Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

21.1.2008 16:37

Moro, eli kyseisen pyörän oon ehkä kevariks hommaamas ni olis hyvä jos sanoisitte hyviä ja huonoja puolia kyseisestä pyörästä.

Onkos 2000 luvun Wr kannattava hankinta vai onko liian vanha ? Ja sit se et minkä verran tehoo mahtaa kyseises pyöräs olla ja millast huoltoo vaattii ? Ketjut ja rattaat ja noi ymmärrän mut koneen puolelta, eli männän vaihto välit ym.. ?
Ja kyseises pyöräs taitaa olla 8L tankki, ni kuinka monta kilometria sillä pääsee ? Tietenki riippuu ajotavasta, mutta yleisesti ?
Entäs meneenkö hussen sm vanteet suoraan tähän jos haluaisi sm:äksi muuttaa ? Ja vielä et onko näis pakoaukon säädintä ja millanen tehoalue mahtaa olla ?

Tyhmäpää eli paljon kysymyksiä, mut jos jaksaisitte vastailla ni ois hyvä, kiitti vastanneille.

21.1.2008 20:18

No ei luulis 2000-luvun pelit liian vanhoja olevan..varsinkin jos 2008-> mallia meinaa. ja on ne tehokkaita, keulii ja sutii..

21.1.2008 20:23

Dorqstain kirjoitti:Moro, eli kyseisen pyörän oon ehkä kevariks hommaamas ni olis hyvä jos sanoisitte hyviä ja huonoja puolia kyseisestä pyörästä.

Onkos 2000 luvun Wr kannattava hankinta vai onko liian vanha ? Ja sit se et minkä verran tehoo mahtaa kyseises pyöräs olla ja millast huoltoo vaattii ? Ketjut ja rattaat ja noi ymmärrän mut koneen puolelta, eli männän vaihto välit ym.. ?
Ja kyseises pyöräs taitaa olla 8L tankki, ni kuinka monta kilometria sillä pääsee ? Tietenki riippuu ajotavasta, mutta yleisesti ?
Entäs meneenkö hussen sm vanteet suoraan tähän jos haluaisi sm:äksi muuttaa ? Ja vielä et onko näis pakoaukon säädintä ja millanen tehoalue mahtaa olla ?

Tyhmäpää eli paljon kysymyksiä, mut jos jaksaisitte vastailla ni ois hyvä, kiitti vastanneille.


Ei mun mielest pelkkään katuajoon ole oikeaan enduroon tehty pyörä hyvä valinta. Mutta siis tehoahan löytyy se n.35hp todellista kaakkia. Endurokäytössä männänvaihtoväli 40-50h, laakerointiväli n.100-200h. Rauhallisella ajolla esim. kadulla nuo ajat voi melkein tuplata. Tuolla tankilla pääsee alle 100km. Pa-säädin on, tehoalue on melkoisen jyrkkä enduroksi näissä wrssä käsittääkseni, eli ala-keskikierrosväännössä ei ole kehumista.

Eikä ne sms:n vanteet siihen suoraan mene, mutta sellaiset smotot kyllä menis jotka olis wr:n keskiöllä. Mutta ainahan siinä vähän sovittamista on.

Eikä se ikä siinä ratkaise, vaan se miten sitä pyörää on kohdeltu. Tosin Hussea en välttämättä ottaisi , varosat kalliita eikä niitä saa ihan jokapaikasta sekä maahantuojalla osien toimitukset kestää perkel**sti, eikä hyllystä saa edes kaikkea peruskamaa.

21.1.2008 22:41

Itseni mielestä husse taas vääntää alhaalta aika hyvinkin, niin kuin keskeltäkin. Osiakin on ruvennut nykyään saamaan paremmin, mitä sitten 1,5vuot sitten. Hinnat ei ole muuttunut, mutta mulla niitä osia ei ole mennyt ja ajoakin on kertynyt. Jarrupalat saa suoraan stormilta, männän saa jos haluaa, ite olen käyttäny alkuperäistä. (163¤) Tiivisteitä kerran joutusin odottamaan, mutta jos mietitään muitakin merkkejä niin ei nekään yhtään sen parempia ole. Husse on hyvä pyörä metsään. Älä turhaan viitsi sitä kadulle ostaa. Tuotat vaan ittelles harmia ja samalla enduroa harrastaville. Eri juttu on jos metsä käyttöön tulee.

21.1.2008 23:13

ihan pakko mainita että jos hussen piikkiin mäntä 163e, ni kotariin alkuperäinen 63e!!!

