Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

29.8.2005 23:07

bätmän kirjoitti:Ottaa päähän......
kerkes kotari vm-90 gs olemaan yhden kokonaisen päivän ( ei puolta tankkia ajettu.)niin leipas kiinni.. mäntä suli sylinteriin jumiin takarengas lukkoon. onneks pytty ei ottanut vauriota mäntä vaan paskana ja pytyn kyljissä alumiinia.
Syynä jonkun edellisen omistajan leikkoma ilman putsarin kotelo joka sai suoraan vettä takarenkaalta (siis satoi), kaasarin kohokammio täynnä vettä ja paskaa.... niin olisin kysynyt että onko stormin osat halvimmat\tekeekö mitään kun mäntä maksaa (prox) 97e ja yläpään tiivisteet (centaurio) 33e(allrightilla 23e athena), mutta onko muuta liikettä mistä näitä osia kannattais kysellä?? jokaosalla ainakin arvokkaampaa.

osta wösnerin mäntä, se on aika lailla sama kun wiseco ja se on takomäntä. hintaa en muista mutta halvempi kuin wiseco, allrightista pitäs saada..

30.8.2005 15:40

Minulle väittivät, että wössner on valumäntä, mutta tiedä sitten. Itekki oisin laittanu wössnerin, mutta ei tuntunut olevan suomessa niin ostin proxin MUTTA tuo proxin mäntä on sama ku Honda Cr 125 +0.25mm ylikoko ja neulalaakeri ei mahdu sinne männän sisälle suoraan. Näin ainakin minulla. viila piti ottaa käteen ja hiukka viilata.

31.8.2005 18:15

Hehehe, etkai sä vaan viilannu sitä laakerin liukupintaa? Voe herranjumala. Mäkin kampesin sylinterin ylös rautalapiolla.

31.8.2005 20:13

taisi tarkoittaa niitä reunoja männän sisällä...

31.8.2005 21:54

Jep. Männän reunoja. Tulipa samalla tehtyä sadasosa grammojen kevennys :)

1.9.2005 20:20

Mulla otti jo sydämestä. Välillä näkee niin hienoja räpellyksiä, että voi hyvä sylvi sentään. Tänään muuten oli joku vanha GS ohkolassa ajelemassa. Kiksi oli vasemmalla puolella ja ketjut oikeella. Ja kuski veti tennarit jalassa. Ei mitään järkee. Aluks se mopo ei meinannut lähteä käyntiin ja sitä kun vierestä seurasi, niin ei siellä koneessa tainnut olla edes ketään kotona. Ihankuin ois polkenut fillaria, jonka takarengas on nostettu ylös maasta. Ja kyllä sen huomas, ettei ton ikänen peli mee enää yhtään mihinkään. Kovasti se sitä huudatti, mut eteneminen ei ollut metelin mukaista. Hyväkuntosia -04 piikkejä saa jo kolmosella alkavilla summilla, eli kai se kannattais semmoseen panostaa ennemmin, kuin pari tonnia maksavaan GS:ään? Vai miten on?

1.9.2005 20:39

Harrastuksen vuoksi... ;) Tota rahaakin riittää, ni voi huolella ostella osia.

2.9.2005 14:02

Paria tonnia tuo mun ktm ei oo nähnyt ku maksoin murto-osan tosta. Uudempi ois tarkotus laittaa ens kesänä, jos pääsee kunnon töihin. Ymmärretäväähän se on, että ei tollasella oikeen pääse, mutta ei tollasella tahdo kehdata mennä ajamaan muuta ku pimeellä, ettei kukaan näe.
Tietääkö joku onko jossain KTM:ssä SEMI:n sähköt vai mistähän toi mukana tullut toinen sytkäpuola on?

2.9.2005 14:49

80-luvun GS KTM:issä on joko SEM:n tai Motoplat:n sytytys. Vieläpä samana vuonna ja samassa mallissa. 250 MX malleissa '86 ja eteenpäin KTM Digital Control. Muissa MX-malleissa Motoplat(josta ei valovirtaa)

2.9.2005 21:09

Hei voisko joku kertoo että kun pakoaukon säädin laitetaan takas kiinni niin laitetaanko se täysin auki asentoon vai kiinni asentoon?Ku on päässy ohjeet hukkumaan.Laitoin sen kiinni asentoon ja löin nippuun mutta ei ollu tehoja eli pitääkö se olla auki?

3.9.2005 0:54

wabatsu kirjoitti:Hei voisko joku kertoo että kun pakoaukon säädin laitetaan takas kiinni niin laitetaanko se täysin auki asentoon vai kiinni asentoon?Ku on päässy ohjeet hukkumaan.Laitoin sen kiinni asentoon ja löin nippuun mutta ei ollu tehoja eli pitääkö se olla auki?

laita se aukiasentoon kasatessas

3.9.2005 0:55

oisko kellään tietoo mistä sais teharia tällässeeseem gs:ään vm-96 ja mistä lähtien noita samoja putkia on käytetty??

3.9.2005 17:44

ZimZim- kirjoitti:
wabatsu kirjoitti:Hei voisko joku kertoo että kun pakoaukon säädin laitetaan takas kiinni niin laitetaanko se täysin auki asentoon vai kiinni asentoon?Ku on päässy ohjeet hukkumaan.Laitoin sen kiinni asentoon ja löin nippuun mutta ei ollu tehoja eli pitääkö se olla auki?

laita se aukiasentoon kasatessas
Ite oon laittanu sen ala-asentoon ja toimii hyvin. En sitten tiedä mitä tarkoitit tuolla auki asennolla.

4.9.2005 11:51

Laitoin auki asentoon ja nyt toimii

4.9.2005 16:08

wabatsu kirjoitti:Laitoin auki asentoon ja nyt toimii
Pelottavaa. Itse olen sen aina laittanut ala-asentoon kasatessani, koska se oli joskus muinoin kun eka purin sen ala-asennossa silloinkin.