Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

16.12.2009 21:03

Pitäisi kyllä löytyä melkeinpä mistä vaan offroad puolen liikkeestä.

17.12.2009 0:13

jos niitä suuttimia ei jostain nettisivulta löydy nii se ei toki tarkota etteikö kauppiaalla niitä ole!
työlästä naputtaa kaikkinippelit nettikauppaan.. tiskille vaan kysymään ja jos ei oo nii ihan salettiin tilaavat!

17.12.2009 14:43

mxmanne kirjoitti:Mites tuossa suzukin rmz 250 ku ei meinaa vastata kaasuun kovin herkästi?ennen kyllä vastasi herkästi mutta kun pakkasta -10. johtuuko säädöistä vai mikäs on?

SMK) kirjoitti:Kokeile toimiiko pikkusen ryyppy päällä paremmin.


Juu ryyppy päällä toimi paremmin

17.12.2009 17:25

mxmanne kirjoitti:
mxmanne kirjoitti:Mites tuossa suzukin rmz 250 ku ei meinaa vastata kaasuun kovin herkästi?ennen kyllä vastasi herkästi mutta kun pakkasta -10. johtuuko säädöistä vai mikäs on?

SMK) kirjoitti:Kokeile toimiiko pikkusen ryyppy päällä paremmin.


Juu ryyppy päällä toimi paremmin

noni, isompaa suutinta ja neulaa rikkaammalle.

18.12.2009 15:23

jos jollain on kokemuksia sxf 250 -07 talvisäädöistä niin olen erittäin avoin ehdotuksille! olis tarkotus enduroa ajella mutta mennään kyllä välillä kaasukireelläki :)
nyt on pääsuutin 175 eli kesämalli
tyhjäkäyntisuutin on 5from top eli kesämallia sekin :) kiitos vastauksista!

18.12.2009 17:53

mxmanne, peitä puolet syyläreistä pakkaskeleille. Silvan sanoi, että jos ajaa pelkkää crossia, niin voi peittää jopa molemmat syylärit kokonaan.

18.12.2009 18:26

Sauli85 kirjoitti:Mistä olette ostaneet/tilanneet suuttimia pyöriinne? Tuntuu, ettei mistään samasta paikasta löydy sekä pää- että tyhjäkäyntisuuttia. Itse kaipailisin suuttimmia Keihinin PWK38- kaasariin.

Kyl ainakin yamahaan löytyy yamaha jälleenmyyjiltä.Kysymys.Onko niin,että neulasäätö ja pääsuutin kulkevat käsi kädessä,eli onko niin,että jos pyörä tuntuu käyvän esim.laihalla,niin pelkkä neulan nosto
ei riitä vaan myös pääsuutin on vaihdettava isompaan.Mulla on 250 jammussa vaihdettu 370 tilalle 400,mut
neula on kesäkorkeudessa.Tosin en vielä ole kokeillut pyörää,mut kunhan kysäisin valmiiksi?-timo-

19.12.2009 12:45

kyllä stormilta pitäisi löytyä keihiniin suuttimia..

19.12.2009 13:50

timpax41 kirjoitti:Kyl ainakin yamahaan löytyy yamaha jälleenmyyjiltä.Kysymys.Onko niin,että neulasäätö ja pääsuutin kulkevat käsi kädessä,eli onko niin,että jos pyörä tuntuu käyvän esim.laihalla,niin pelkkä neulan nosto
ei riitä vaan myös pääsuutin on vaihdettava isompaan.Mulla on 250 jammussa vaihdettu 370 tilalle 400,mut
neula on kesäkorkeudessa.Tosin en vielä ole kokeillut pyörää,mut kunhan kysäisin valmiiksi?-timo-


Riippuu millä kaasun alueella se on laihalla. Lyhyesti sanottuna pääsuutin vaikuttaa eniten kun kaasu on kokonaan auki, ja neula kun kaasu on puolillaan. Tyhjäkäyntisuutin taas kaasun ollessa kiinni.
On kyllä tullut huomattua, että kaikki vaikuttaa vähän kaikkeen :)
Kannattaa sitä neulaakin kokeillaa rikastaa, pykälä kerrallaan.

19.12.2009 15:12

Kiitos maskotti!

26.12.2009 18:37

Moro. Oisko kellään tietoa talvisäädöistä Husqvarna WR 360 enskaan? Vuosmalliltaan se on -99. Kaasarina on Mikuni TM 38. Kiitos jo etukäteen. :)

28.12.2009 17:18

No niin,nyt puolikkaassa yamahassa(2t) 400 pääsuutin ja hyvin vetää ja kiertää,ainut,et tyhjäkäynti vähän
ahdistava,käy aaltoillen.

2.1.2010 12:52

Toimiiko tässä nelitahtisessa suurinpirtein samat säätötoimenpiteet kuin 2-tahtisessa? Eli kun minulla vähän tupppaa booaamaan tuo nelisatku kun kääntää kaasua nopeasti tyhjäkäynniltä, niin nostan neulaa pykälän tai ensin kokeilen pelkän seosruuvin pyörittämistä kiinnipäin? Ja muutkin säädöt samalla tavoin eli jos esim. täyskaasulla oireilee, niin pelaan pääsuuttimien kanssa. Tuohon kiihdytyspumpun toimintaan ei ole vielä tullut perehdyttyä kauheasti, pitää katsella jos löytäis jonkun artkkelin. Saa linkittäkin jos joku tietää. :)


E: siinä menikin 5 sec ja sain tietoa pumpun toiminnasta. Voisiko olla, että kiihdytyspumpun ajoitus olisi myöhäinen ja sen takia booaa?

2.1.2010 19:37

Juu, mutta kyllä se silloin lämpimimmilläkin keleillä niiais.

2.1.2010 20:05

Noh, kun en ole lämpimillä säillä tuolla ajanutkaan, kun vasta viikon ollut minulla. :) Mitä luulet, että kannattaisiko kokeilla jotakin vai jätänkö tuolleen? Ei se nyt hirveästi haittaa, mutta jos sen saisi paremmin toimimaan niin mikäpä ettei yrittäisi. :|