Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

15.5.2005 11:39

Erska kirjoitti:Ehkäpä se sitten skoitti

WTF? Jospa puhuttais kuitenkin ihan suomea... :)

E: Aah, hetken kelattuani keksin että tarkotit ehkä "sekoitti"

15.5.2005 11:47

Kas joo, niin sekoitti sanaahan tarkoitin.

"tutkailin" vielä vähän tuota geessin konetta ja ei se kyllä nyt enää näytä samalta.

Ehkä eniten moottoria Rotaxin 123:seen muuttaa se että sylinteri on Rotaxissa ihan pysty ja Gs:ssä menee reippaasti etukenoon :roll:

ps: Ktm exc 250-97, 125 Gs sekä 125 Exc 03 imukaulat sopivat minun rotaxiini :roll:

23.5.2005 16:50

sain valot toimimaan kotarissani. Semmoinen juttu vaan että en välttämättä saanut ennakkoa kunnolla säädettyä eli nyt potkii polkasukampi takaisin usein. Potkaseeko teillä käynnistyskampi usein takaisin? Se ei nakuta kuitenkaan. Jarruvalo katkaisijahan on takajarrusäiliössä kiinni, miten katkaisijan saisi testattua? kun kävi sellanen hassu moka että olin pistänyt jarruletkun menemään väärää kautta joten se meni sitten rikki eli en saa testattua sitä luonnollisella tavalla :D. Paljos sellainen uusi katkaisia maksaa? Tappo nappia en saanut toimimaan, missä johdossa se tahansa on kiinni niin napi pohjassa mopo käy mutta kun päästä nupin niin mopo sammuu :D. Tuosta katkaisiasta vielä, että voisihan takajarrun pistää eka kuntoon mutta liikeeseen on hitosti matkaa joten siellä ei jaksaisi käydä joka toinen päivä.

Mihin momenttiin kansi pitää kiristää?

27.5.2005 0:18

kuinka paljon heppoja tos gs:ssässä on verrattuna uudempiin kotareihin

27.5.2005 10:02

Missä vuosimallissa, minkä kokosessa? GS:siä on tehty ainakin 197x - 1990. Kokojakin on eri vuosilta mm. 125,250,350,420,495... Itse tiedän tarkalleen vain '86 vuoden mallisarjan tehot(GS-mallit lihavoituna):

125 MX,MXC: 26,1kW (35,5hp DIN) / 9900rpm
125 GS: 24,7kW (33,5hp DIN) / 9900rpm
240("250") MX: 34,2kW (46,5hp DIN) / 7800rpm
250 MXC,GS: 34,2kW (46,5hp DIN) / 7800rpm
300/350 MXC(Type 544): 33,8kW (46hp DIN) / 7400rpm
350 GS: 37,9kW (51,5hp DIN) / 7200rpm
500 MX,MXC: 45,6kW (62hp DIN) / 5900rpm

Vuotta '86 (+-5 vuotta) ennen tehoa hieman vähemmän, ja jälkeen hieman enemmän.

27.5.2005 14:19

Noi on takarenkaalta? eipäs taida ollakkaan. Vuotta uudemmissa piikkisissä on 3hp lisää à 11500RPM? Johtuneeko tuo pakoaukon säätimestä?

27.5.2005 16:35

Jooh, siitä pakoaukonsäätimestä se johtuu. Saatu enemmän kierroksia ja tehoa menettämättä tehoa alemmilla kierroksilla. vrt. 9900rpm <> 11500rpm. '86 ei ollut sitä KTM:llä missään mallissa. '87 tais tulla piikkiin ja '88 250:seen (?). 500:seen ei tullut koskaan.

29.5.2005 15:01

olisko kellään 125cc geessin puolaa myydä?

Offtopic

30.5.2005 0:56

Offtopic

En viittinyt tehdä uutta topicia joten kysyn täältä:
Onko mahdollista saada piikki crossaria rekisteriin (en tarkoita enduroa).
Mielestäni ei saa, mutta haluaisin varmistua asiasta.

30.5.2005 10:58

Onhan se varmaan periaatteessa jos mittauttaa päästöt ja muuta, mutta se taas taitaapi tulla maksamaan niin paljon, että käytännössä mahdotonta / tyhmää.

"Geissi" perheeseen

30.5.2005 23:04

Joo,hienoa löytää kohtalon "tovereita"!Hommasin loistokuntoisen 250 GS Vvm-89.Remppa alkoi totaali purkamisella,Kotka seissyt n.6-7vuotta,ajan hammas tehdyt kipeetä mm.jarrut jumissa,muovit eltaantuneet yms. pientä.Suurin ongelma ois löytää mäntä.Maahantuojan tarjoama n.330 euroa sai voimaan pahoin!!Jos tietoa vaihtoehdoista,kerro! Kaikki tieto helpottaa tuskaa,esim käyttö-opas/korjaamokirja.Minulla on vm-90 kirjat,jos tarvetta.

