Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

9.3.2004 8:38

Jeejee. Laskin että koko touhu maksaa joku päälle 400euroo. Ja mistähän sitä rahhaa? :-?

Vaan sitä mää en ymmärrä mistä se seos on hypänny laihalle, aiemmin pyöri ihan just oikeella suhteella. Vaan ei nyt auta.

9.3.2004 9:34

Nemo kirjoitti:Ainakin Wertille painajaisia

Eheeii, ei ollenkaan. Jos toi mun pyörä laukee vielä kerrankin, niin sitten mä vien sen paalaamoon ja pistän silpuksi. Olen lopen kyllästynyt tohon paskaan mitä ktm on.

9.3.2004 9:53

Olisin vähän sitä mieltä, että kannattaa kyllä uusi sylinteri ostaa enemmin. Vaikka se on kallis... Kun sylinterihän on kulunu soikeaksi ja sylinteri tuntuu kuluvan aikalailla sieltä kampikammion puolelta suht paljon. Pinnoittamalla ne ei saa siitä putkesta suoraa. Ja tulevaisuudessa tulee mäntien saanti ongelmaksi(ei löydy kokoja.) sylinteri kuluu entisestään niin välyksiä on sitä kautta vaikea pitää tiukkoina. Putkituksesta olen kuullu, että se sylinteriputki voi kovemmassa ajossa päästä pyörimään/elämään sylinterissä. En tiedä kuinka harvinaista tuo on mutta jollekkin on niin käyny, kun korviin kantautuu asiasta.
Töissä keraamilla pinnoittavat paperiteloja. Vois viedä sylinterin sinne, kestäis muutaman tunnin ajoa sen jälkeen :retee:

9.3.2004 18:40

Hekoheko. Uus pyttysarja. Kyllä muuten, mutta hinta on vaivaiset 850euroo, onha siinä tietty mäntä mutta kuiteski. Ja mistäs minä ne kun tuon 400 kanssa on jo vaikeuksia. Se soikeus on sitten seuraavan kuskin ongelma. Ja eihän tuolla niin mahdottomasti oo ajettu, kilometreja vissiin on 11000. Että ei se pytty niin mahdottoman soikea voi olla kun alkuperäinen pinnoite ei oo kuluneempi sen enempi alhaalta kuin ylhäältäkään.

Onhan noita keraamisia syl.putkia. En muista firmaa mikä teki mutta ei se hirmuinen hinta ollut. Tarpeeksi kuiteskin.

9.3.2004 19:21

No, eipä se noilla kilometreillä ole tosiaan kerenny kulumaan mitään. Jos mahollista niin tee halvalla ja paska kiertoon :)

9.3.2004 21:22

afam kirjoitti:hinta blackbird racing tarrasarja husseen 72e
hinta on mp-racing 2003 luettelosta...

http://www.kolumbus.fi/veikkolaakso/tarvikkeet.htm
tuolla sama tarrasarja 55e


Tuli käytyä TMI Veikko Laaksosella tänään, ihan asia äijä, vaikka puljun etsimisessä menikin hetki :) Enivei, tilasin uudet ilmanohjaimet, 55e/2kpl ja ilmansuodattimen, jonka hinnan unohdin kysyä. Tosiaan joo, hemmetin asia äijä ja kyseli heti että kannattaa häneltä ostaa kun saa paljon halvemmalla kuin MP-Racingista, ja muutenkin tuntu tietävän asioista aika paljon. Oli vaan yks huono puoli, sano että kannattaa suosiol lähettää s-postia/soittaa, koska hänellä ei ole varastossa yleensä mitään tollasia muoveja tms. keskittynyt vain ajovarusteiden/kulutusosien myymiseen, eikä mitenkään aio pitää suuria määriä tavaraa autotallissaan. Vaihtopyöriäkin oli jokunen, sekä sano että nyt sais halvalla renkaita, piikeillä tai ihan normaaleja.

Joo-o, käyn varmaan huomenna tai ylihuomenna siellä, kun sano että muovit tulee varmaan siihen mennessä. Ainiin, jos joku on menossa sinne, niin se on omakotitalo, ja ei ole kylttejä missään. Eli rohkeasti vaan ovelle kolkuttamaan ja kyselemään Veikkoa :)

9.3.2004 21:30

juu mulle tuli tänää uusi etulokari ja takalokari yhteishintaan 50e
asia jätkä on juu...
pitää tilata sen kautta sitten tarrasarja itellekin kun rahaa saan..
suosittelen
veikko laakson sivuillakin lukee , että muovit tilauksen mukaan...

9.3.2004 21:43

nasu kirjoitti:Vaan sitä mää en ymmärrä mistä se seos on hypänny laihalle, aiemmin pyöri ihan just oikeella suhteella. Vaan ei nyt auta.


Se saattaa johtua siitä, että kaasu on ollu sulla liian pitkään samassa asennossa, eli seos laihee kokoajan kunnes se leipo tjsp.

Noh mä olen sitä mieltä ainakin että älä nyt uutta sylinteriä mee ostamaan, putkituksella luulis selviävän kun ei toi nyt tuntuis ihan lunastuskuntoon menneeltä, mulla ainakin pelaa mopotin nyt ihan hyvin ja ajotunteja takana putkituksen jälkeen n. 6h, mut eihän sitä tiedä mitä tulee seuraavalla ajokerralla vastaan ;)

9.3.2004 21:49

afam kirjoitti:juu mulle tuli tänää uusi etulokari ja takalokari yhteishintaan 50e
asia jätkä on juu...
pitää tilata sen kautta sitten tarrasarja itellekin kun rahaa saan..
suosittelen
veikko laakson sivuillakin lukee , että muovit tilauksen mukaan...


