Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

20.1.2004 22:52

-SPEC- kirjoitti:tossa mun jammussa(kaasarissa siis..) pääsuuttimen normaalikoko on muistaakseni 350 ja nyt kurkkasin ekaa kertaa mikä siel on kiinni, ni siellähän oli 420. Sillä oon sit päästelly vuoden verran kesät ja talvet ku hyvin on toiminu, eikä oo mitään tarvinu koskaan säätää... neulaki oli toisiks ylimässä pykälässä!


Ei toi mitää. Ittellä on pääsuutin 490! Eipähä perkule ainakaa laihalla käy!

21.1.2004 8:52

afam kirjoitti:kumpi mun kannatais laittaa 380 vai 390? kun vakio on 360...
siis ja mikuni kyseessä.


Miten se on noin pieni? Mulla lukee ohjekirjas että vakio on 400 ja sillä oon suurimmaks osaks kesät ajanu. Eikö muka käy laihalla noin pienellä suuttimella. Ihmettelen. 420 on ollu talvisin eikä mitää ongelmia.

21.1.2004 17:41

mä en ole edes vaivautunu kattoo mikä suutin mulla on kiinni sanoin myynti liikkeessä et vaihtakaa isompi sinne et saa varmasti kunnolla tavaraa

21.1.2004 17:45

nasu kirjoitti:
afam kirjoitti:kumpi mun kannatais laittaa 380 vai 390? kun vakio on 360...
siis ja mikuni kyseessä.


Miten se on noin pieni? Mulla lukee ohjekirjas että vakio on 400 ja sillä oon suurimmaks osaks kesät ajanu. Eikö muka käy laihalla noin pienellä suuttimella. Ihmettelen. 420 on ollu talvisin eikä mitää ongelmia.


ei se kyl laihal käy kun savuttaakin niin saatanasti....
ja ei mul kyl oo ohjekirjaakaan mist voisin tarkistaa...

21.1.2004 18:07

afam kirjoitti:
nasu kirjoitti:
afam kirjoitti:kumpi mun kannatais laittaa 380 vai 390? kun vakio on 360...
siis ja mikuni kyseessä.


Miten se on noin pieni? Mulla lukee ohjekirjas että vakio on 400 ja sillä oon suurimmaks osaks kesät ajanu. Eikö muka käy laihalla noin pienellä suuttimella. Ihmettelen. 420 on ollu talvisin eikä mitää ongelmia.


ei se kyl laihal käy kun savuttaakin niin saatanasti....
ja ei mul kyl oo ohjekirjaakaan mist voisin tarkistaa...


Savuttaa? Miten paksua seosta sä käytät ja mitä öljyä? Jollain halpalitkuilla savuttaa varmasti, ero on ku yöllä ja päivällä. Ei iso pääsuutin ainaskaan savutusta aiheuta vaan huono palaminen, eli liika öljy bensan seassa tms.

21.1.2004 18:30

no en mä tiiä mut hyvin se on toiminu!
laiton tos just kyselyn mp-racingiin vakio suuttimista...
juu ja mä meen sekasi omissa höpötyksissä..
juuu eihän se suutin siihen savuttamiseen mitään meinaa.. :-?
viimeks oli bp jotain hyvää öljyy....
mut yleensä castrol tts!
no jos ne suutin koot on noin isot niin ihme että ei oo leikannu.... :eek:

21.1.2004 18:31

nasu kirjoitti:Ei iso pääsuutin ainaskaan savutusta aiheuta vaan huono palaminen, eli liika öljy bensan seassa tms.

Kyllähän sekin periaatteessa vaikuttaa, sillä mitä ispompi suutin -> sitä enemmän bensan ja öljyn seosta palaa, joten savuakin syntyy enemmän.

Kaukaa haettua? Kyllä. Eli siis savutuksen aiheuttaa öljy eikä suutin, mutta kyllä sekin siihen vaikuttaa.

28.1.2004 23:17

Kannattaa tyhjäkäynti suutinkin vaihtaa, lähtee näes ihan erilailla käyntiin ja rikastaa myös ylä-ja keskikierroksia.

28.1.2004 23:59

missäs se siin mikunis sijaitsee se tyhjäkäynti suutin?

29.1.2004 0:01

Yleensä se sijaitsee pääsuuttimen vieres ja siin voi joissain peleis olla jonkun näkönen läppä edes, et joutuu avaa koko pohjan.

29.1.2004 9:55

Se on siinä pääsuuttimen vieressä, upotettu aika syvälle. Sentin säteellä kun katot pääsuuttimesta ympäri niin löytyy. Se on sellanen snadi talttapääkantainen suutin.

Ota se kauppaan messiin, jos eri kokoisia meinaat hankkia. Niitä tuppaa olemaan pirun montaa eri mallia...

29.1.2004 18:53

Yksi hyvä kikka joka vaikuttaa myös koneen toimintaan on se jos eturengas pääsee heittään lunta pytyn päälle. Siihen kun nikkaroi kumista suojan ja kiinnitää sen nippusiteellä runkoputkeen tms. niin pelittää paljon paremmin.

7.2.2004 22:43

Täällä jossain tätä jo kysyttiiinki, eli mitä se pensan sekaa laitettava "tenu" sitte oikeelta nimeltä onkaa? äkkiseltään en ainakaa vastauksia tohon bongannu.. Ja mikä ois sopiva määrä sitä ko. mössöö 8L tankkiin?

7.2.2004 22:47

Masinolia. Sitä mä oon n. 0,5-1 desiä heittäny kymmeneen litraan

7.2.2004 23:44

masinolia ta sitten olen jostain kuullu että diesel100 olisi parempaa jostain syystä jota nyt en muista.