Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

27.12.2005 16:17

Mulla makso keihiniin kataforissa 3.50¤

27.12.2005 22:03

Joo Keihineihin on saatavana sekä tarvikesuuttimia, että alkuperäisiä. Tarvikesuuttimet hinnaltaan se 3.5¤/kpl ja alkuperäiset siinä 8-9¤/kpl.

27.12.2005 23:29

Stube kirjoitti:Mutta ton syylärinsuojan kanssa on tullut vähän miettittyä, eli ootteko pitäny sitä pahvia toisen syylärin eesssä?


Ite vetelin toinen syylari täysin peitossa ja toisesta sellanen 60% peitettynä crossia ja nopeempaa kelkkarataa Hyvinkäällä -13C kelillä eikä mopo käyny kyllä yhtää liian kuumana, mut aika monet näkyy vetävän ilman mitää suojia oli sitte 2-t tai 4-t..

27.12.2005 23:48

60% crossissa peitettynä!?!Ei juma, hyvä kun mulla oli edes jäällä niin paljon..

28.12.2005 0:06

Onko kenelläkään tietoa että miten puolikasta 2-t:tä pitäisi säätää vai pitäisikö ollenkaan näin talveksi?

Purossa kuulemma sanottiin, kun entinen omistaja kysyi, että mitä pitäs tehdä näin talveks, niin vastaus oli "ei muuta kun ajat vaan."

28.12.2005 0:12

Spade kirjoitti:voisko joku näyttää kuvan solumuovista kaasarin ympärillä?

Mulla on kuvissa muutama kuva tuosta suojasta. Mulla tuo nyt ei oo mikään tiivis/tiukka paketti, mutta lähinnä sen siihen laitoin että pysys vaan lämmöt paremmin ja suojaahan se jos ajas "uppolumessa" ja tenuais.

28.12.2005 0:22

Joni_ kirjoitti:60% crossissa peitettynä!?!Ei juma, hyvä kun mulla oli edes jäällä niin paljon..


Ootko käyny kelkkaradalla täällä? YYber paljon pitkää suoraa vähän siellä sun täällä ja mopoo joutuu vedättämään kunnolla. Crossipuolellaki silti toimi täydellisesti vaik se on enempi oikeestaa enskarata ku löytyy pelkkä yks kapee ajoura koko radan matkalta ja keskinopeus on aika pieni..

28.12.2005 1:08

Mä en käytä kelkkaratoja..No se on nyt varmaan ihan yks ja sama missä ne lämmöt on crossissa, ainakaan mulle..Kunhan on edes sielläpäin..
Mutta kun jäällä se tuntuu jo jossain, ehkä mä vaan oon nirso..
OFFTOPIC
Homojen hommaa se jäärata on, eihän siinä tule kunnolla hiki..Eniveis mulla meni ainakin täysin maku jäärataan, eihän siinä voi pärjätä ilman pelejä ja vehkeitä..No sekin on suhteellista mutta ei vaan jaksa kuunnella naapurinpoikaa joka tulee selvittään ajolinjoista ja jarrutekniikasta jos mä pääsen SEN pyörällä missä on jouset tikissä 3sek nopeammin kierroksen ku se ite..vittu..
kiitos anteex niinq..

28.12.2005 12:23

Mitäs tarkotat tuolla "ilman pelejä ja vehkeitä" Kyllä siellä vakiokoneellakin pärjää jos kuski vaan osaa. Sitäpaitsi kyllä tuolla hiki tulee jos tosissaan ajaa.

28.12.2005 13:01

Kervine kirjoitti:Mitäs tarkotat tuolla "ilman pelejä ja vehkeitä" Kyllä siellä vakiokoneellakin pärjää jos kuski vaan osaa. Sitäpaitsi kyllä tuolla hiki tulee jos tosissaan ajaa.


Joo pärjäähän siellä johonkin asti, mutta voi olla hiljasta a-piikeissä vakio pelillä..Lähinnä tarkoitin sitä että rahaa ja palikkaa menee suhteettomasti enemmän kuin esim. crossissa..Siinä menee hyvinkin äkkiä (ainakin mulla) kaikki mielenkiinto kun syheröllä pääset lokariin ja suoran jälkeen taas sama homma..
No joo tuleehan siinä hiki mutta eihän se nyt lähelläkään mitään rämehomoilua ole..Mulla oli muistaakseni virroilla n.140 keskisyke, eli aika lepposaa..Tai sitten mä olin vaan matkustaja :)

Moi

23.1.2006 11:29

pyörä lähtee sisältä ensimmäisellä ilman ryyppyä. Pihalta jos on ollut pari tuntia tuossa pakkasessa -5..-15 c .Laitan ryypyn päälle ja hanan kiinni poljen joku 4 kertaa ilman kaasua se laittaa niin kun olisi tulppa paskana/ampuu putkeen. Nyt vartti sitten lähti jollaki kymmenellä polkaisulla käyntiin. Sitten kun se lähtee käyntiin niin se toimii kyllä. pyörä on ollu säädettävänä tutulla joka ajaa jääradalla talvella ja kesällä supermotoa. Siinä on nyt 193 suutin 50 tyhjäkäynti suutin joku neula jonka koodia en muista mutta se oli kuulemma joku kisaneula mitä se käyttää ite talvella jäällä. Se teki siihen täyden konerempan jossa vaihdettiin: Pytty, mäntä, veivi, kaikki koneen laakerit ja stefat tiivisteet ym ym.. maksoi sen 1100 ¤. ei oikein meinaa innostaa kun on ollut tollainen remppa ja kisakuskilla säädettävänä eikä vieläkään toimi:/ vanhalla koneella se toimi niissä alkutalvella 20 asteen pakkasessa vanhoilla säädöillä 190 suutin 48 tyhjäkäynti suutin ja vakio neula :D

Re: Moi

23.1.2006 17:06

Onhan masinolia? Itsellä oli kanssa ongelmia ilman sitä, ei meinannu lämpimänäkään kunnolla käynnistyä, pätki metsässä, mutta kun aloin lorauksen masinolia käytää bensan seassa sen jälkeen ongelmitta pelannut.

23.1.2006 20:03

en jaksanu ettiä ni kysyn sitte täs et paljon pitäs olla pääsuuttimen koko jäällä kun se nyt on 185?????

23.1.2006 20:07

Oliskohan luokkaa 205, heitä isompaa ensin ja sitten rupeet siitä pudottamaan.

24.1.2006 2:15

No on sulla ainakin hirvee pääsuutin (enskaan)!
Mutta toi käynnistyminen, jos se käynnistyttyään pelittään normaalisti, niin koitappas heittää mopo kyljelleen (hana auki!) kunnes ylivuotoputkista lorahtaa ja sen jälkeen ryypyn kanssa hana auki kunnon potku. Siis pakkasessa oltuaan. Ihan yleinen tapa antaa koneelle huikkaa starttiin.

Sanokaas muuten, ken tietää ja kokemusta on. Itselläni on TM:ssä Mikuni, monella muulla piikissä samoin, useimmat joutuvat silti käyttään kyljellään että lähtee hyvin käyntiin. Meikäläisellä taas lähtee aina toisella, tai lepsulla kolmannella. Missä syy? Missä vika sitten kun joutuu kallistelemaan mopoa, kai sekin aika tulee...?