Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

26.11.2005 21:28

juu ihan hyviähän nuo...kiitän

26.11.2005 21:36

pystyiskö joku nappaan kuvan jonkin näkösestä syöpyneestä vesipumpun kotelosta? itellä on syöpyny ja tarttis infoa...

26.11.2005 23:35

Syöpyykö vesipumppu noin "uusistakin" 125:sista? Olen luullut että noissa uudemmissa (kuin '86 125&250) on parempaa seosta se vesipumppu/poski. Esim. '86 500:sessakin on parempaa seosta, joka ei vaikuta syöpyvän.

Mun '86 250 GS:ssä oli sivuposki pahasti syöpynyt vesipumpun kohdalta. Se oli syöpynyt yhteen pultinreikään asti. Korjasin sen vuosia sitten Plastic Paddingin kemiallisella metallilla(tein myös kierteen siihen), ja avasin vesipumpun "kannen" parin vuoden ajon jälkeen(noh, en mä paljon kuitenkaan ajanut). Ei ollut mitään enempää kulumista, eli toimiva korjaus oli. (Nyt en olekaan ajanut sen jälkeen puoleentoista vuoteen).

Eli puhdista/hio syöpynyt kohta ensin niin hyvin, että se kemiallinen metallin varmasti tarttuu siihen. Sitten laitat reilusti sitä kemiallista metallia, ja monessa erässä. Ja siten että aineen sisään ei jää ilmataskuja(voi ne tietysti jälkeenpäin paikata, mutta tuottaa vaivaa). Lopuksi joudut työstämään ylimääräiset pois, siinä on hyvä käyttää jotain pienoishiomakonetta ("Dremel" tms.). Sormella ja karkealla hiomapaperillakin onnistuu. Itse hioin kaikki seinämät ihan sileiksi ja sen näköisiksi, mitä oletin niiden alkuperäisenä olleen.

26.11.2005 23:39

Mullaki on -88 GS:stä syöpyny se vesipumpun koppa, mutta nyt on käytölssä sellasta pakkasnestettä, joka ei syövytä niin ei luulis pahenevan. Vois sen tietenki paikata kemiallisella metallilla niin hyvä tulis. Ei muuten tahdo saada kiertokankia mistään. Kaks kuukautta ollut kiertokanki ja mäntä tilauksessa ja nyt kuulemma ovat suomessa. Ainakin kanki. Ja ne on tilattu Stormilta Proxin osia ja myyjä meinas, että mäntää ei oo tullu eli hyvin toimii proxin homma.

27.11.2005 22:20

kun kemiallisella metallilla noi korjataan yleensä niin oisko mahdollisuutta hitsata? muistaakseni täältä kävi ilmi että koppa on magnesiumia??? eli voiko MILLÄÄN hitsata? täytyy soittaa hitsifirmaan jos he tietäisivät...

27.11.2005 23:17

Lähes kaikkea voi hitsata. Tuossa vaan vähän kikkailla ;).

28.11.2005 0:35

Magnesiumiahan se mokoma on!

28.11.2005 0:49

Helppo homma korjata, kun vaan kyselet jostain pajalta.

28.11.2005 1:07

Niitä pajoja on muuten aikas harvassa!
Itse kuljin yhden wanhan (Simsonista) kaasarin kanssa mansessa pajalta pajalle jokunen vuosi siten. aras oli kun äijä nakkas sen kohokammion pohjan roskiin! Vaan Raatikainenpa sen laitto kuntoon.

Suosittelen: Erikoishitsaus/jäähdytinkorjaus I.Raatikainen Viialassa, vanhalla nahkatehtaalla, M-Sport'n vieressä. SP:llä voi kysyä yhteystietoja jos tarvii.

28.11.2005 1:17

Raatikainen on kyllä pätevä ukko, monet syylärit on siellä oiottu ja korjattu. Välillä tahtoo vaan toimitus kestää, mut varmasti silläkin hommia piisaa.

28.11.2005 15:35

oisko jollain näyttää kuvia syöpyneestä palikasta?
ja kuvaa jolla näkyy minkälainen kopan pitäis olla?

29.11.2005 1:16

Sen syöpyneisyyden kyllä tunnistaa! Jälki on kuin olisi rotta käynyt järsimässä, eli et todellakaan pysty sekoittamaan sitä mihinkään muuhun kulumiseen.
Tuo kemiallinen metalli kestää legendojen mukaan paremmin kuin alkuperäinen valumateriaali.

29.11.2005 14:57

juu täytyy kahtella...

29.11.2005 15:11

suomursu kirjoitti:Ei nuo maalatut vaan kestä kauaa hyvän näköisinä.
Radalla pöllyävä hiekka ja kivet vie maalit mennessään, metsässä oksat, risut jne. Kyllä noita on nähty, ja siihen vielä päälle kaatumiset, niin pyörä alkaa hetkessä näyttää aivan kamalalta.


mulle ois aineski iha sama miltä näyttää kuha kone on kunnossa ja murisee :D

1.12.2005 19:48

oisko kellään myynnissä kytkinlohkoo tai ylipäätänsä mistähän sellasen sais...?