31.5.2005 13:50

nyt tuli probleema ku en muista mihin väliin ne kaks sellasta prikkaa tulee siellä takaripustuksessa.jos joku muistaa niin kertokaa.Ja sit viel toinen juttu kuuluuko takajarrusatulan männän ja jarrupalan väliin joku kappale?tuntuu että se mäntä on ihan pirun kaukana siitä palasta, niin ja puristaja on brembon 1 mäntänen.
loppuviikosta tulee kuvia valmiista pyörästä.

31.5.2005 15:09

holkki kirjoitti:Joo,hienoa löytää kohtalon "tovereita"!Hommasin loistokuntoisen 250 GS Vvm-89.Remppa alkoi totaali purkamisella,Kotka seissyt n.6-7vuotta,ajan hammas tehdyt kipeetä mm.jarrut jumissa,muovit eltaantuneet yms. pientä.Suurin ongelma ois löytää mäntä.Maahantuojan tarjoama n.330 euroa sai voimaan pahoin!!Jos tietoa vaihtoehdoista,kerro! Kaikki tieto helpottaa tuskaa,esim käyttö-opas/korjaamokirja.Minulla on vm-90 kirjat,jos tarvetta.

Huh, oliko ne männät noin prkleen kalliita? Mäkin ostin reilu vuosi sitten '86 250:seen männän maahantuojalta. Hinta on päässyt unohtumaan kun kaikkea muutakin menoa on ollut. Ei taida paljon vaihtoehtoja olla männän suhteen. Mulla on jo toinen projekti menossa omassa GS:ssä. Ensin ostin sen ajettavassa, mutta huonossa kunnossa ~5 vuotta sitten. Se oli semmonen puolen vuoden projekti ja suurinpiirtein joka ikisen osan kävin läpi. No sitten ajelin 4 vuotta, ja alkoi tuntumaan että olisi uuden entistä huolellisemman projektin paikka. Nyt siis tarkoitus saada pyörä näyttämään suorastaan uudelta. Eli siis entisöidä, vaikkakin joitain omia värivalintoja mm. vanteissa ja jarrusatuloissa. Tällä hetkellä projekti ollut vaiheessa vuoden verran, ehkä syksyllä valmistuu. Aika laiskasti kuitenkin oon tehnyt kun opiskelen eri paikkakunnalla pyörästä.
wabatsu kirjoitti:nyt tuli probleema ku en muista mihin väliin ne kaks sellasta prikkaa tulee siellä takaripustuksessa.jos joku muistaa niin kertokaa.Ja sit viel toinen juttu kuuluuko takajarrusatulan männän ja jarrupalan väliin joku kappale?tuntuu että se mäntä on ihan pirun kaukana siitä palasta, niin ja puristaja on brembon 1 mäntänen.
loppuviikosta tulee kuvia valmiista pyörästä.

Takaripustuksen prikat? Tarkoitatko sellaisia peltisiä "pölysuojia" linkun neulalaakereiden suojaksi. Eipä tule muuta mieleen.
Ei männän ja jarrupalan välissä mitään tarvi olla. Eikä siinä alkuperäisenä mitään olekkaan. Siihen on olemassa semmosia "kitinälevyjä" jotka estää jarrun vinkumisen. Ei ne mulla ainakaan vingu. Tarkoitat varmaan brembon 2-mäntäistä(eli 1 mäntä kummallakin puolella). Onko se tällainen samanlainen, mikä mulla on (?):
http://www.motot.net/kuvat/displayimage.php?pos=-58576

31.5.2005 15:49

eiku mulla on sellanen 1 mäntänen puristi eli yks mäntä toisella puolella.selitin vähä sekavasti elikkäs ne 2 sellasta prikkaa jonka läpi taka-akseli menee,en vaan tiedä mihin väliin ne kuuluu laittaa.ku niitä kokeilee eri mestoihin niin välillä takalevyn pultit ottaa kiinni satulan kiinnitysrautaan ja välillä taas jarru ei ota kiinni mitenkään,vääntää vaan levyä.

4.6.2005 13:20

Sanokaas viisaammat mistä voisi kysellä ison 2T:n (n.88-92, 500/400/350) moottorin poskien perään. Vesipumppuun on syöpynyt reikiä joiden paikkaus on aika turhauttavaa epoksikitillä.

Tai jos pääkaupunkiseudulta löytyy osaava hitsauspaja joka pystyisi täytehitsaamaan magnesiumia niin kertokaa ihmeessä; Techno-Weld -puikkoja on omasta takaa mutta omiin hitsaustaitoihin en luota niin paljon että lähtisin niiden kanssa poskea täyttämään.

Samalla olisi muillekin varaosille sosiaalista tilausta, mm. pakoputkelle [enduro]vaimentimineen jne. eikä Racing Biken hintataso suoranaisesti houkuttele.