Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

3.10.2009 18:59

ktm 125 egs/gs hyvä hankinta käyttömopoksi? Mistä osia? Saako helposti?

3.10.2009 19:59

pieraisu kirjoitti:olen ymmärtänyt että kisapyörissä käytetään kisa 2töljyjä, niin ette kai te käytä niitä siten katuajossakin? eikös katuajossa pidä sitten käyttää normaaleja öljyjä että voitelu on tehokasta myös pienemmillä kierroksilla? kisa öljyissähän lukee että ei tieliikenne käyttöön ;)
aina sitä jotain oppii kun vanhaksi elää 8o

3.10.2009 21:35

Kieltämättä herättää kysymyksiä, jos kisaöljy ei kestä katukäyttöä. Mikä öljy sitten kieltää katuajon?

4.10.2009 12:04

siis kisaöljuthän ovat varmasti juuri siihen suunniteltu että ajetaan kovilla kierroksilla, ja kone saa happea ihan kunnolla. mutta miten ne siytten toimivat kun mummotellaan kaupungissa? jos öljy on valmistettu niin että maksimaalinen voitelu tapahtuu yläkierroksilla(korkeat lämpötilat yms) niin miten se öljy sitten toimii pienemmissä lämmöissä? onhan veneen perämoottoriinkin omat öljynsä mutta ei sillä ole muuta eroa kun palamislämpötila, verrattuna ns "yleis 2t öljyihin". Voisiko olla tässä ideaa miksi ktm kone ei kestä katuajoa vai onko tämä pelkkää huuhaata?

4.10.2009 12:24

Kyllä se suurin syy kadulla hajoomiseen on kaasarin säädöt.Normi metsäsäädöillä tommoset pitkät moottorijarrut ei anna tarpeeksi soppaa koneelle,sika iso tyhjäkäyntisuutin vähän auttaa tilannetta mutta öljyllä ei juurikaan ole tekemistä tässä asiassa ainakaan ns.huippuöljyllä

4.10.2009 15:10

juu. mites sitten katusäädöt eroaa metsäsäädöistä? tuskin ero on niin kriittinen? siis rikkaammaksi seokset kun kaasu on pienellä, niin koneen pitäisi kestää? siis neulaa vaan reilusti ylös ja suuttimia myös isommaksi?

4.10.2009 22:20

Krg kirjoitti:ktm 125 egs/gs hyvä hankinta käyttömopoksi? Mistä osia? Saako helposti?

?

4.10.2009 23:05

Krg kirjoitti:
Krg kirjoitti:ktm 125 egs/gs hyvä hankinta käyttömopoksi? Mistä osia? Saako helposti?

?


Tässä nyt on juuri ollut puhetta aika paljon juuri tästä että kannattaako vanhaa kisaenskaa laittaa käyttöpyöräksi. Osia ei niin hirveästi enää myynnissä, mutta kyllä niitä jotain löytyy, mutta ne sitten ovat erittäin kalliita. Tekniikka vanhaa joten särkyy ehkä hieman herkemmin kuin uudet. Magneetossa kuulema usein vikaa. Bensankulutuskin suuri yms.. onhan noissa enemmän huonoja puolia kuin hyviä puolia ainakin omasta mielestäni. kannattaa ehkä harkita mielummin jotain ei niin vanhaa eikä niin kisaviritteistä jos haluaa kustannuksissa pysyä mukana. mutta onhan KTM aina KTM...

5.10.2009 19:22

Kyllä se pensankulutus riippuu paljon kaasukädestä..

Ktm Gs 125 -94

20.10.2009 9:16

Niin voiko joku laittaa YV llä mulle kuvia pyörästä ilman putkea niin näkisin miten ne vesiletkut menee kiinni tai joku voisi neuvoa mitkä on hukka letkuja ja mihin menee mikäkin letku :D

7.11.2009 19:55

Dodii, nyt alkais olla kotarin kone/osat siinä mallissa että kohta kasataan... Korjataan se yläpää sellaisella holkitus/neula menetelmällä... Samaan malliin saa kyllä vaihtaa kuin neulalaakeria ja kuluu nopsempaa, sekä työläämpi vaihtaa. Täytyy joskus uusi kiertokankisarja ostaa.

13.11.2009 17:42

Kertokaas vähän tuommosesta 360 egs:stä vai olikohan gs. No jokatapauksessa noista -90 luvun loppupuolen vehkeistä. Saako osia hyvin? Katoin motokeitaan sivulta, niin haulla ei hirveästi osia näkynyt. :roll: Kävi vaan ajatus mielessä, että ois varmaa aika häijy vehje ja halvalla sais. Paljonhan tuommone syö ainetta? Remppa välit varmaa suunnillee samat ku perus 250 kakstahtienskoissakin? Onko nuo ihan pommeja vai kestääkö kone hyvin, onko perusheikkouksia tai tyypivikoja?

13.11.2009 22:14

Riku Rassi kirjoitti:Kertokaas vähän tuommosesta 360 egs:stä vai olikohan gs. No jokatapauksessa noista -90 luvun loppupuolen vehkeistä. Saako osia hyvin? Katoin motokeitaan sivulta, niin haulla ei hirveästi osia näkynyt. :roll: Kävi vaan ajatus mielessä, että ois varmaa aika häijy vehje ja halvalla sais. Paljonhan tuommone syö ainetta? Remppa välit varmaa suunnillee samat ku perus 250 kakstahtienskoissakin? Onko nuo ihan pommeja vai kestääkö kone hyvin, onko perusheikkouksia tai tyypivikoja?


osia ite kans kyselin 380:een jyväskylästä bike forumista ja hard work racingiltä niin sano vaan että ei kannata... vähän osia ja kalliita semmosia.

25.12.2009 12:14

Onkohan kellään myynnissä motoplat sytytyspuolaa KTM GS 125 VM.95 malliseen pyörään?? Omasta hajosi tod.näk puola koska ei toimi kummallakaan virtapäällä, ja toinen on juuri korjattu. Saako puolaa mitattua ollenkaan? Kiitokset vastauksista etukäteen ja uutta vuotta!

25.12.2009 16:39

Janttura kirjoitti:Onkohan kellään myynnissä motoplat sytytyspuolaa KTM GS 125 VM.95 malliseen pyörään?? Omasta hajosi tod.näk puola koska ei toimi kummallakaan virtapäällä, ja toinen on juuri korjattu. Saako puolaa mitattua ollenkaan? Kiitokset vastauksista etukäteen ja uutta vuotta!
melkein suosittelen korvaavia virtalaitteita.Ainakin motomasterilta löytyy