Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Re: KTM GS-Keskustelua :)

15.10.2014 18:52

B8ES tulppa -92, 250GS kottaraiseen ja muihinkin 2T-krosseihin ja enduroihin. Halpa tulppa eikä mene helpolla umpeen.

Re: KTM GS-Keskustelua :)

21.10.2014 23:29

Omalta osin voin ton es tulpan kumota... Omaan pyörään useampaa semmoista kokeilin eikä piikille asti jaksanut vetää. Tilalle b9eg ja heti löyty vedot takaisin. 6,9e on eg tulppa/kpl että ei sekään kovin kallis ?

Re: KTM GS-Keskustelua :)

4.11.2014 8:31

Tietääkö kukaan 250 GS/ MX vm. -91 etuhaarukan öljytilavuutta?

Re: KTM GS-Keskustelua :)

14.11.2014 8:34

Laitetaan nyt tännekin.


Hommasin KTM mx 250 pyörän vuodelta -88.(?)
Osaisko joku kertoa pari juttua.
-Mitä eroa vuosimalleilla -87-88-89 mitkä osat käy keskenään
-Mitä eroa GS Ja MX malleilla mitkä osat käy keskenään
-Mistä saa räjäytyskuvia tai jopa korjausmanuaalin

nimin. EVO luokkaa odotellessa...

Re: KTM GS-Keskustelua :)

17.11.2014 13:29

Raimo Kuski kirjoitti:Laitetaan nyt tännekin.


Hommasin KTM mx 250 pyörän vuodelta -88.(?)
Osaisko joku kertoa pari juttua.
-Mitä eroa vuosimalleilla -87-88-89 mitkä osat käy keskenään
-Mitä eroa GS Ja MX malleilla mitkä osat käy keskenään
-Mistä saa räjäytyskuvia tai jopa korjausmanuaalin

nimin. EVO luokkaa odotellessa...



Pistäs mailiosoite, mulla on manuaali

temebx@gmail.com

Re: KTM GS-Keskustelua :)

17.11.2014 18:59

Onko tälläsissä vuoden 91 kakspuokeissa pakoaukonsäädintä ollenkaan? Entä millaista tehoa nämä vehkeet lykkii? Onko tehopiikit repäiseviä yms..?

http://www.nettimoto.com/ktm/250/1738315

toi nyt ois mielessä ja mietin et onko tosta mihinkään..

Re: KTM GS-Keskustelua :)

17.11.2014 20:50

Raimolle pieni infopläjäys pyörien eroavaisuuksiin liittyen:

- 87-89 jarrusatulat vaihtelee vuosittain sekä takajarrusatulan kiinnitys on -89 vuosimallissa ainakin aivan erilainen kuin -87 vuosimallin
- samaisesta syystä takahaarukoissa on vuosimallien välillä eroja
- katteet samat MX/GS (poislukien tietty etumaski ja takaloksu) ja grafiikat vaihtelee vuosittain
- penkin väri sininen -87/-88, -89 punanen
- GS on harvempi välitys vaihdelaatikossa
- -89 vuosimallin MX sylinteri, mäntä ja kansi ovat aivan eri kuin muissa malleissa. Myös kestoltaan ja rakenteeltaan huonompi sylinteri/mäntä kuin vanhemmassa mallissa joskin paperilla tehokkaampi.
- uusimmissa mx ainakin löytyy alumiininen kytkinkoppa vs. muissa käytetty magnesiumkoppa, joka leviää käsiin.
- sytkäosissa vuosimallikohtaisia eroavaisuuksia gs/mx, mutta susia ovatten oikeastaan kaikki
- jarrulevyjen koot muistaakseni erilaiset mx vs gs. tämän vois tietty tarkastaa pläräämällä manuskaa
- mx:n kytkimessä 8 levyä ja gs:n kykässä 7 levyä
- erilaiset kaasarit gs vs mx, mutta näitä on niin paljon vaihdeltu, ettei voi sanoa oikeastaan suoraan kuin mikä siinä alunperin pitäisi olla. GS-mallissa pyöreä luisti ja MX löytyy litteällä luistilla
- jos pyörä on aito mx, siinä ei ole keulan emäputkessa lukolle paikkaa
- runkonumero kertoo pyörän vuosimallin
- pakoputket, iskarit/jouset, katteet,b-tankki ja oikeastaan kaikki palikat menee enemmän ja vähemmän pyörissä ristiin kunhan vain otetaan riittävän iso osakokonaisuus ja asennetaan se. Esimerkiks gs:n välitykset pitäs saaha mx:n laatikkoon ja mx:n kytkinsetti gs:n ja pytytkin menee ristiin kun on sama lohko kuitenkin. Jos haluat tarkemmin kysellä, niin kannattaa kysellä aina kun tarvetta ilmaantuu.

Multa löytyy moottorin kasaus/purku manuska sekä osakataloogit sähköisessä muodossa, mutta ovat suoraan jälleenmyyjältä ja ne on niin isoja, ettei niitä siirrä järkevästi millään muulla kuin muistitikulla. Onnistuu toki jos lähetät muistitikun ja palautuskuoren eikä maksa sulle muuten mitään. Harrastajia kiva aina jeesailla.

