Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

16.12.2003 22:18

FactoryKX kirjoitti:
Manuel kirjoitti:Ei vielä mitään. Eilen oli koko autokorjaamo kiinni, ku pääsin koulusta. Tänään sit menin hakee, niin oli vasta takarengas pyöräytetty vanteelle. Huomenissa sitten pitäs etunenkin olla valmis. Tänään kyllä oli pakkastakin sen verta, ettei paljoo olis tarjennu ajaa. Joululoma on pian, niin kyllä sitä kerkee.


Tuota kehtaako kysyä mitä he veloittavat renkaiden vaihdosta?


Ei tosiaan jaksa itte taistella tommosten kanssa. Autokorjaaja on rento tyyppi, joka tuntee kaikki kyläläiset ja velottaa tommosesta max. 10 e.
Joskus on hyvällä tuurilla saanu ilmaseksi.

16.12.2003 22:56

Pakko myöntää kun vaihtaa mopooki rengasta välillä niin melkee tuleee sellain fiilis ei tästä tuu taas yhtää mitää vittu tehköö liikkeessä, ja muutama rööki ni asiaa katsoo jo eri tavalla :retee:

16.12.2003 23:05

FactoryKX kirjoitti:no entäs jippo -> Laita sisärengas ulkokumin sisälle kun rengas on vielä irrallaan vanteesta. Pujoita venttiili vanteesta läpi ja siihen päähän mutteri että pysyy paikallaan ja aloita siitä vääntämään kumia vanteelle niin säästyy monilta ärräpäiltä

Mun mielestä tän pitäs olla lähempänä itsestäänselvyyttä, kun jippoa. :|
Tai no, turhaa tässä nyt rupee toisia neuvomaan, mut ite oon aina tehny tolla tekniikalla, säästyy tosiaan tommosilta pikkuasioilta, eikä vaikeuta hommaa muuten..

Tosta renkaan vaihattamisesta, ni eihän siinä mitään pahaa oo jos liikkeessä käyttää, ainakaan jos noin vähän velottavat ku Manuel sano. Yleensä kiskovat kyllä jonkun 20e renkaanvaihdosta, joka on mun mielest vähän liikaa siitä et ne irrottaa vanteet, nostaa koneelle ja pyöräyttää kumin irti jne. Niin helppo homma niille kuitenki.
Mutta sillähän ne rahastaa, kun se ei ole noin yksinkertasta raudoilla väännellä. :)

Ite kyllä pyrin vaihtamaa nakit ite (muutenkin kun koitan säästää kaikessa pärrään liittyvässä), mutta alkukesästä vaihatin cellellä katukumien tilalle oikeet renkaat, kun oli kiire montulle eikä rengasrautojakaan omistanu vielä. :roll:

16.12.2003 23:23

Kyllä radoilla näkee välillä mitä kummallisimpia tekniikoita noissa renkaan vaihto operaatioissa, välillä näkee 5 rengasrautaa yhden kumin reunalla eikä siltikään tahdo tulla valmista ja just tuon sisärenkaan laitto tuottaa monille aikamoista tuskaa ni heille tuo on aikamoinen jippo mutta kaikki tulee aikanaan ei neuvomisesta ainakaan huonompaan suuntaan mennä, toivottavasti :D

16.12.2003 23:27

Enpä ole koskaan kokeillut, vaikka olenkin kuullut.. Ehkä joskus vielä kokeilen.. tai kyllä se tolla munkin tyylillä onnistuu, miksi luopua siitä

17.12.2003 9:06

Mun tyylillä se on niin helvetin helppoa :D Tietenkin esim 5 rengasrautaa päällikumin vääntämiseen, johan menee kepeesti.

17.12.2003 18:11

Sanos nyt Matzu paljon on vaihteistolootan öljytilavuus? Ei osu ohjekirjassa silmään ja motissakaan ei lue.

17.12.2003 19:11

Aaah... vaihteisto öljy. Pistäppäs sinne semmonen määrä öljyä kuin 850ml eli 8,5 desiä.

17.12.2003 19:57

Matzu kirjoitti:Aaah... vaihteisto öljy. Pistäppäs sinne semmonen määrä öljyä kuin 850ml eli 8,5 desiä.


Oolrait. Taidan mennä saman tien vaihtaan öljyt.

Nyt on piikit kiinni. Mikäs niillä ajellessa :) Hyvin pitää, kunhan mies uskaltaa ruveta itse kanttaan kunnolla.

Toisen syylärin peitin just. Taidan vaihtaa sen 420 pääsuuttimen sittenkin. Pari kertaa vähän booahti tossa äskön ajaessa täydellä kaasulla.

17.12.2003 21:03

Mä en ole koskaan peittänyt syylareitä, mä oon tehnyt vähän pytyn ja kaasarin ylle semmosen "peiton" joka pitää vähän kaasaria lämpöisenä ja pyttyä

Onkos kivaa pistää sladissa kyläteitä :))

ööööö

17.12.2003 21:26

Ois kiva jos sais ton hussen myytyä....ja hussen sähköt on pelannu aina!!!prkl luin vaan tost ekaltasivulta!!!ainii takavalo ei toimi kun keulin vahingos 5 kertaa ympäri :retee:

17.12.2003 21:30

Joo, ostakaa tirkkoselta hyväkuntonen husse. Se ei ole ikinä saanut kipeetä ;)

17.12.2003 22:36

Matzu kirjoitti:Onkos kivaa pistää sladissa kyläteitä?


Se on siistiä, jos jokin. 8)

17.12.2003 23:00

Noni :)

24.12.2003 19:19

Jää pyörän hankkiminen uuden vuoden yli :) no ei se oo niin just, kärsivällisyys on hyve :wink: