Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Re: Talvisäädöt

9.5.2012 11:48

aiemmilla sivuilla oli hieman eripuraa onko 250 cr:rässä keihinin vai mikunin kaasari. omassa 01 vm on ainakin keihinin kaasari. talvisäädöistä en paljoa osaa sanoa mutta ittellä on nyt keväällä ollu 195 pää suutin ja 60 tyhjäkäynti suutin. kovilla pakkasilla ajellessa suoraan 200-205 kehiin. nyt moni kokematon ihmettelee mitä väliä sitä tyhjäkäynti suutinta on vaihtaa? noh...mietitäänpä kun kiskottelet tulemaan urku auki ja lyöt kaasun kiinni mutkaan mentäessä ja suutin on 40-45 pakkasta 10-20. mistäs suuttimesta luulet bensan menevän kun kaasu on kiinni niinkuin vetopois tyhjäkäynnilläkin??? saattaapi olla ettei pyörä herää enään mutkan jälkeen

Re: Talvisäädöt

27.10.2013 22:11

Mitä kaikkea kannattaisi vaihtaa/laittaa/Säätää tuommoisessa 85 sx kotkassa.. vm 05 ja kuinka kovilla pakkasilla uskaltaa lähteä ajamaan?

Re: Talvisäädöt

29.10.2013 11:04

Ohjekirjasta löytyy oikeat säädöt tietyille lämpötiloille. Elikkä isompaa pääsuutinta ainakin ja neulaa ylemmäs.

Re: Talvisäädöt

29.10.2013 18:59

Ei ole ohjekirjaa :/

Re: Talvisäädöt

29.10.2013 19:07

Google auttaa monessa hädässä. Sivulla 38.

http://ktmdirtquestions.com/wp-content/uploads/2011/09/2005-KTM-85-sx-owners-manual.pdf

Re: Talvisäädöt

12.1.2014 13:45

Saiskohan täältä vastausta, vaikka tässä ketjussa ollutkin vähän hiljaista lähiaikoina. Elikkä pyöränä -99 yamaha yz 125. Kesällä suuttimina ollut 430 ja 47,5 neulan sokka ylimmässä lovessa ja neula on vaihdettu vakiosta poikkeavaan, kun vakioneulaa ei mistää löytynyt. Nyt talveksi kokeilin ensin 440 ja 52,5 suuttimilla, sekä nostin neulaa pykälän ylöspäin. Ei toiminut noilla säädöillä oikein varsinkaan täydellä kaasulla. Laitoin 430 suuttimen takaisin ja sitten toimi kaikilla kaasun alueilla hyvin. Voiko olla mahdollista, että tolla samalla pääsuuttimella mikä on kesällä niin toimis myös talvella? Ajo melkeimpä pelkästään jäällä ajoa. Kiitos jos joku osaa vastata.
E: paikallaan kierrättäessä ei siis tolla 440 pääsuuttimella toiminut, voiko olla että jäällä toimisi silti?

Re: Talvisäädöt

15.1.2014 17:38

Moikka!

Onko täällä kellään tietoa mistä sais jäärata piikkirenkaan taakse kottaraiseen.
Eli 18tuumainen neulapiikeillä. Enska piikit kyllä jo löytyy.

Olis tosi kiva päästä vähä jäälle päristelee että olis pitoo kunnolla. 8)

Re: Talvisäädöt

15.1.2014 17:56

'Tuke' kirjoitti:Moikka!

Onko täällä kellään tietoa mistä sais jäärata piikkirenkaan taakse kottaraiseen.
Eli 18tuumainen neulapiikeillä. Enska piikit kyllä jo löytyy.

Olis tosi kiva päästä vähä jäälle päristelee että olis pitoo kunnolla. 8)
http://www.satapiikki.fi/

Re: Talvisäädöt

22.12.2014 17:39

Kertokaas miten te saatte omat romunne pidettyä toimintakuntoisena talviajoissa. Tässä pari päivää tullut pyöriteltyä ja kaikki vanteista ja "konehuoneesta" lähtien täynnä lunta ja jäätä, jarrut ei toimi ja ilmanputsarikotelo täynnä puuterilunta :D Syylärit oon peittänyt puoliksi alhaalta molemmat ja kaasarin eteen löytyy sellainen telttapatjasta tehty "suoja", joka ei kyllä ainakaan tämän päivän perusteella auta yhtään :D

Re: Talvisäädöt

22.10.2015 18:59

Tässä ruvetaan taas talvea lähestymään niin kyselen. Pyörä on kawasaki kx125 vm02. Minkä moisia säätöjä porukka suosittelee? Suuttimen koko, neulan korkeus ja seosruuvin kierrokset. :s :lol:

Re: Talvisäädöt

5.1.2016 14:19

Kaasuttimen säädöt talveksi? Mitä öljyä kannattaa käyttää koneessa talvella? Seokset? Muuta esim. Tarvitseeko syyläreitä peittää yms?
Pyörä kx250 -04 keihinin kaasarilla!
Kiitos vastauksista jo etukäteen :)