Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Re: KTM GS-Keskustelua :)

18.7.2012 16:54

Löysin tuollaisen ktm gs 125 merkkisen pärrän tästä lähistöltä ja ajattelin ostaa sen laikkikaluksi/harrastepyöräksi. Millane kyseinen pyöriäinen on ajettavuudeltaan ja tehoiltaan. Pyörä on vuosimallia 93. Löytyykö helposti osia? Onko iha susi vai käyttöpeli??

Re: KTM GS-Keskustelua :)

20.7.2012 10:23

Oikeassa enskassa ihan pelaava peli olisi, mutta ei missään tiellä ajossa tms.
Toki pitää olla kunnossa iskarit linkut yms. Ja varmuudella kone myös.

Re: KTM GS-Keskustelua :)

25.7.2012 10:18

No montussa ja metässä ajattelin kulkea tolla, talvella ehkä jäärataa. Mut tietä pitkin ajetaa vaan "siirtoajoa". Löytyykö helposti osia??

Re: KTM GS-Keskustelua :)

27.7.2012 22:55

löytyyks tähän peliin mistään kytkinlevyjä rai mäntää ja sylkkyy tai rattaita

Re: KTM GS-Keskustelua :)

13.10.2012 9:01

Kaveri kauppaa entisöintiin tollasta ilmajäähy kotaria,mistä olette noihin löytäneet vielä osia vai löytyykö niitä enää mistään?

Re: KTM GS-Keskustelua :)

21.10.2012 15:09

Olisi myytävänä hyväkuntoisia käytettyjä moottorin osia GS ja MX 125 ktm:iin. Vm. 84-97. Puh: 045-3538946

Re: KTM GS-Keskustelua :)

8.10.2013 19:16

Kokeillaan kepillä jäätä ja yritetään löytää hyvä pakoputken etuosa vm. 1987-1989, soita tai mailaa mulle Pekka/040-5679943 peku86@luukku.com. Voin kyllä maksaa ihan käyvän hinnan.

edit: niin ja kun täällä kyselty osia, niin http://www.enduroklassiker.at/ löytyy osaa jos jonkinmoista vallan mainiosti :) hinnat on kohtuulliset ja jos murehdit kalliita osien hintoja, niin vaihtoehtoisesti pyörän voi aina myydä eteenpäin jos sitä ei ole varaa retusoida. Harrastukset ei tuu ikinä halvaks :D

edit2: pytty löyty briteistä, joten poistin sen ostoilmoituksen. hyvää pakoputken etuosaa etsin edelleen.

Re: KTM GS-Keskustelua :)

17.5.2014 17:55

moi auttakaa tyhmää ostin joku aika sitten 250cc 90 vm gs sä kotarin ja ajattelin tehä siihen kone remontin mutta mistä saan tarvittavat osat pyörään laakerit stefat tiivisteet ? ja käykö tuohon gs ään minkä kaikkien vuosmallien ja kotarin mallien koneen osat ?

Re: KTM GS-Keskustelua :)

27.5.2014 12:33

Jos sulla on ketjut vasemmalla puolella, niin kyseiseen pyörään saa lähestulkoon kaikkea kun on vaan rahaa. Purettaessa löydät merkinnät laakereista ja niiden perusteella osa löytyy suoraan autotarvikeliikkeistä ja halvalla. Osassa ehkä on jotain extroja suojia tms. mutta ne voi aina ottaa pois. Itse suosittelisin hankkimaan jostain varaosaluettelon ja sieltä osanumeroiden perusteella voi selvitellä mitä laakereita mitkäkin ovat. googlen kautta itse etsiskellyt aika paljon. Aikaa voi ottaa ja rahaa todellakin ottaa, mutta aika vähän loppujenlopuks on enää noita ysärin alun pyöriä hyvässä tikissä kun on rempattu halvalla. Tiivistesarjoja saa mutta suosittelen ostamaan ktm:ltä alkuperäiset mielenterveyden säilyttämiseksi. Mulla menee just lohko aukaisuun kun uus tarviketiiviste asettu niin huonosti paikoilleen että vuotaa lootasta öljyä pihalle. Huomioithan että osaa laakereista ei saa kuin ktm:n kautta, koska muutamat käytetyt laakerikoot poikkeavat standardeista.

