Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

15.1.2004 23:00

MXer kirjoitti:Sori Haukimauno, mä unohdin kattoo ne suuttimet :O

Juu ei siinä mitään, älä ota paineita :P .
Ei tuolla niin kiire ole, varmaan ens viikolla olisin ajelemaan menossa ja enköhän saa ohjekirjasta hommattua siihen mennessä :roll:

16.1.2004 0:22

Ota haukimauno se kaasarin pohaja auki ja kato suoraan kohti pääsuutinta. siinä vieressä on semmonen pari kolme milliä halkaisijaltaan oleva suutin joka lähtee pienellä talttapäällä. Mä oon nyt ajanu jäällä näillä säädöillä: Pää: 420, tyhjäkäynti 55 ja neula toiseks rikkaimmassa. Jos ajat sillä vehkeellä spooria niin kokeile vaikka ensin että 420 tai 410 pääsuutin ja 55 tyhjäkäynti. neula toisiks rikkaimmalla. Ja hondan vakiosuuttimethan on tuohon mikuniin; pää 360, tyhjäk. 45 ja neula keskellä.

16.1.2004 13:14

Okei, kiitos neuvoista.

Edit: Brandtilta kaveri oli kysyny Hondaan ohjekirjaa, pitää kuulemma tilata ja hintaa tulisi 100€. Saatana Kawaan tuli Sumekolta seur. päivänä postissa kotiin ilmaiseksi. Pistää vähän ihmettelemään...

18.1.2004 22:39

Tässä nyt pieniä vinkkejä ammattilaiselta saaneena alkuun kuulemma kahtakymmentä suurempaa pääsuutinta, tyhjäk. saa olla nykyinen ja neula säädetään tarpeen mukaan.
Jos pääsis vaikka ens viikonloppuna kunnolla tyypittää jollekin radalle kun nyt on nastatkin alla. Alle 5h ajetut nakit. Edessä BS ja takana Mitas puolikkaan koossa. Hyvin mahtu ja löytyypähän pitoakin 8)

19.1.2004 16:52

eiks siis 10 numeroo isompi suutin riitä?

19.1.2004 19:12

MASA1 kirjoitti: No ei sitä tyhjäkäyntiä tarvi isommalle välttämättä laittaa, ku eihän sitä ees tarvi


Säätöjen vaikutukset
Kyllä se vain olisi viisasta vaihella kaikki kaasarin sisällä. Eipä ne suuttimet niin kalliita ole etteikö voisi vaihtaa.

19.1.2004 19:40

afam kirjoitti:eiks siis 10 numeroo isompi suutin riitä?

Siis joo, pikkupakkasilla. Siitä sitten mieluummin aloittaa kahdella kybällä ja siitä karstan myötä pienempään kuin sitten mäntä -ja pyttyostosten kautta suurempaan :D . Tykkään pelata varman päälle, tosin aina se ei onnistu..

19.1.2004 20:36

Ja tuohan nyt riippuu siitä mikä kaasari sulla on, keihinissä tuo 20 pykälää on paljon isompi kuin esim. mikunissa. Vakiot voisi olla esim. Keihin 178 ja mikuni (mikä se nyt onkaan 38mm) 370? ELi suuri ero kumpiko kaasari kyseessä.

19.1.2004 20:58

juu ja mikunin tmx oli kyseessä...

20.1.2004 0:00

Ton perusteella neulaakin kannattaa nostaa pylälällä talveks, vaikuttaa just alakierroksilla.
Ite kysyin tuolla Team Laineen kotisivuilla suuttimien koot talvee varten ja sain asiallisen vastauksen Markolta, joka taatusti tietää nää hommat.

Mulla asiaan vaikutti vielä HGS:n tehari, joka vaatii kesälläkin pykälää isomman suuttimen. 8)

20.1.2004 16:55

No laskemalla saa suuntaa antavan koon. esim jos vakio suutin on 360 niin 360 * 1.15 saa pienimmän koon mitä kannattaa käyttää ja 1.20 * 360 suurimman. tuolta väliltä yleensä löytyy sopivat suuttimet. Mutta tuohon ei sit voi täysin luottaa. sama kaava toimii myös tyhjäkäyntisuuttimissa. Ja neula kannattaa ensin tyrkätä rikkaimmalle ja kokeilla. jos käy liian rikkaalla niin sit laihemmalle. Se ei kestä sitä laihalla olemista esim. jäällä kuin yhden suoranmitan.

20.1.2004 17:49

kumpi mun kannatais laittaa 380 vai 390? kun vakio on 360...
siis ja mikuni kyseessä.

20.1.2004 18:43

no ostappa vaikka molemmat ja kokeile!!! Siillälailla se selviää.

Ei sulla voi raha olla noin tiukassa, ettei kahteen suuttimeen riitä raha!!!

Jokainen pyörä on yksilö.Mikään pyörä toimi samallalailla aivan samoilla säädöillä.

20.1.2004 19:01

ite ottasin tuon isomman... "Varman päälle"

20.1.2004 19:54

tossa mun jammussa(kaasarissa siis..) pääsuuttimen normaalikoko on muistaakseni 350 ja nyt kurkkasin ekaa kertaa mikä siel on kiinni, ni siellähän oli 420. Sillä oon sit päästelly vuoden verran kesät ja talvet ku hyvin on toiminu, eikä oo mitään tarvinu koskaan säätää... neulaki oli toisiks ylimässä pykälässä!