Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

4.6.2005 20:33

Tottakai purkaamoilta voi kysellä, mutta vaikka sellainen löytyisikin, ei se luultavasti ole ollenkaan paremmassa kunnossa. Omassa '86 250 GS:ssä oli vesipumpun ympäristö todella pahasti syöpynyt. Se oli syöpynyt ihan pultin reikiin asti, ja pysyi vain pyhän hengen ja edellisen omistajan onnettoman kuumaliimakorjaus(-yrityksen) avulla koossa. Poistin kaikki epämääräiset mönjät siitä ja putsasin niin hyvin kuin pystyin. Paljastui, että vesimpumpun kohdalta oli lähes kaikki magnesium syöpynyt ja vesipumpun seinämät olivat paikoin millimetrin paksuisia ja eräästä kohdasta jopa täysin auki. Pultinreiät olivat täysin avoimena, eli ei ollut mitään reikiä. Pistin Plastic Padding:n kemiallista metallia varmaan sentin kerroksen joka reunalle vesipumpun sisälle. Todella reilusti siis joka puolelle. Sitten pienoishiomakoneella jyrsin vesipumpun sisustan alkuperäiseksi olettamaani/päättelemääni muotoon. Käsin hiekkapaperilla hioin loppusilauksen. Pultinreiät tein uusiksi kierretapilla kemialliseen metalliin. Hyvin on pitänyt kohta 5 vuotta, vaikka viimeiseen vuoteen en ole sillä ajanut. Ei minkäänlaista syöpymistä/kulumista enää ja pultitkin on pitänyt kun maltillisesti kiristänyt. Vesipumpun kansi on paras kiinnittää esim. loctite:n silikonitiivisteellä tai vaikka tavallisella silikonilla.

Sitten taas tossa 500:sessa on vesipumppu paljon paremmassa kunnossa. Oikeastaan täydellisessä. Se ei ole syöpynyt ollenkaan. Voi olla että siihen on uusittu se lohko, tai sitten se on tehty kestämään.

5.6.2005 4:35

On se GS tai MX hyvä eka pyöräks, mut en mä ainakaan jaksanu sitä ku vuoden!

5.6.2005 22:06

no niin nyt on saatu geessi taas kulkemaan pienen päivityksen jälkeen ja toimii pirun hyvin ja on nyt hyvä ajaa kadulla.Talven aikana laitettiin kiinni 02 sx:n katteet (paitsi scoopit), wrp:n moto vanteet omilla keskiöillä,edessä 3.5 ja takana 4.25.Uus stonga,jarruletkut,vaijerit,jarrulevyt ja palat (eteen piparilevy),kone läpikäytiin ja laitettiin uus mäntä,ilmanputsari,laakerit,penkki,vaimennin, ynm ynm.galleriassa on yks huonolaatunen kuva ja siinä ei oo kiinni scooppeja eikä toista sivukatetta.ens viikoks pitäs saada kunnon kuvat,ku sais viel hommattuu nopeus ja lämpömittarin tohon.

5.6.2005 22:40

Huhhuh wabatsu. olet pikkusen väsäilly. Paljon vanteet makso :P? oliko vaikea modata katteet ja vanteet kiinni?

Mun kotari menee varmaan tällä viikolla leimalle. Tietääkö kukaan että pitääkö etujarrusta toimia jarruvalon? Kuitenkin, puuttuu enää takavilkkujen asennus, sammutusnappi, kuristusholkki, äänenvaimentimen hitsaus ja nopeusmittari. Noi on pieniä hommia :). Ton sigman kanssa tulee ongelmia... varmaan nyt toistaseks pistän vain sillain, että kunhan katsastukseen uskaltaa pistää.

5.6.2005 23:01

noi katteet kyllä meni aika hyvin kiinni,takaata piti sitä apurunkoa vähän lyhentää et sai ton lokkarin menee.vanteetki meni aika kivuttomasti paikalleen,rattaan väliin piti tehä sellanen 0.5cm siirtävä spaceri.vannekehät hommasin espanjasta yhen tutun kautta sopuhintaan.

12.6.2005 22:15

Huomenna katsastukseen käy geessin tie... Takamatkustajan tappeja ei ole, ja lukkona toimii fillarin vaijerilukko, muuten pitäisi läpi mennä, äänet on isot mutta pienempiä ei saa, koska paisarista ne kaikki kilinät tulee.

Älkää kysykö mitä järkeä oli käyttää muutama sata tuntia pistää tuota roskaa kilpiin, rahaa ainakin meni.

Kaikilla on vakiona h4 polttimo edessä? mulla ainakin on tossa. Tuolla alkupuolella topiccia oli tekstiä ettei virtaa tulis tarpeeks. Mulla oli ongelma saada virta tarpeeks pieneks ettei lamput pasahda :D. tyhjäkäynnilla lamput on vähän himmeet mutta, kun nostaa kierrokset vaikka 3 tonniin niin kaikki on täysin kirkkaat.