Re: KTM GS-Keskustelua :)

10.7.2014 8:28

Jos jollain on purkukuntonen -87- 89 vuosmallin ktm 250 gs tai mx, niin ota yhteyttä. Tarttis vieä joitain pisteosia, kuten kytkimen käyttövivun moottorin päähän. Pekka/040-5679943

Re: KTM GS-Keskustelua :)

26.7.2014 23:50

Mikähän mahtais olla -95 250cc gs:ssä vikana kun alhaalta vääntää tosi hyvin ja lähtee vetämään mutta ylhäällä röpöttää/pätkii tosi pahasti ja ei vedä lähellekkään loppuun asti. Oon vaihtanut tulpan, suutinta pienennetty 190->185->180->175 eikä havaittavaa eroa löytynyt. Ilmanputsari on uusi ja maltillisesti öljytty, saman teki kyllä vanhallakin putsarilla. Edellinen omistaja sanoi pyörän toimineneen hyvin aikaisemmilla säädöillä. Tulpanjohot oli kiinni puolassa vain painettuna, eli oli irronnut kolvauksestaan, oisko tässä syypää? Ja tulpanhattu on vain pelkkä nippa joka tulee tulppaan kiinni..

Re: KTM GS-Keskustelua :)

28.7.2014 22:48

ainakin vanhemmissa malleissa oli tärkeätä olla tietyllä vastuksella varustettu tulpanhattu. Ongelmasi todennäköisesti liittyy siihen kipinään. Hukkaa varmaan kipinän johonkin matkalle isommilla kierroksilla. Piuhat kuntoon ja ktm jälleenmyyjältä kysymään tarvittaessa onko korjausmanuaalissa jotain tarkkoja tietoja sähköpuolen faktoista.

Re: KTM GS-Keskustelua :)

31.7.2014 16:21

Flame86 kirjoitti:ainakin vanhemmissa malleissa oli tärkeätä olla tietyllä vastuksella varustettu tulpanhattu. Ongelmasi todennäköisesti liittyy siihen kipinään. Hukkaa varmaan kipinän johonkin matkalle isommilla kierroksilla. Piuhat kuntoon ja ktm jälleenmyyjältä kysymään tarvittaessa onko korjausmanuaalissa jotain tarkkoja tietoja sähköpuolen faktoista.


Elikkäs nyt vaihdoin uuden (käytetty siis) puolan tulpanhattuineen, tulppaa kokeiltu 9es, 10eg, 9eg, 9eix ja nyt 170 suuttimella sai parhaan vedon aikaan ja huomasin että kun bensa alkoi loppua ja vaihtoi varatankille niin hetken veti täydellisesti, eli voiko oikeasti olla mahdollista että vaatis näillä keleillä 190->170 suuttimen vaihdon ja ehkä vieläkin jäi säätämisen varaa.. Eikös tässä kuitenkin ole 38 kaasari joten kuulostaa tuo 170 tosi pieneltä...
Staattori vaihettu keväällä uusi jne.. Alkaa ideat loppumaan. Muistakaseni oli NOZG neula sisässä kaikista laihimmalla, kokeilin käyttää keskellä sokkaa mutta huononsi vain tilannetta.

Re: KTM GS-Keskustelua :)

29.9.2014 14:41

Nyt tartteis apuja surullisen kuuluisten gs sähköjen kaa. Pyörä -90 250 ja paikallaan sem sähköt. Staattorin tilalle vaiheltu motomasterilta saatava korvaava tuote. Nyt hajotti puolan ja vähän kiven alla uudet. Paikallaan oli sem "tm 14 06" puola. Varaosa kataloogi tarjoaa tm 11 09 puolaa. Nyt kysymys kuuluukin käviskö tohon tm 14 06 k11 kun semmosta löytys suomesta hintaan 61e kun taas tuo varaosa ehotus 11 09 kustantaa 120e. Tuota 14 06 puolaa taas ei mistään tunnu saavan mutta tuolla perään tulevalla k11 merkinnällä löytyy muutamastakin paikkaa.

Re: KTM GS-Keskustelua :)

2.10.2014 2:16

Semmosta vielä että miten yllä mainitusta pyörästä tarkistetaan toimiiko pakoaukon säädin oikein ? Eli aukeaako loppuun asti ja palautuuko kiinni. Ja sit jos ei toimi niin miten säätö ?
Edit: selvis toiminta ku vähän pyöritteli mutta kuuluuko ton pa-säätimen läpän olla alhaalla (pakoaukko pienempänä) silloin, kuin pyörä sammutettuna. Jossai luki et ei kuulus mutta ajotus merkit ainakin osuu kohdilleen magneeton puoleisessa kopassa.