Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

5.8.2006 2:10

Aaltonen kirjoitti:
chille kirjoitti:onko tietoo mistä vanhempaan saa ostettuu tehoputken tai uuden.. 92 v wr.. tuli selanen pyörä hommattuu


Täytyy sanoa tähän väliin,että noi teharit on aika kiven takana,kun on niin vanha pyörä.. ittellä on 95 ja siihenkään en oo mihistään löytäny putkea,,itsellä on kyll hgs tehoputki..


Mutta eikös wr ja wre pyörien putket oo eri mallisia ja yleensä kisapyöriin nää osat löytyy paremmi.

5.8.2006 2:12

kgtm kirjoitti:
Aaltonen kirjoitti:
chille kirjoitti:onko tietoo mistä vanhempaan saa ostettuu tehoputken tai uuden.. 92 v wr.. tuli selanen pyörä hommattuu


Täytyy sanoa tähän väliin,että noi teharit on aika kiven takana,kun on niin vanha pyörä.. ittellä on 95 ja siihenkään en oo mihistään löytäny putkea,,itsellä on kyll hgs tehoputki..


Mutta eikös wr ja wre pyörien putket oo eri mallisia ja yleensä kisapyöriin nää osat löytyy paremmi.


Mun mielestä ihan identtiset,ainakin nää vanhan mallit.. ehkä mutua...

5.8.2006 12:56

ainakin uudes wr:äs ja wre:s on putket erilaiset, kaveri osti wre:hen wr putke ja ne puromotorilla anto sille rälläkkää ja hitsiä nii johan sopii ja kukkuu..

5.8.2006 13:41

Futari kirjoitti:ainakin uudes wr:äs ja wre:s on putket erilaiset, kaveri osti wre:hen wr putke ja ne puromotorilla anto sille rälläkkää ja hitsiä nii johan sopii ja kukkuu..


Uudessa on kiinnikkeet erikohdassa ainakin.

On tuossa mun hgssäkin yks ylimääränen liitos eikä mitään paikkaa sille. tuossa änkän paisarin liitoksen kohdalla..

8.8.2006 11:04

Nyt on tullut lievä epävarmuus hussen pytyn koosta. Eli siis onko pytty B vai C kokoa. Mistä sen näkee, vai pitääkö ruveta mittaamaan (tokkopa koti konsteilla saa tarkkaa mittaa edes) Onko suurta väli jos on C koon pytyssä B kokonen mäntä?

Tämä epä varmuus heräsi kun tutkin edellistä vertex:in mäntää joka oli C koko ja tilalle tuli pistettyä husqvarnan alkuperänen mäntä joka on B kokoa. En enään muista edes että mistä olen repäissyt tuon B koon.

(hyvin se tähän asti on toiminut. Ajettu tuolla orkkis männällä nyt 13h ja käy kuin kello)

10.8.2006 15:09

Saunamajor kirjoitti:Nyt on tullut lievä epävarmuus hussen pytyn koosta. Eli siis onko pytty B vai C kokoa. Mistä sen näkee, vai pitääkö ruveta mittaamaan (tokkopa koti konsteilla saa tarkkaa mittaa edes) Onko suurta väli jos on C koon pytyssä B kokonen mäntä?

Tämä epä varmuus heräsi kun tutkin edellistä vertex:in mäntää joka oli C koko ja tilalle tuli pistettyä husqvarnan alkuperänen mäntä joka on B kokoa. En enään muista edes että mistä olen repäissyt tuon B koon.

(hyvin se tähän asti on toiminut. Ajettu tuolla orkkis männällä nyt 13h ja käy kuin kello)

'

Onko pytyssäkin jotain kokoja?? wtf
Mää vein pytyn puromotorii ja sanoin vaa sällille et C MÄNTÄ oli sisässä ennen. en pytystä mitää ku en ite siin mitää kokoja edes nähny,mut kai se nyt siel jonkilaise tilaa.

10.8.2006 15:21

No koko on ehkä vähän väärä sana, mutta mitta toleranssit on hiukan hukassa.

10.8.2006 15:24

kun pinnoitetta tehdään, niin sitä ei saada aivan tarkkaa tehtyä ja pyttyyn lyödään merkki, minkä kokoinen pytty on yleisin on varmaankin tuo B koko. ja sitten kun muutaman kerran mäntä on vaihdettu ja sylinteri kulunut voi sinne yhden isomman koon männän laittaa eli tässä tapauksessa C.

10.8.2006 15:46

Futari kirjoitti:kun pinnoitetta tehdään, niin sitä ei saada aivan tarkkaa tehtyä ja pyttyyn lyödään merkki, minkä kokoinen pytty on yleisin on varmaankin tuo B koko. ja sitten kun muutaman kerran mäntä on vaihdettu ja sylinteri kulunut voi sinne yhden isomman koon männän laittaa eli tässä tapauksessa C.


Mut entäs sitku on parikertaa ollut c sisässä? sitkö se on väljä paska eikä oo tehoo nii paljoa.

10.8.2006 16:20

kgtm kirjoitti:Mut entäs sitku on parikertaa ollut c sisässä? sitkö se on väljä paska eikä oo tehoo nii paljoa.
Ei se pinnoite kulu

10.8.2006 18:34

Mää olin kanssa puuttumassa siihen että mulle on ainakin opetettu että pinnote ei kulu... Ei ensimmäisen omistajan aikana ainakaan.

C ei ainakaan tarvikkeissa ollut viiminen. Sieltä löytyy vielä D kokokin.

12.8.2006 23:15

eikös se pinnoittekin kulu jos pyttyä hoonataan?. ja kgtm onhan husseen vielä d ja e koon mäntääkin, joten ei siitä ihan heti väljää paskaa tule..

13.8.2006 2:30

Oisin varmaan kotaria vaihtamassa husqvarnaan, niin, miten on, onko näissä uudemmissa WR:ssä mitään "heikkoa lenkkiä", siis nyt puhun 05->, ja onko se mp-racingin toiminta oikeesti niin perseestä miten aina puhutaan vai onko se jotain huhua, saahan sieltä uusiin WR:iin osaa hyllystä? Vai onko tää "paska toiminta" vaan muille paikkakunnille mp-racingin hidas toimitus yms. koska itse kyllä pystyn käymään paikan päällä. Kertokaahan kokemuksia uudemmista WR:stä sekä yleisesti mp-racingista. :)

13.8.2006 2:54

Mun kohalla ainakin Mp-racing kusi aika ankarasti.. Hussen(sm125s) alakertaan tilattiin osia kesäkuun puolessa välissä ja joku työntekijöistä oli ilmeisesti toistuvasti sössinyt mun tilauksen. Osien perään on kyllä soiteltu ja faksailtu, mut siitä huolimatta mp-racing sai tilattua osat vasta 31.7! Osat luvattiin 1-2vk:n sisään, mut tietää taas...

Hyllystä osat on tullu suht nopeasti, tosin joissakin on kestänyt noin parisen viikkoa.

btw. Miks oot vaihtamassa kotaria husseen?

13.8.2006 9:21

Pinnotettua pyttyä ei pysty hoonaamaan (ei ainakaan koti konstein). Pinnote on niin kovaa ainetta että sille ei siis tapahdu oikeastaan mitään ja jos tapahtuu niin se on entinen. Voi lähteä lohkeamaan imu ja pako aukkojen reunoilta pois. Vilkutamme ja sanomme: "Hei, hei ja uus pytty tai ainakin pinnote"

No itsellä ei ol ollut ihan kauheesti ongelmia mp-racingin kanssa. Aluksi tavarat tuli aivan heti, mutta kun tavaroita ei ollut hyllyssä rupesi kestämään. Oli kuulema tietokoneen järjestelmä kaatunut kun sinne oli saapunut lähetys. Sen jälkeen olikin jo yks heppu enään töissä ja lauantaina pitäis muiden tulla auttamaan sitä.
Et kyllä siellä jotain ongelmia on, mutta kun muistat että tarvikkeita saa ja osan osista voi tilata etukäteen, ennen kuin ne hajoavat.