E: Läpi meni. kilpee en vielä saa, koska väärä veli pisti nimensä luovariin :) nyt odotetaan sen nimmaria postista.

16.6.2005 23:10

kuinka paljon tuo spessin putki vai millai se kirjotetaan tuolisää heppo vuoden -90 vakio geessiin?

16.6.2005 23:47

Näin perstuntumalta voisin arvioida jotain 10 heppaa... noi vakioputket on aika tukkosia!1

17.6.2005 12:40

Mikäs on ku käynnistys poljin lyö tyhjää ku polkasee? Onko sieltä sisältä joku ratas irronnu?

18.6.2005 20:07

Moro!

Yksi GS:n omistaja ilmoittautuu riveihin. Ostin ensimmäiseksi crossipyöräksi näin vanhemmalla iällä tuollaisen valkokilpisen vehkeen, tuosta oli kytkin "räjähtänyt" sen ostaessani. Tänään oli ensimmäisten savujen vuoro, ja sitä savuahan todella tuli. Mitkään nesteet eivät tunnu pysyvän sisällä, suurimpana murheena on jäähdytysnesteiden vuotaminen sylinteriin. Sikäli tuo on harmillista, että sylinterinkansi on ainoa paikka, joka ei tähänmennessä ole ollut irti.

Ensimmäinen lenkki pyörällä oli silti ihan mukava, tuli bongattua toinenkin gs liikennevaloissa. Koitin vinkata tuota toista pysähtymäänkin, mutta ei ilmeisesti mennyt viesti perille. Tuntomerkeiltään tuo sopisi peppaden pyöräksi...

No, ensi viikolla uusi yläpään tiivistesarja tilaukseen, jospa se sitten toimisi. Mikähän muuten on oikea öljymäärä vaihdelaatikkoon? Kaaadoin sinne n.1/2 litraa tänään summissa, niistäkin tosin osa tuntui pyrkivän ulkopuolelle...

T. Harri

19.6.2005 0:58

0.5litraahan sinne laatikkoon kuuluu. Mikäs siinä sun kytkimessä sitten oli vikana? :) Hyvä säkä kävi, että toisen GS:n näit! Minä se en ollut, olisin varmasti pysähtynyt. Yritä hommata kuvia nettiin omasta pyörästäsi.

Multa palo kerran kannen tiiviste kanssa mutta vain sen verran, että syyläriin kertyi painetta, letku sylki nesteitä pihalle ja vesi muuttui mustan väriseksi. mihin momenttiin tuo kansi pitäisi kiristää? Varmaan palaa nykyinenkin kun on väärä kiristysmomentti, tosin on se jo jonkun aikaa kestänyt...

Mistä paikkaa sulta tulee öljyä pihalle? iteltä rupesi vetoakselin stefa vuotamaan joskus mutta uusi tilalle ja öljyt pysyy. Yhdestä pultista tosin on mennyt kierteet ja se on jonkin näköisellä flexillä kiinni ja sieltä valuu öljyä hiukan.

19.6.2005 1:56

Kytkin oli saanut alkuräjähdyksen vesipumpun akselista, ja vesipumpun akseli, kytkimen keskiö, kytkimen kansi, ym oli vaihtokunnossa. Öljy pyrkii ulos pakoaukonsäätimenakselin kohdilta, lohko on murtunut siitä joskus ja korjattu jollain kemiallisella metallilla.

Näin tuon toisen gs:n jo aiemmin päivällä parkissa ja pysähdyin ihmettelemään sitä. Oli uusissa EU-kilvissä, lukossa vaijerilukolla, minivilkut, ym. Tuossa näytti lähtevän magneeton kopasta pari letkua kohti tankkia, olikohan kyseessä jonkinlainen bensapumppu? Omastani tuollaista ei nimittäin löydy.

Lisäilin tuonne galleriaan pari kuvaa, toinen kuva pyörästä ja toinen vaihdetuista osista. Kierteitä tuostakin lohkosta oli mennyt, mutta laitoin muutaman helicoilin paikkaamaan tilannnetta.

19.6.2005 3:05

RiTo kirjoitti:
Näin tuon toisen gs:n jo aiemmin päivällä parkissa ja pysähdyin ihmettelemään sitä. Oli uusissa EU-kilvissä, lukossa vaijerilukolla, minivilkut, ym. Tuossa näytti lähtevän magneeton kopasta pari letkua kohti tankkia, olikohan kyseessä jonkinlainen bensapumppu? Omastani tuollaista ei nimittäin löydy.


Oletko varma että et katsellut vanhaa Aprilia Rx:sää? :D

Niissä on samankaltainen rotaxin moottori,nuo letkut viittaisi tuorevoiteluun. Tosin ne ovat kytkimen puolella :S

19.6.2005 12:23

Ne letkut estävät veden kondensoitumisen magneettoon, ne menee ilmanputsariin ja niitä on juuri kaksi kappaletta. Varmaan aika turha systeemi.

Nätti pyörä sulla!

19.6.2005 13:47

Nyt on omasta gs:stä kuva galleriassa... Käykää kommentoimassa..