Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

10.5.2004 23:08

Noi EG(v) kestää sitte paljo paremmi? Ku mul menee tulppa rikki tosi harvoin, ni kannattaaks mun ees ruveta käyttää kalliimpia tulppia? Tähän asti oon käyttäny niitä -ES loppusia. Ja kasi lämpöarvo. Kokeilin ysiä ni kesti vaa jonku alle 10tuntii ja sit hajos.

Mistä päin ilmanputsaria teijän laitteet ottaa ilmaa? Ku oma ottaa ilman ilmanputsarin päältä ja tutun laite ottaa sivultapäin. Näyttää ku ne reijät ois ite porattu :-? .

11.5.2004 0:22

peppade kirjoitti:Mistä päin ilmanputsaria teijän laitteet ottaa ilmaa? Ku oma ottaa ilman ilmanputsarin päältä ja tutun laite ottaa sivultapäin. Näyttää ku ne reijät ois ite porattu :-? .


Päältä, päältä. Nyt ja aina.

Ja unohtakaa ne tulppien lämpöarvot ja muut turhuudet. Vääränlaisesta seoksesta ja/tai sytytysennakosta ne tulppien poksahtelut johtuu.

Itsehän en oo ainuttakaan tulppaa särkeny vaikka oonkin käyttäny suunnilleen halvinta mitä kaupasta löytyy. Tai no jaa, en muista siitä on jo liian monta vuotta kun tuon viimeisen tulpan ostin. Muistaakseni se on NGK B8EG . Ei se kai kallis ollut. Täydellisesti toiminut jo monta vuotta. Mitä nyt joskus vähän tuhkaa joutunu rapsuttelemaan pois. Mun pyörä siis keskustelun aiheen mallinen -86 250cm3.

11.5.2004 9:16

Tätä se taidaa olla tollasen vehkeen kanssa liikenteessä, välillä päästellään kovempaa, välillä hiljempää tasakaasul->mikään tulppa ei varmaan tykkää tälläisestä tälläisessä vehkeessä, jossa koneen lämmöt muuttuu todella nopeesti jne. aivan_sama.

Mutta, jos tuon saisi edes jotenkin toimimaan, kompromissiä.
Siis siihen saa alkuperäisiä suuttimia 185-235 väliltä ja mulla on tonne yläkanttiin(220kait, tiiä onko sitä porattu jollain suutinporalla). Neula on sit vielä alimpana, eli siis rikka on ylimmässä lovessaan.

Ehkä tämä nyt ei johdu tulppien meneminen loppuen lopuksi niin paljon tuosta, vaan siitä että vaihteistoöljyä on ilmeisesti päässyt menemään kampiakselin stefan kautta, oli päin persettä paikallaan. Siksi tarkistin koska tuntui että öljyä häviää koko ajan. Mutta silti siellä tuntui olevan n.0.5l sitä öljyä, kaikki vain olivat kytkimenpuolella ja silmä on oikella puolella. Kallistin sitä kyll jo aika paljon eikä ruennut näkymään. Mut eipähän silti tullu avattua turhaan, se stefa oli siis ihan paskana! Kovettunu ja kytkimen ratas oli kuluttanut stefaa. Uudet on jo tilattu, kummallekkin puolelle. Onneks ei tarvinnut koko konetta purkaa.

Jospa se tästä pikku hiljaa.... paranemaan päin ollaan taas menossa. Jos ei tulpat ala kestämään, niin en ajele tällä enää liikenteessä. Vain radalla, rossia ja jäärataa.

EDIT: päältä se mullakin sen ilman ottaa. Penkin alla on sellainen rako, joka menee suoraan ison suodattimen koteloon. Sit kylessä(oikean puolen jalan kohdal, polven tiettymillä) on sellainen karkeempi suodatin kanssa! Sen putsarin kotelon sisällä on sellainen kuin yleensä rosseissa on, sellainen pyöreä, pienen lapsen pään kokonen. Vieläkö tarviit apuva? :wink: :roll:
Viimeksi muokannut Pykis päivämäärä 11.5.2004 9:22, muokattu yhteensä 1 kerran

Tässä on muuten kuva kun vejän jäällä, jäärata on parasta!

11.5.2004 9:17

http://www.ii2.org/image.php?img=1884251

11.5.2004 9:40

Viimeksi muokannut SMK päivämäärä 1.12.2004 14:02, muokattu yhteensä 1 kerran

11.5.2004 10:45

ajaa, en ole huomannut. Äkkiä katsomaan :wink: Joo, ei siinä ollu enää, paska! Vissiin pitää vielä näitä toisiakin suuttimia rueta ostamaan.

swyae

11.5.2004 11:54

tilatkaa täältä ja unohtakaa alkuperäisosat www.jokaosa.fi , mäntä sarja noin 165€ ja saa osia kun osia. :o

11.5.2004 12:28

nuita hintoja ei saa vissiin tolta sivulta selville, vaan pitää soittaa?

11.5.2004 12:44

minkä kokosia kaasareita teillä on noissa? mul on 35 mm dellorto. Ku tutun pyörässä on kai 36mm.

11.5.2004 13:28

35.

11.5.2004 14:02

Hrrrrr, pitää soittaa joka-osaan. Ne vissiin syä sut, kun soitat sinne.

11.5.2004 14:33

35mm. mullakin.Muuten,miksiköhän se pakoaukonsäädin kaasua lisättäessä menee kiinni eikä auki,mun logiikan mukaan sen pitäs aueta ? :-o

11.5.2004 20:39

En tiedä mimmonen systeemi se on, mutta luultavasti jokin sähköjohto väärinpäin tai vaijerit väärinpäin.

Ja tossa pyörässä mitä mä oon ostamassa niin on vissiin 37mm kaasutin.

11.5.2004 21:27

NameLess,muistaakseni MX-Mallissa oli 37mm kaasari,jos se on isketty kiinni siihen kyseiseen pyörään? Ja muuten ku puhuit noista vaijereista&sähköistä,mitä juttua kommentoit ?

12.5.2004 0:48

habba, tota sun ongelmaa kommentoin että pa-säätimen laippa menee väärinpäin..

Itse en ole vielä yhtään tutustunut millainen järjestelmä tässä on, mutta jos on kuten NSR, niin vaijerit on luultavasti vääripäin, ja jos sähköinen enemmän niin virtapiuhat väärinpäin tms.. Mekaaniset säätimet näissä vissiin kuitenkin on?

Ja kyllä tossa -94 GS:ssä ainakin on 37mm kassu, en sit tiedä jos se on jälkeenpäin pistetty..

Milläs kierroksilla muuten huipputeho näissä tulee? Ja ottaako tuntuvaakin piikkiä tms?

Onko tiedossa jotain sivuja missä olisi juttua näistä, teknisiä tietoja ja tietenkin kuviakin..? :)

Koitin tossa bikepicsiä ja vähän googletella mut ei tuntunut näistä GS:stä löytyvän lähes mitään.. :(