Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

15.2.2008 22:42

Kawasaki Kx kirjoitti:Pistättekö te talvella ilmanputsariin niit ilmanputsari aineit, vai pidättekö ihan kuivana?


Ei nyt missään nimessä kuivana kannata ajella...hieno hiekka menee lumen mukana läpi. No Toilin öljy toimii ympäri vuoden.

Kesä/talvisäädöt???

16.3.2008 22:33

Pyörä Honda cr 250cc vm.94. Kertokaapa poijjaat ja miks ei tytötkin...mitä säätöjä suosittelette kesäks&talveks? Suuttimen koot ym.?

16.3.2008 22:59

Jos kuivalla putsarilla ajelette, ni ottakaa sitten aina uusi putsari paketista.

Kokeilkaas joskus pestä putsarit mielestänne oikein hyvin ja antakaa niiden kuivua. Sitten kun putsarit on kuivia, levitätte pöydälle sanomalehden ja ravistelette, taputtelette ja heiluttelette sitä "erittäin puhdasta" putsaria siinä lehden päällä.

Mitäpäs veikkaatte, että kuuluu ja näkyy? :)

...rapi rapi rapi ja komee hiekkakerros jää paperille.

16.3.2008 23:24

Tää wet'n viimenen oli sittne just asiaa. Etkös sä koittanu pestä, viidellä vedellä, ja silti rapisi? Mä kokeilin heti sun juttujes jälkeen ja totesin, että huh huh, noita putsareita ei saa oikeesti puhtaaks MITENKÄÄN.

17.3.2008 19:25

Jooh, viidessä eri pesuvedessä mä niitä taisin uittaa. En tiedä miten puhtaaksi pyykinpesukone pesee putsarit, jos jollain semmonen on tallikäytössä. Tuskin sillonkaan kaikki hiekat lähtee?

17.3.2008 20:15

paineilma on keksitty.fi

17.3.2008 21:08

Nohac keksitty jo aikoja sitten joo. Mut mitäs sillä sitten? Ujuttaa varovasti suoleen ilmaa ja päästelee megapieruja? Vai meinasiksä sillä saada putsarit puhtaaksi?

17.3.2008 21:32

reps..;-)

17.3.2008 21:36

aikamoine katiska on ilmanputsaris jos ei loppujyväset lähe paineilmal jos on vaik kerran tai pari vedellä huuhdellu

17.3.2008 22:12

Viddu, mä en muistanutkaan kuinka hemmetin hauskaa tää motot.netissä vääntäminen onkaan! Ai että, olin ihan unohtanut koko foorumin joksikin aikaa. Onneks palasin takasin ja sain huomata, että eihän tää paskaluukku ole miksikään muuttunut. Ihan yhtä dorkia jätkiä täynnä edelleen. Tästä tuleekin mun kantapaikka taas!

Katiskahan on hei varsin sohlo kapistus, kyllä sieltä isommatkin murikat läpi putoilee. Putsari tuntuu olevan vaan aikamoinen laitos sitomaan itseensä sontaa. Kai sä vielä puhallat paineilmalla ulkoa sisällepäin?

Nuo twinairin putsarit mitä mulla oli, olivat sellaisia kaksikerroksisia. Oli vähän harvempi kerros ja sitten tiheempi kerros. Kumma kyllä, vaikka niitä putsareita kuinka uitti ja putsasi, ni sieltä ropisemalla ropisi aina hienoa hiekkaa. Ei ne jyväset nyt mitään hiekotussepeliä olleet, mutta sanomalehden päällä ropisi kummasti.

Käytännössähän mulle se on yksi ja hailee, että millasia putsareita käytät. Mutta varoituksen sana tyhmemmällekin kaverille; kokeile jos et usko. Ravistele pestyä putsaria sanomalehden päällä ja ylläty.

Vittu, aim bäk.

17.3.2008 22:41

vedä viel lisää vihanneksia nenää ni jos sit putsautus

17.3.2008 23:27

widdu wert on tosiaan bäk ;-)
Joo, tuommosii kaiken näkösii saunatonttui tääl pyörii...;-)

26.3.2008 17:42

Kysynpä vain, että tarviiko ilmanputsarille tehdä mitään näillä talvikeleillä, sen jälkeen kun se on pesty ja öljytty? Kun nyt on 5h tullut ajettua tuolla putsarilla öljyämisen jälkeen, eikä sinne likaa ole ilmaantunut. Päätin varmuudeksi vain varmistaa että tarviiko tuolle jotakin tehdä välillä.

26.3.2008 22:20

Mitä kannattais muuttaa tommosessa Yamaha YZF 250cc mallisessa pyörässä jos talvella haluis ajaa enskaa?

26.3.2008 22:22

Avirta91 kirjoitti:Mitä kannattais muuttaa tommosessa Yamaha YZF 250cc mallisessa pyörässä jos talvella haluis ajaa enskaa?

Tyhjäkäyntisuutin pitää vaihtaa vakiota 1 - 2 pykälää suuremmaksi, seosruuvia pitää avata noin 0,5 kierrosta ohjearvosta. Muita suutinmuutoksia nelitahtinen ei tarvitse.
tollane löyty fincrossin crossiklinikalta..