Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

8.2.2004 0:00

Haukimauno kirjoitti:Masinolia. Sitä mä oon n. 0,5-1 desiä heittäny kymmeneen litraan

Noin vähän? Mielestäni just eilen luin purkin kyljestä että 20litraan puoli litraa masinolia. :S

8.2.2004 1:16

Ritari ässä kirjoitti:Noin vähän? Mielestäni just eilen luin purkin kyljestä että 20litraan puoli litraa masinolia. :S


Se ohje on auton moottorille, mopoihin ei laiteta nii paljoo. :wink:

Ja se diesel 100 juttu liittyy siihen, ku diesel on öljyy mitä on myös kakstahtibensas ni se sopii sen takia paremmin. Ei oo nii kuivaa ja sekottuvuus on hyvä.

8.2.2004 10:47

Jeps. ja masinolin kanssa kannattaa sitten ole varovainen. kuulemma sitoo itseensä öljyä. eli aina ennenkuin lähtee ajamaan niin vähän heiluttelemaan pärrää.

9.2.2004 18:00

Mistä suuttimen numero tulee? Joskus muistelisin kuulleeni, että olisi kuinka monta ml pääsee lirumaan läpi minuutissa tjsp.

9.2.2004 20:00

hmm.. eikös se masinolissa oleva isopropanoli syövytä alumiinia?
ite en oo ikinä käyttäny mitään jäänestoaineita, eikä ole kyl ollu tarviskaan. jos se kaasutin tuntuu kohmeiselta niin lainaa äiskän fööniä.

joissain autoissahan on "kielletty" käyttämästä jäänestoaineita ilmeisesti juuri tämän syövyttävyyden takia...

9.2.2004 21:50

Yzi: Juuri näin :wink: JA diesel autoissahan talvella jotkin käyttää 2T öljyä, koska nykyajan diesel on kuulemma niin "kuivaa". Tuo 2T öljy voitelis siinä sitten pumppuja ja suuttimia.

Kttu: Tuo ei taida pitää paikkaa, koska esim. saman suuruisissa mikunissa/keihinissä voi olla puolet isompi "numero". Keinissä nuo numerot on pienempiä kuin mitä mikuneissa.

10.2.2004 12:51

Dieseliin on syytä lisätä nokeamatonta 2T öljyä jos siinä on bensiiniä joukossa. Voitelun takia, oikein. Mitään suurta pitoisuutta sitä bensaa ei kuitenkaan saa olla.

10.2.2004 20:54

Niinhän onkin. Dieselin sekaan öljyä ;) On kyllä niin öljypohjasta(uittakaa käsiä niin huomaatte) litkua sekin ettei kyllä paljon järkeä ole laittaa vielä lisää öljyä karsottamaan. Mistä sen tietää että sielä bensaa on seassa?

11.2.2004 15:54

Viimeksi muokannut SMK päivämäärä 1.12.2004 14:14, muokattu yhteensä 1 kerran

juups

25.2.2004 10:42

mun ei tarttenu tehä kawaa mitäääää... välityksiä en muuttanu koska ai oo nii pitkää rataa täällä meillä päin että tarttis muuttaaa... :D mutta jos kilpa käyttööö meinaa nii sit isompi suutin pitemmät väli oikeella radalla on melkee aina.... viimene mutka nii pitkä että siellä saa heittäää jo vakio väleillä kutosta :retee: :retee:

25.2.2004 11:36

Ai harrastekäytössä ei sit kannata vaihtaa isompaa suutinta... Mikäs tossa taas on ideana???? Kyllä taas on pehmosia juttuja...

25.2.2004 11:56

No ihme jos pyöräs kestää ilman suuttimien vaihoa. Laihalla käy ainakin. Saattaa olla mäntä mielenkiintosen näkönen sitten kun rupeet vaihtamaan. Ja mikäs ihme se on jos saa kuutosta tarjota tupaan? Saahan meidänkin radalla työntää vitosella urku auki kahessa kohtaa. Jääratahan on vauhtilaji.

27.2.2004 12:14

mikä suutin kannattais olla rm 125 talvella? mikä pitäs olla vakiona?

27.2.2004 12:38

No kerro pyörän vuosimalli niin voidaan rueta miettimään. Ja ajatko enskaa vai jäällä?

2.3.2004 12:42

No entä kun mulla on vanha ilmajäähdytteinen kasiainen, onko siinä mitään erikoisia säätöjä, vai onko samat kun vesijäähdytteisellä, mutta ei pahvia syylärin eteen. :P