Kotarin osat ovat myös todella hyvin vaihtokelpoisia keskenään ja ennen kaikkea ktm käyttää paljon standardilaakereita ja stefoja. Koitappa hakea japsipyörän moottoriin laakereita laakeriliikkeestä, voi olla vaikeeta.

Ihme juttu mistä nää huhut huonosta varaosien saannista oikein saa alkunsa? Oman kokemukseni perusteella väittäisin että KTM on yksi parhaita moottoripyörämerkkejä varaosien saatavuudeltaan.


No jaa, eipäs se nyt ihan noinkaan mene.. Kyllä japseihin löytyy stanu laakereita siinä missä kotkaankin :wink:

Näillä leveysasteilla missä mä asun ainoastaan bike world myy kotkaa, heillä ei ole varastossa oikeestaan mitään et kaikki on tilaustavaraa. Kai kotkaan osia saa mut suurin ero mitä mulle tulee mieleen japsien ja kotkien välillä on että japsiin saa monet osat suoraan hyllystä ilman tilaamista kuin taas kotkaan ei saa "mitään" ilman tilaamista.. Olipa kyse tarvike taikka alkup.osista ni kyllä japsi pesee kotkan 6-0.
Jos asuu racingbiken naapurissa ni kai siitä osia saa helposti mut kotkan jälleenmyynti on japseihin verratuna aika onnetonta ainakin täällä ja lähi kaupungeissa et japsi on jo radalla ku kotkaan odotellaan vielä tilaus vahvistusta racingbikestä.

Kotipaikkakuntani jälleenmyyjien tutkailun jälkeen mun valinta on japsi jos meinaa ajaa eikä odotella osia postimyynnistä.
Toisessa kaupungissa voipi olla paremmin kotkan osien saatavuus mut täältä ei saa oikeestaan mitään..

WERTin kanssa samaa mieltä.

5.5.2004 12:08

Viimeksi muokannut SMK päivämäärä 1.12.2004 14:01, muokattu yhteensä 1 kerran

5.5.2004 12:30

mä en oo omaan kotariini mitään ostanu rbs:stä kaikki osat löytyy aina ja nopeasti motopalvelusta..hyvää palvelua..wert soita sinne mieluummin..

5.5.2004 12:45

Japanilaiset: Joo tehään tämmönen osa. Joo-o tällehän tehdään uusi laakeri, kun ei näille mitoille sovi.
Eurooppalaiset: Jaa, tämmösiä laakereita on saatavilla. No tehään akselista sen verran ohuempi ja laakeripesästä hieman isompi.
Valitettavasti asia on näin :)
Itelläni ei ole kotarin kanssa ollut mitään ongelmia osien hintojen suhteen tai ettei varaosia olisi saanut. Tai oikeastaan minkään muunkaan. Kawassa osia hajoili vanhuuttaa.
No ostetaan tarvikeosia, kun niitä on saatavilla joka kaupasta usealta valmistajalta. Ostin tarvikkeena, niin yllättäen ne ei sitten käy pyörään. Seuraavana piti ostaa alkuperäisiä osia. Ja hinta pompsahti kattoon heti.
Eli turha täällä on toisen ylivertaisuutta tai toisen huonoutta haukkua ja sen takia kääntää takkia paremman toivossa.

5.5.2004 12:57

No joo, mä ostan kaikki tarvikkeet kyllä muualta kuin racing bikestä, esim öljynsuodattimet saa halvimpaan hintaan autotarvikeliikkeestä.

Se pitää paikkansa, että kotkan osia saa aika huonosti muualta kuin maahantuojalta, japseihin saa paremmin. Mä haen yleensä kaikki livenä paikanpäältä, sillon kun jotain tartten. Eli ehkä mulla on vähän eri tilanne kun ei ole pitkä matka.

Edelleenkin olen sitä mieltä että jos verrataan esim Husse, KTM jne varaosien hintoja (esim venat, männät, kiertokanget, vaihteiston osat jne) niin eroa eri merkkien välillä ei juurikaan ole. Esim Hussen yhden venttiilin hinnalla saa kotkaan kaikki 4 venttiiliä, mikäli muistan oikein.

Mulla on ollu hyvä tuuri, kaikki osat mitä oon tarvinnu niin oon saanu heti hyllystä, kuten myös hyvät ja asiantuntevat neuvot!

5.5.2004 14:32

Voi jumalauta ! Onko pakko tämäkin keskustelu tuhota tollasella paskalla ?! :-? Keskustelun aihe oli KTM GS eikä varaosien hinta&saatavuus.

5.5.2004 16:01

Siispä keskustellaan gs-kotareista yleensä (vm 89-). Mulla oli joskus sellasia.

Heikkoja kohtia: kytkinkello kuluu urille, eli kytkin ei irrota kunnolla, korjataan viilaamalla

pakoaukonsäätimen akseli katkeaa herkästi, säädin ei kuitenkaan pääse mäntään kiinni (yleensä), maksaa n 60 e.

Vesipumpun pohja syöpyy sokeriakin nopeammin puhki (korjaus epoksia, sinkkimaalia jne). Käytin pelkkää 100 % jäähdytinnestettä, ei hyvä, mutta ei syövytä...

takaiskarin sisällä varren laakeripusla ei ole öljytilassa vaan kuivana pölysuojan takana, ei hyvä, kuluu nopeasti jolloin öljyt tulee ulos. Osat maksaa 3 euroo mutta paha vaihtaa...

Hyviä puolia:
Kestää suunnattomasti (puolikas), erinomainen ajettavuus, hyvä ja moderni jousitus, riittävästi tehoa

Tänä päivänäkin hyvä enduropyörä jos kaikinpuolin kunnossa. Osaava kuski ajaa ihan yhtä hyviä aikoja kuin nykypyörilläkin. Toki rahaa uppoaa useimmiten kunnostukseen sen verran että saisi uudemmankin, johon vielä löytyy mäntiä ja muoveja.

Kateeksi käy jos joku siistin ja ehjän 80-lukulaisen kotkan omistaa. Kannattaako sitä sitten enää montulla tai ennenkaikkea kadulla kiusata päivittäisessä käytössä, onkin jo toinen juttu...

5.5.2004 16:35

noni, asiallinen vastaus! Sen tietää vasta sitten jos itsellä on ollut kauan pyörä.