Tota joo, kysyin tarrasarjasta ja sano että ei ole, ja tulee about 3 viikon päästä, jos silloinkaan. Sano että husseen vaikee saada osia/muuta hilpettä, ja nyt kun kaikilla toimittajilla ei oikeen ole mitään, niin kohta alkaa varastot täyttymään ja sitten saa.

9.3.2004 21:50

Kerroppa sauli näin tietäväisenä ja terävänä kaverina, että miten se seos laihenee koko ajan jos pitää samaa kaasun asentoa ? :) Kyllä mun apina ois jo monet kerrat pullat leiponu ja varmasti moni muukin vehje.

nasu, oliko tulpan väri mennyt vai valkoiseks? Imuvuoto tai sitten neulavena tai koho jumitti et kohokammiost loppu bensa, meni laihalle -> leipo.

9.3.2004 21:53

stabi kirjoitti:Kerroppa sauli näin tietäväisenä ja terävänä kaverina, että miten se seos laihenee koko ajan jos pitää samaa kaasun asentoa ? :) Kyllä mun apina ois jo monet kerrat pullat leiponu ja varmasti moni muukin vehje.

nasu, oliko tulpan väri mennyt vai valkoiseks? Imuvuoto tai sitten neulavena tai koho jumitti et kohokammiost loppu bensa, meni laihalle -> leipo.


Emt onko se todellakin näin mutta tarkotin että jos se kaasu olisikin ollut pitempäänkin pohjassa ennen kiinnileikkaamista.. Noh enhän mä paljo mitään tiedä, kunhan vaan yritän epätoivoisena tässä autella :wink:

9.3.2004 21:54

juu maksaahan ne suomessa suomessa ne pytty sarjat ihan kivasti...
Viimeksi muokannut afam päivämäärä 9.3.2004 22:09, muokattu yhteensä 1 kerran

9.3.2004 22:01

Olenkohan mä nähnyt unta, vai mistä ihmeestä mä olen saanut tällästä päähäni: esim. jääradalla pitkiä suoria ajettaessa se bensa voi loppua kohokammiosta ja sitten onkin ongelmia tiedossa. Ihankuin olisin lukenut ton iceroadracing.comin foorumilta :) Mut ehkä mä oon vaan ollut viettämässä iltaa vaaleanpunaisen norsun ja siili suhosen kanssa.

9.3.2004 22:05

wert kirjoitti:Olenkohan mä nähnyt unta, vai mistä ihmeestä mä olen saanut tällästä päähäni: esim. jääradalla pitkiä suoria ajettaessa se bensa voi loppua kohokammiosta ja sitten onkin ongelmia tiedossa. Ihankuin olisin lukenut ton iceroadracing.comin foorumilta :) Mut ehkä mä oon vaan ollut viettämässä iltaa vaaleanpunaisen norsun ja siili suhosen kanssa.


Hmm.. no ei tuolle jutulle voi nauraakkaan, ihan mahdollista. Esim. jos tankki ei saa kunnolla huohotettua, niin bensahan loppuu kohokammiosta kun alipaine muodostuu bensatankkiin, ja kaasari ei saa "valuen" enää bensaa. Itsellä kävi samallailla mopo aikoina, kun oli pitkää suoraa ja huudatti urku auki, niin rupesi pätkimään ja lopulta hyyty, mutta kyllä se siitä sitten loppu kun hölläsi kaasua.

Korjatkaa virheitä :-)

9.3.2004 22:11

da_sauli kirjoitti:
stabi kirjoitti:Kerroppa sauli näin tietäväisenä ja terävänä kaverina, että miten se seos laihenee koko ajan jos pitää samaa kaasun asentoa ? :) Kyllä mun apina ois jo monet kerrat pullat leiponu ja varmasti moni muukin vehje.

nasu, oliko tulpan väri mennyt vai valkoiseks? Imuvuoto tai sitten neulavena tai koho jumitti et kohokammiost loppu bensa, meni laihalle -> leipo.


Emt onko se todellakin näin mutta tarkotin että jos se kaasu olisikin ollut pitempäänkin pohjassa ennen kiinnileikkaamista.. Noh enhän mä paljo mitään tiedä, kunhan vaan yritän epätoivoisena tässä autella :wink:


Tulppa oli kyllä vaaleen harmaa, siis se mitä siitä oli jälellä. Keskielekrodi ja kärki sulivat pois. Samoiten sulanut männänlaki oli alumiininharmaa. Eli laihalla kävi.

Kyllä mää siinä olin ehkä puol minuuttia huudattanut, sitä ennen semmosta kaasun pumppausta rantalepikossa. Isä veikkas jäätä suuttimessa. Ihan mahdollista kun pyörä oli ollu koko päivän ulkona.

Kattelin itekkin tuota ferraccin pyttyä mut siihe tulee verot ja tullit päälle. Eli samoihin hintoihin lopulta tulee. Mutta mitenkäs se lahjajuttu meni? Pittääs selailla noita juttuja läpi.

Sitten tuo tankinhuohotus. Sekin voisi olla mahdollista, että alipaineesta johtuen ei kohokammio täyty. Mutta tankki oli täynnä (piripintaan), ja huohotusputkesssa ei pitäisi olla mitään estettä joten aikamoinen alipaine saisi olla. Että tuskin.
Viimeksi muokannut nasu päivämäärä 9.3.2004 22:19, muokattu yhteensä 1 kerran