Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Re: Talvisäädöt

18.12.2011 13:07

Taitaa kaasari jäätyä. Mulla tekee tietyllä kelillä samaa. Sit kun on lämpimäks ajettu vitutus päissä ja antaa seisoo pari minuuttia niin se toimii täysin normaalisti.

Re: Talvisäädöt

18.12.2011 21:04

magelolz kirjoitti:mulla on sellanen ongelma että rupes nyt tulppia paskomaan kun kylmät kelit tuli? tulppa kastuu ja kuivaus ei auta. en ole säätöjä kesästä ollenkaan muuttanut ja kävi kesällä inan verran rikkaalla. eli ei ainakaan laihalla voi käydä jos tulppa kastuu? nyt on 3 päivää putkeen paskonut 1 tulpan joka päivä... vehje menee vaan tukkoon yht äkkii ja sammuu. putsarina on piperi eli ilmaa pitäisi saada. apuja missä voisi olla vika? :nolo:


Kuten jo tuossa edellä sanottiin niin saattaa kaasari jäätää tai sitten moottori käy yksinkertaisesti liian kylmänä.

Kokeile sekoittaa hieman jäänestoa bensaan, peitä osa jäähdyttimistä ja vaihda pykälää kuumempi tulppa (pienempi numero ngk tulpissa). Jos nuo toimenpiteet ei auta, on vika jossain muualla.

Re: Talvisäädöt

2.1.2012 11:47

Ootteko pitäneet ilman putsarin aina puhtaana eli öljyämättä talvi aikaan?

Re: Talvisäädöt

2.1.2012 12:55

^J0R1^ kirjoitti:Ootteko pitäneet ilman putsarin aina puhtaana eli öljyämättä talvi aikaan?


Siis kai siellä hyvä on aina vähän sitä öljyä olla, kuhan muistat vaan pestä/vaihtaa puhtaan putsarin sinne ettei paskat mee kaasariin kun lumi sulaa sinne putsarii ja veden mukana valu kaikki hiekka yms sinne :)

Re: Talvisäädöt

2.1.2012 13:27

Okkei. Ite oon ajanu talvisin jäärataa ainoastaan ja aina ollu puhdas putsari, mut nyt meinasin ajella radalla kun ei noita jäitä oikein näy niin tuli vaan mieleen ku osa sanoo että pitää öljytä ja osa sanoo että ei pidä.

Re: Talvisäädöt

2.1.2012 15:07

^J0R1^ kirjoitti:Okkei. Ite oon ajanu talvisin jäärataa ainoastaan ja aina ollu puhdas putsari, mut nyt meinasin ajella radalla kun ei noita jäitä oikein näy niin tuli vaan mieleen ku osa sanoo että pitää öljytä ja osa sanoo että ei pidä.


Ite oon ainaki öljynny aina talvellaki eikä oo mihinkään vaikuttanu. Mutta pitäsköhän mulla vaihtaa isompi suutin tuohon kotariin talveksi vai onko nelarilla niin paljon merkitystä?

Re: Talvisäädöt

2.1.2012 16:16

[[Paukku kirjoitti:
^J0R1^ kirjoitti:Okkei. Ite oon ajanu talvisin jäärataa ainoastaan ja aina ollu puhdas putsari, mut nyt meinasin ajella radalla kun ei noita jäitä oikein näy niin tuli vaan mieleen ku osa sanoo että pitää öljytä ja osa sanoo että ei pidä.


Ite oon ainaki öljynny aina talvellaki eikä oo mihinkään vaikuttanu. Mutta pitäsköhän mulla vaihtaa isompi suutin tuohon kotariin talveksi vai onko nelarilla niin paljon merkitystä?


oon totaalisen hukassa kotareista, mutta josse on ruiskupeli ni ei tartte tehä mitn! :)

Re: Talvisäädöt

2.1.2012 16:26

Ite olen vaihtanut isomman pää ja tyhjä käynti suuttimen talveks. Mut jos ruisku niin sehän säätää itse itsensä joten ei vissiin tarvitseisi tehdä mitään.

Re: Talvisäädöt

2.1.2012 17:53

jos kysytään että pitääkö suutin vaihtaa niin silloinhan on tottakai kaasari peli kyseessä. Ja ilman muuta suuttimet vaihtoon.

Re: Talvisäädöt

9.1.2012 19:49

Mitkäs ovat hyvät säädöt tällaiselle -5 -> -10 asteen keleille kun tällä hetkellä kiinni:
pääsuutin: 180
tyhjäkäyntisuutin: 45
neulan prikka neljännessä lovessa
seosruuvi auki 1 3/8

Elikkä nuo ovat ohjekirjan suositukset -5-> -7 keleille. Mutta ongelmana on se että kun antaa kaasua pyörä stumppaa hiukan ja ampuu välillä tulta putkesta. Tekee näin kun antaa olla tyhjäkäynillä jonkin aika jolloin pyörä käy nätisti, mutta kun avaa kaasun niin pyörä ampuu tosiaan välillä lieskat putkesta.
Eli pyörä siis tuo crf 250 2008

Täytyy kokeilla vielä tuota 182 suutinta joka ohjekirjan mukaan kuuluisi olla kun lämpötila on -6-> -18 astetta.

Re: Talvisäädöt

9.1.2012 21:35

Itse kyllä isontaisin tyhjäkäyntisuutinta noilla oireilla, tuo liekin ampuminen on aika arkipäivää noissa, mutta stumppaaminen kuulostaa laihalta seokselta ja nimenomaan juuri pienillä kierroksilla. Tämä tietenkin vain mikäli moottori on ehjä. Olikos noissa crf fissä sitä kiihdytyspumpun viivettä mitä kotareissa oli? vastaa joku joka tuntee laitteen paremmin. Se tekisi samaa oiretta. Mikäli oire on ajossa ja vain hiukan voisi seos ruuvin säätäminenkin riittää.

Re: Talvisäädöt

9.1.2012 21:56

Täytyypä kokeilla isommalla pää- ja tyhjäkäyntisuuttimella.

Ei ole ajossa noita oireita ja näissä on juuri sitä kiihdytyspumpun probleemia ollu ja stumppaaminen vissiin kaikonnut tai ainakin vähentynyt kun sen vaihtaa, mutta ei ole minulla ainakaan ajossa stumppaillut muutakun liian ison vaihteen seurauksena.

Pyörä on kaikinpuolin kunnossa eikä mittarissakaan ole kuin 30h, mutta olisi kiva saada kunnon säätöihin ennen kuin radat aukeaa ja että pääsee lunta pöllyttämään ;)

Re: Talvisäädöt

10.1.2012 9:57

Itellä ei kokemuksia vielä talvikäytöstä CRF:llä mutta kokeile seosruuvia enempi auki, vaikka kaks kierrosta. Jos ei se auta ni sitte vaikka 48 tyhjäsuutin.

Re: Talvisäädöt

10.1.2012 16:29

veikkaampa että paukuttaminen ja stumppailu pahenee vaan jos laihemmalle ruuvista kääntää, kokeilin ehkä suoraan tuota suutinta :) onko tohon tehty sitä O-rengas modia sinne kiihytyspumppuun?

Re: Talvisäädöt

10.1.2012 17:00

En ole koskenut kiihdytyspumppuun sillä ei ole ajossa haitannut tuo koneen booaus. Kävin juuri pelolla koittamassa miten pörisee noilla säädöillä, mutta eihän siitä mitään tullut kun oli jo lunta liikaa eikä ole piikit kiinni, mutta pitää tilata noita suuttimia kun ei 182 ja 48 kokoja löytynyt.