Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Talvisäädöt

14.1.2004 22:02

Mä saan tässä parin viikon sisään 80cc krossi pyörän ja oon kuullu et sitä pitäs säätää talveks jotenkin eli miten???? Pistetäänkö syylärin eteen joku pahvi että se kone lämpiäis kun ajaa 10-15 asteen pakkasilla????

14.1.2004 22:10

Syylärin eteen tarvittaessa pahvia, kaasuttimeen suurempi suutin, bensan sekaan loraus tenua, kaasarin ympärille "kuori" solumuovista ja älä unohda laittaa pakkasnestettä syyläriin, jos sitä siellä ei ole. Ja pölyävällä pakkaslumella ajettaessa kannattaa jättää ilmanputsari öljyämättä.
Viimeksi muokannut wert päivämäärä 14.1.2004 22:17, muokattu yhteensä 1 kerran

14.1.2004 22:16

Mihinköhän meiltä on kadonnu se topic talvisäädöistä? :-?
Noh, tein tästä joka tapauksessa uuden, eli yleisen aiheen talvisäädöille ja kikoille.

Olis kyllä varmaan syytä lisätä nämäkin infoon, mutta katellaan kun on enemmän keskustelua syntynyt.

14.1.2004 22:33

Mitäs tämä denaroitu sprii sitten on, Masinolia?
Tässä kun olen n00bina talviajoihin ryhtymässä niin pitää saada asioista selko. Aikaisemmin tänään kyselin jo MXeriltä kaasarin suuttimien kokoa, mutta käväisin juuri tallissa kurkkaamassa oman pääsuuttimen. Näytti olevan kokoa 370, liekö havaintoja mille lämmöille suutin olisi? Kesäsäädötkö vai, omasta mielestä tuntu kyllä tallissa käyvän hiukan rikkaalla. Mikuni TMX 36mm on siis merkit+mallit sun muut. En saatana tyhjäkäyntisuutinta ollu näkevinäni, missähän päin se siellä kaasarissa sijaitsee. Pohjilla?
Ihan utopistiselta näytti pikkuriikkiseen Keihiniin verrattuna..

14.1.2004 22:41

OnX Hondassa muka Mikuni? Mä kun olin muistavinani, että siellä on Keihin :0
Se tyhjäkäyntisuutin on siinä ihan pääsuuttimen vieressä.. Voi, että on vaikea selittää. Otix sä pohjan (vai mikä vittu sen oikee nimi olikaan?) pois kaasarista vai ronkix sä sitä siitä pohjapultin aukosta? Siitä sitä ei nimittäin näy, pääsuutin kylläkin näkyy.
Tulee jotenkin kännistä tekstiä tänään, mutta voin vannoa, etten ole mitään ottanu :]

14.1.2004 23:01

Pohja-osan nimi oli kohokammio :wink: Ja ainakin omassa keihinissä löytyy tyhjäkäyntisuutin ihan pääsiittimen vierestä, joskin se on siellä vähän piilossa (syvällä).

Re: Talvisäädöt

14.1.2004 23:09

ViluHilu kirjoitti:Mä saan tässä parin viikon sisään 80cc krossi pyörän ja oon kuullu et sitä pitäs säätää talveks jotenkin eli miten???? Pistetäänkö syylärin eteen joku pahvi että se kone lämpiäis kun ajaa 10-15 asteen pakkasilla????
Osta multa toi KX 80 pois vai onko sul tiedos jo joku pärrä? :roll:

Viikko sitte kävin ajelee 125 KäXällä viimeset ajot ennen ku myin sen ni siel oli yks meidä koululainen myös ajamassa kasarilla, ni kysyin et kuin iso suutin sil o kiinni kaasaris, kun se äänsi jotenki oudosti, ni eiköhän se kysyny et "mikä se semmone suutin on?" ni vähä rupes ihmetyttää, kun se on käyny ajelee monesti ~ -15 pakkases ja ajaa samalla suuttimel kesät talvet :-? ja se ei tosiaankaan tiedä pyöristä yhtää mitää sillä 1 vuosi sitte, kun sillä oli 80 XR, niin tulpan se kävi vaihdattamassa Motormanilla :retee:

14.1.2004 23:10

Joo siis ei mitään laiskan pojan touhuja. Otin kaasarin kahtia, siis auki ja sitä kautta kattelin.
Pitänee joko sitten ottaa kuva jos en löydä, mutta eihän siinäkään kauaa nokka tuhise avata se uudestaan ja kurkkia tarkemmin.
Mutta siis, 370 eli?

14.1.2004 23:40

hitto, mul oli 132suutin dellortos ostin 140 ja käy vielki laihal. Vaikka säädin neulaaki. Pitää ostaa isompi suutin viel ilmesesti. Kuinkas paljon isomman suuttimen te ootte laittanu?

14.1.2004 23:41

Ja siinä pääsuuttimen ympärillä on semmonen muovi lerssi, ota se pois niin johan näkkyy, näin ainakin 38 keihinissä.

14.1.2004 23:47

Buahahaaaa!!1 "muovi lerssi" :--D

15.1.2004 16:56

muistakaa pojat myös vaihtaa isompaa tyhjäkäyntiä,neulaa,ja sit se pääsuutin.ei se pyörä toimi jos vaan isomman pääsuuttimenlaittaa.

15.1.2004 20:28

westi_ kirjoitti:muistakaa pojat myös vaihtaa isompaa tyhjäkäyntiä,neulaa,ja sit se pääsuutin.ei se pyörä toimi jos vaan isomman pääsuuttimenlaittaa.
No ei sitä tyhjäkäyntiä tarvi isommalle välttämättä laittaa, ku eihän sitä ees tarvi..paitsi onhan se tietenki hyvä nii voi jättää pärrän käyntiin lämpiää :-? Ite oon vaihtanu aina talveksi 15 numeroo isomman pääsuuttimen, nostanu vähä neulaa ja pistäny kortongin syylän päälle ja laittanu avaruuskeittoa sinne syylän sisään..
Viimeksi muokannut Ripez päivämäärä 24.11.2004 20:57, muokattu yhteensä 1 kerran

15.1.2004 21:08

Sori Haukimauno, mä unohdin kattoo ne suuttimet :O

15.1.2004 22:20

Kyllä minä laittasin isomman ku 5 verrattuna kesään. Jos suutin ois vaikka 180 niin 190-195 laittasin. jossain oon kuullu "nyrkkisäännön" että enskaan 10% isompi ja jäälle 15%. Nuohan on vain suuntaa antavia mutta kuitenkin