Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

5.4.2004 18:38

Matzu paljos uus kansi kustantaa? :o

5.4.2004 18:44

satakasiviis.

5.4.2004 19:19

willik kirjoitti:vertex:llä on erikseen saatavana takomäntiä. wisecoissa nyt on minun mielestä jotain outoa. Ennen muinoisella kavalla oli ajettu aina wisecoilla(myyjä näytti kuitteja yms. yms.) ja se sylinteri oli ainakin kulunu niin ovaaliksi ettei järkeä. Paljon sillä oli ajettu ja kaikki vaikuttaa kaikkeen jne. Mutta silti. Autoihin taas en muita mäntiä etes ajattelisikaan kuin wisecoja tai mahleja. 2t:ssä ne ei MINUN mielestä toimi...
Eikä niitä mäntiä pitäisi ostaa kuin sikaa säkissä/kysymällä täältä sopivaa. Valmistaja antaa välyksen mikä pitäis männällä ja sylinterillä olla. Ottaa reikä mittaukseen sopivan mikrometrin ja sillä sitten otetaan lukema. Ja vertaillaan mäntiin mitä on tarjolla. Jokainen tamplaa tavallaan...


Joo, vaan tilasin nyt sen 53.96mm männän. Mitttautan pytyn kunha se tulee, ja katon tarviiko mäntää vaihtaa. Uskoisin että ei, kun tuo on toiseksi pienin. Katellaan sitte. Ainakin toi on lähes 0.1mm pienempi wisecoo, joka on aikas paljon.

Maailmalla on varmaan vertexin takomäntiä ja vaikka mitä herkkuja, vaan ei täällä hevenperseessä oo tietookaan semmosista. Samapa se.

wr

9.4.2004 16:04

Onko muuten tähän pyörään mahdollista vaihtaa pienempi kaasari. mulla siin on 38mm kaasari eli se lutkuttelee bensaa aika hyvästi. Jos hommais jonkin 32 millisen niin laskisko tehot miten pahasti ja toimisiko tämä pyörä enää kunnolla. Mutta en tiedä minkä kokoiset suuttimet siihen olisi käypäset, minkä kokoiset lie vakio suuttimet ?

9.4.2004 16:13

enpä oo ennen kuullu että joku haluais kisaenskaansa pienemmän kaasarin..
anna mä arvaan: se on sulla katukäytös?

9.4.2004 16:23

taitaa käyä sen jälkee aika huonosti toi sun pärräs jos käy ollenkaa!!jos tuntuu lompakossa ni osta dt..

9.4.2004 16:38

Jospa pidettäs ne WR:ät normaalinaan, jos se on bensasta kiinni ni suosittelen myymään pois ja ostamaan vaikka DT:n.

9.4.2004 18:29

no katukäytössäkin se on mulla. kyllä se nyt välttää, ainut mikä vituttaa tossa ni ei toimi valot mittarissa oikein, se bensa valo ois mielestäni aika tärkeä samoin millon se on vapaalla.

9.4.2004 18:39

aika käsi saa jätkä olla jos ei osaa laittaa vapaalle ilman auttavaa valoa!!
ja ei nää oo mitää katupyöriä, elikkä niistä tuskin löytyy kaiken maailman mittarit ja valot...

9.4.2004 18:58

no aika käsi saa kyllä olla jos ei osaa mut perkele kun mittaristossa on niitä valoja ni mun mielestä ne sais myös toimia, kun ne sitä varten siinä kerta on.
ja mulla tossa on mittari, ja nippu niitä valoja ja jopa virtalukkokin.
että näe.

mutta muuten hemmetin hyvä ja tehokas pyörä, hyvä ajaa rossia.
siks toi on mulla valkokilpinen kun ei viitti ostaa toista pyörää kadulle :F

9.4.2004 19:23

Pretech kirjoitti:no aika käsi saa kyllä olla jos ei osaa mut perkele kun mittaristossa on niitä valoja ni mun mielestä ne sais myös toimia, kun ne sitä varten siinä kerta on.
ja mulla tossa on mittari, ja nippu niitä valoja ja jopa virtalukkokin.
että näe.

mutta muuten hemmetin hyvä ja tehokas pyörä, hyvä ajaa rossia.
siks toi on mulla valkokilpinen kun ei viitti ostaa toista pyörää kadulle :F


Vitun äijä. Varpaisjärveltä!!!! Et ikinä arvaa mistä meikä on....lapparista. Varpasjärven esso rulettaa, kävin jopa 5kertaa tänä talvena ennenku levis paska. Otetaa kisa joskus kunha pyddy tullee ens viikolla... ;)

Joo-o. Meikä repi ne mittarit vittuun kun rupes kyrsimään paskat eikä sitä kerkee ikinä kattoo jos tosissaan ajaa.

9.4.2004 19:44

jees esso on kyllä ihan paras mesta täällä :P
noh otetaas kisaa joskus kunhan saan kortin ja ton pyörän tosta kuntoon.

jos tosissaan ajaa niin ei kyllä tuu katottuu, mutta jos ajaa kadulla ni niitä on aina ihan hyvä seurata...

9.4.2004 21:07

nasu kirjoitti:Joo-o. Meikä repi ne mittarit vittuun kun rupes kyrsimään paskat eikä sitä kerkee ikinä kattoo jos tosissaan ajaa.


No nyt on asennetta.. mulla on vaan kaks on/off kytkintä valoille ja pitkät sekä virtalukko :) Digimittarille liimasin magneetin jo, mutta eipä ole tullut kiinnitettyä mittaria. Eipä sitä mittaristoa paljoa kyylätä kun on rossiradalla/metässä tullut ajettua. Enkä mä nyt tiedä tarviiko sitä niin paljoa kadulla, ajaa muitten tahtiin.. :)

9.4.2004 21:23

furtzi kirjoitti:
nasu kirjoitti:Joo-o. Meikä repi ne mittarit vittuun kun rupes kyrsimään paskat eikä sitä kerkee ikinä kattoo jos tosissaan ajaa.


No nyt on asennetta.. mulla on vaan kaks on/off kytkintä valoille ja pitkät sekä virtalukko :) Digimittarille liimasin magneetin jo, mutta eipä ole tullut kiinnitettyä mittaria. Eipä sitä mittaristoa paljoa kyylätä kun on rossiradalla/metässä tullut ajettua. Enkä mä nyt tiedä tarviiko sitä niin paljoa kadulla, ajaa muitten tahtiin.. :)


Tismalleen samat asennukset, sähköt on typistetty ihan minimiin. Mulla oli yhteen aikaan digimittari mutta ei se oikeen pelittäny, nopeudet heitti radalla 0-357km/h haarukassa :), magneetti pysyi hyvin jarrulevyn pultin kannassa. Taitaa olla vieläkin kiinni. Vaan sillä oli hyvä ottaa ite kierrosaikoja vaikka ne oliki ihan paskoja, vitutti vaan kun tajus miten paska oli. Siilinjärven radalla omat pohjat tais olla 2.17 sillon ja rataenkka on jotain 1.45. 30sekuntia sinnetänne kyrsii. :x

10.4.2004 3:42

Onko kenelläkään -97 125cc wrn etupumppujen räjäytyskuvia kun nyt pitäs alkaa vaihtaamaan? tai mitään erityisohjeita?