Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

28.7.2006 17:06

Olisko kellään myydä TM 38 mm letku 47 mm
TM-type litteäluistikaasutinta epäkuntoinenkin käy
tarvis varaosiksi tai sitten ihan ehjä.
Husseen tommosta tarvis
pistäkää pm:ää

28.7.2006 17:38

onko kellään mitään niksiä jolla irrottaa moottorin laakerit ilman ulosvetäjää.. hain just laakeri firmast laakerit ja ne oli noin 3-7 e kappale :D ei oo paha, kun maahantuojalta kyselin niin esim petarit 40 e ja sain samat koyon (eli laatukamaa) 3 e :) n.13 kertane hinta maahantuojal...

28.7.2006 18:18

Ulosvetäjä tietty mutta lämmitä laakereita kuumailmapuhaltimella lähtee nätisti
ja kun laitat uusia niin kampi pakkaseen ja laakereita taas pikkasen lämmität niin putoaa paikalleen ilman
hakkaamista

28.7.2006 23:25

Futari kirjoitti:onko kellään mitään niksiä jolla irrottaa moottorin laakerit ilman ulosvetäjää.. hain just laakeri firmast laakerit ja ne oli noin 3-7 e kappale :D ei oo paha, kun maahantuojalta kyselin niin esim petarit 40 e ja sain samat koyon (eli laatukamaa) 3 e :) n.13 kertane hinta maahantuojal...
Olik niis laakereis joku tuotenumero minkä perusteella hait uudet tarvikelaakerit?

28.7.2006 23:30

Eurooppalaisissa on vakio-kokoset. Ainoo vaan et sait C3 kun orkkis on C4. Onnee. Toivotaan ettei satu oleen läheltä alarajaa...

29.7.2006 0:10

SMK;-) kirjoitti:Eurooppalaisissa on vakio-kokoset. Ainoo vaan et sait C3 kun orkkis on C4. Onnee. Toivotaan ettei satu oleen läheltä alarajaa...

jotain selvitystä sain googlella noihin c3 ja c4 arvoihin, jos oikein tajusin nii c4 on isompi välys = vähemmän kitkaa = enemmän mahdollisia kierroksia. olenko oikeassa? no saa nähdä miten käy.. pitää vaan muistaa vaihtaa loota ölee usein, kaippa se siitä. ja onko siis kaikki koyon laakerit c3? itsellä kun ei ole mitään tietoa asiasta.
edit: luin myös offroadpron nettisivuilta että voisi koittaa kiila-ankkuria laakerin irroitukseen. pitääpi koittaa.

29.7.2006 1:37

C3:t käy itsellä kans kysytty mp-racingista että tohtiiko laittaa c3:t c4:n tilalle kuulemma tohtii
eli c4:t väljemmät ketää lämpölajetumista enemmän
mutta ei merkittävästi c3:iin verrattuna
täh kiila ankkuria laakerien irroitukseen mitä helv..??
kampi kiinni viilapenkkiin ja lämpöä lähtee vaikka ruuvarilla vääntämällä jos vain lämmität tarpeeksi

29.7.2006 2:45

Kuule hempuli, C3 alarajalla sattuu oleen aika paljon pihalla C4 vaihteluväliltä ja piikki aika lailla eri asia kuin sun pyöräsi. Vaikkakin luultavasti täällä meikäläisissä käyttöolosuhteissa se C3 toimii yhtä lailla. +32C helteet voi olla jo riskirajaa jos tosiaan sattuu alarajalle.

Ja tuohon kampuran lämmitykseen sen verran, että ei todellakaan noin! Jos sovitus sattuu olemaan vähän tiukempi, niin saat kampuran kaulat pilalle!
Kampura roikkuun alassuin ja laakerin sisäkoolille lämpöä tasaisesti ympäri kiertäen, pitäisi tipahtaa lattialle. Itse otan mieluummin niin, että hion sisäkoolin ohueksi (vaikka dremelillä tai rälläkällä) yhdestä kohtaa ja sitten napautan sen vasaralla ja taltalla poikki.

29.7.2006 5:48

Mikähän voisi olla vikana kun ajaa radalla/enskaa tai muuten vaan vnguttaa kunnolla,että kone lämpenee,,niin se tyhjäkäynnillä sillei heittää kierrokset ehkä viidellä sataa, eli jos tyhjäkäynti on 3000 se heittää ite niitä kierroksia jonku 10seccaa ajo jälkee 3000-3500 ihan koko aja. prkl aina tulee fiilis et nyt räjähtää:P

ps, toivottavasti joku sai selvää

29.7.2006 10:08

Hiukan rikkaalla ja ilmavuoto jossain aiheuttaa monenmoista kummajaista yhdessä. Tuo voisi hyvin olla pieni ilmavuoto jossain (kampura, kaasari).
Kuinka vanha peli? Voiko esim. luisti ja neula olla kuluneet? Vaeltaako tyhjäkäynti muuten?

29.7.2006 11:26

Kuules ny smkki en minä millään polttoleikkausvälineillä niitä laakereita lämmitä vaan kuumailmapuhaltimella sen verran että lähtee ulosvetäjällä ilman voimaa.
Ja tietty pienemmät laakerit laajenee suhteessa enemmän kuin isot eli jos vähänkin epäilee laittaa c3:a niin
ei laita pikkurahan se laakerien hinta on siihen jos
laakeri pyörähtää lohkossa.
semmosiakin olen kyllä korjannut eli hitsiä varovasti
laakeripesään välillä jäähdyttäen sitten lohko kiinni
hiomakoneeseen ja hionu pesän uudelleen tarkka homma mutta onnistui ja kannatti kokeilla kun vaihtoehto oli
uusi lohko

29.7.2006 13:25

Mistäs työ ootte hommannu wr:ään sylintereitä jos on tarvinnu? Onks teillä tietoo et toimistko wre:ssä wr:n sylinteri ilman et vaihtais putke, kaasaria ja muuttamalla sytytysennakkoa?

29.7.2006 17:30

Myrkky kirjoitti:Mistäs työ ootte hommannu wr:ään sylintereitä jos on tarvinnu? Onks teillä tietoo et toimistko wre:ssä wr:n sylinteri ilman et vaihtais putke, kaasaria ja muuttamalla sytytysennakkoa?


Maahantuojaltahan niitä sylintereitä saat, www.mp-racing.fi

29.7.2006 19:56

SMK;-) kirjoitti:Hiukan rikkaalla ja ilmavuoto jossain aiheuttaa monenmoista kummajaista yhdessä. Tuo voisi hyvin olla pieni ilmavuoto jossain (kampura, kaasari).
Kuinka vanha peli? Voiko esim. luisti ja neula olla kuluneet? Vaeltaako tyhjäkäynti muuten?


Voi olla joo joku osa kulunu, vm on 00, ja ei se tyhjäkäynti kyllä vaella koskaan muullon kun vasta kunnon ajon jälkeen. Kampuraa ym ei kyllä oo vaihettu monii vuosii.

29.7.2006 21:02

No harvoimpa koko kampuraa vaihdetaan mihinkään enduroon/crossiin?

Itellä sellanen pieni ongelma että kun iskee kaasun pohjaan nopeasti pieniltä kierroksilta niin husse yskäsee tai booaa, mutta tuota se tekee vain jos on ajanut vähänmatkaa esimerkiksi 1/4 kaasulla. Eli periaatteessa hitaassa mettäajossa ilmenee tota ongelmaa. pääsuuttimia on kokeiltu 380-430 väliltä, kaikilla tehnyt samaa.