Jos on pisteosien suhteen ongelmia ni saa viskoa viestillä. Mulla on esimerkiks korjausosia pakoaukonsäätimen kuluviin osiin. Sieltä on kulmanivelet ja yks karkastu akseli aina ihan loppu ja pakoaukon läppä lerpattelee omia tahtejaan. Uusia osia ei myydä missään liikkeessä vaan niiden kunnostus on tee-se-itse hommaa tyystin :)

Osia saa pyörään ainakin www.enduroklassiker.at. Turvallista tilailla ja toimittaa kyllä. Jos pyörässä on -89 pytty, niin siihen ei sitten ole tarvikemäntiä saatavilla, että joko kotarin edustukseen ostamaan tai sitten tekee niinku mä ja modaa uudemman mallin männästä pienellä vaivalla ja jättää yhen männärenkaan asentamatta.

t: -89 MX:n omistaja

Percellille samaan hengenvetoon, että pakoaukonsäädin löytyy kaikissa vuosimalleissa -87 alkaen. Jos mielit kyläräppäykseen tommosta kampetta, niin ei oo sitten mikään ajonautinto ja saat varautua noita mäntiä ja pyttyjä kunnostamaan&vaihtamaan :) Ei ole tehty noita vanhoja 250 ainakaan kaupunkiajoon.

Re: KTM GS-Keskustelua :)

18.11.2014 0:22

Percell kirjoitti:Onko tälläsissä vuoden 91 kakspuokeissa pakoaukonsäädintä ollenkaan? Entä millaista tehoa nämä vehkeet lykkii? Onko tehopiikit repäiseviä yms..?

http://www.nettimoto.com/ktm/250/1738315

toi nyt ois mielessä ja mietin et onko tosta mihinkään..




Hintaa mielestäni puolet liikaa...


Ois tuollainen -87 GS runko tarpeettomana jos joku tarvii:

http://keskustelu.classicmx.fi/index.php?topic=1131.0

Re: KTM GS-Keskustelua :)

20.11.2014 0:32

Moro tässä aattelin tulla kysäsemää ku ois kiikareissa suht hyväkuntonen ktm gs 125 vuosimallia 1993. Että mikä olisi sellane sopuhinta? Laitteessa alakerrassa jotain vikaa mutta saa uuden mukaan. Itsellä riittää vaihtamiseen osaaminen että ei sen suhteen hätää. Ja kuinkas vaikea tälläiseen peliin on löytää varaosia. Tietenkin kaikki osat jotka sopivat niin käy eli ei tarvitse olla orkkis osia. Kiitos avusta jo valmiiksi :) Ja vielä että paljon kuluttaa satasella? :)

Re: KTM GS-Keskustelua :)

2.12.2014 19:52

oiskos kellään vesipumpun räjäytyskuvaa ktm 250gs? :nolo:

Re: KTM GS-Keskustelua :)

4.12.2014 18:09

tunapoika98 kirjoitti:oiskos kellään vesipumpun räjäytyskuvaa ktm 250gs? :nolo:


Tuolta löytyy kuvat -91 lähtien

http://www.mototech.com.au/content.php?pid=6&Level=1

Re: KTM GS-Keskustelua :)

5.12.2014 20:59

Pitäis saada -88 kotariin 545 moottoriin laakerit.
Löytyykö laakerikaupasta vai pitääkö tilata suosiolla alkuperäiset?

Re: KTM GS-Keskustelua :)

6.12.2014 9:48

Andre Horvathilta http://www.enduroklassiker.at tilaat kaikki mitä häneltä löytyy, niin säästät jonkun pennosen. Esimerkiksi stefasarja kannattaa tilata sieltä suoraan, koska Suomesta maksaa maltaita. Lohkotiivisteet tilaa suoraan KTM:n kautta, että saat suorana itelles asti ja oikeassa paksuudessa. Niitä saa edelleen uutena. Tarvikesarjassa tiivisteen paksuus on liian iso, jonka vuoksi kytkinrummun asennusta pitäisi shimmata kohdalleen. Yläpään tiivistesatsin voi tilata tarvikkeena, koska siinä tulee läjäpäin niitä tiivisteitä, joilla saa MX:ssä puristukset kohdalleen.

- kampuran laakerit 545 lohkoon MX (GS tais olla eri) 2 x 6206TVH C3,
- lootan keskilakru vain KTM:ltä suoraan 6304/22 erikoislakru!,
- vetopuolen laakeri 6205 C3 <- nuo saa ainakin suoraan varaosaliikkeeltä jos ei muuten niin suojattuna ja nykäset suojat pois.
- 2 x 608rs2 c3 <- tuossa on pakoaukonsäätimelle ne molemmat.

Vaihto-ohjeet löydät siitä koneohjeestä minkä lähetin sulle ja niitä kannattaa oikeasti noudattaa, niin elämä on paljon helpompaa :)

Re: KTM GS-Keskustelua :)

9.1.2015 18:55

Siis mitä mopoi nää 90-luvun puolelta olevat 250 GS:ät on, kun ei oikein löydy mistään tietoa spekseistä jne.?
Saako näihin yleensäkkään mitään varaosia ja kestääkö? Vajaa 50hp ilmeisesti on tehoja?

Valkokilpisiä näkyy sillointällöin aika edullisestikin myynnissä.

Re: KTM GS-Keskustelua :)

10.1.2015 19:51

Nettimotossa on aivan naurettavan halpa -97 GS myynnissä, vieläpä liikkeen tarjoamana.

http://www.nettimoto.com/ktm/250/1625684

Älkää kukaan kuitenkaan menkö ostamaan tuota, minä teen sen, kunhan vanha pyörä on poissa jaloista.

Minuakin ihmetytti se seikka, että näistä pyöristä on todella vaikea löytää mitään tietoa. Teknisiä speksejä ei löydä mistään.