22.1.2008 0:26

aff3 kirjoitti:ihan pakko mainita että jos hussen piikkiin mäntä 163e, ni kotariin alkuperäinen 63e!!!
eli siis husse on 100e tehokkaampi 8)

22.1.2008 1:52

No eipä saa kotariin enää mäntiä 69e et se siitä. Ja Hussen -06--07 on ainakin niin alhaalta kuolleit, et jos niit pitää alavääntösinä niin sitä on sit melkeen jo 50cc Derbiki!

22.1.2008 13:48

SMK;-) kirjoitti:No eipä saa kotariin enää mäntiä 69e et se siitä.

eikö saa?
kuulin kans huhua ettei tän vuoden puolella enää sais mutta en sen tarkemmin tiedä

22.1.2008 14:58

Justiinsa viime viikolla hinta oli 90-100e välissä.

22.1.2008 15:19

Saunamajor kirjoitti:Itseni mielestä husse taas vääntää alhaalta aika hyvinkin, niin kuin keskeltäkin. Osiakin on ruvennut nykyään saamaan paremmin, mitä sitten 1,5vuot sitten. Hinnat ei ole muuttunut, mutta mulla niitä osia ei ole mennyt ja ajoakin on kertynyt. Jarrupalat saa suoraan stormilta, männän saa jos haluaa, ite olen käyttäny alkuperäistä. (163¤) Tiivisteitä kerran joutusin odottamaan, mutta jos mietitään muitakin merkkejä niin ei nekään yhtään sen parempia ole. Husse on hyvä pyörä metsään. Älä turhaan viitsi sitä kadulle ostaa. Tuotat vaan ittelles harmia ja samalla enduroa harrastaville. Eri juttu on jos metsä käyttöön tulee.


Joo eli ei oo pelkästään katukäyttöön tulossa. Eli mettässä ja hiekkamontuilla jne. tullaan ajamaan aina ku mahdollista.

Ja se viel et onko vilkut näissä pakolliset ? Meinaa ei näkyny vilkkuja/mittaria siinä vehkeessä mitä mä kattelin. Ja onkos teillä jonkin näkösiä virtalukkoja näissä vehkeissä ?

22.1.2008 16:11

SMK;-) kirjoitti:Justiinsa viime viikolla hinta oli 90-100e välissä.


no se sitten palautu siihen vanhaan hintaan. no onneksi mulla on uus mäntä sisäs ja pari hyllyssä.

22.1.2008 17:18

minkälaine peli ois tollane 250cc vm. 2000 wr ?
männän vaihto välit on varmaanki jotai 50-60h ? ja laakereit sun muuta sälää varmaa se 15-200h ? ja muute millane ois koneelta onko hyvät ala-ja keskiväännöt ku tulis pelkäks enska peliks ittelle ja välil tietty radalle pitää päästä :) ja onko kalliit osat sun muuta kun ei ole itsellä kokemusta husseista ylipäätään. kertokaas nyt kaikki tieto pyörästä :) kiitoksia =)

22.1.2008 19:34

Dorqstain kirjoitti:
Saunamajor kirjoitti:Itseni mielestä husse taas vääntää alhaalta aika hyvinkin, niin kuin keskeltäkin. Osiakin on ruvennut nykyään saamaan paremmin, mitä sitten 1,5vuot sitten. Hinnat ei ole muuttunut, mutta mulla niitä osia ei ole mennyt ja ajoakin on kertynyt. Jarrupalat saa suoraan stormilta, männän saa jos haluaa, ite olen käyttäny alkuperäistä. (163¤) Tiivisteitä kerran joutusin odottamaan, mutta jos mietitään muitakin merkkejä niin ei nekään yhtään sen parempia ole. Husse on hyvä pyörä metsään. Älä turhaan viitsi sitä kadulle ostaa. Tuotat vaan ittelles harmia ja samalla enduroa harrastaville. Eri juttu on jos metsä käyttöön tulee.


Joo eli ei oo pelkästään katukäyttöön tulossa. Eli mettässä ja hiekkamontuilla jne. tullaan ajamaan aina ku mahdollista.

Ja se viel et onko vilkut näissä pakolliset ? Meinaa ei näkyny vilkkuja/mittaria siinä vehkeessä mitä mä kattelin. Ja onkos teillä jonkin näkösiä virtalukkoja näissä vehkeissä ?


Mulla oli vilkut kyllä kesällä kiinni, kun aina välillä kadulla ajelin. Ja kyllä siitä sakkoo rapsahtaa jos ei niitä vilkkuja ole, kokemuksella voin kertoa :D Ilman mittarii ajoin jonku verran, nykyään on sigma.

22.1.2008 19:47

Paljokos maksaa ton kiertokangen vaihtaminen jos vie veivin irtonaisena liikkeeseen? ( siis työt + kanki )

Edit: Ja onko kova homma laittaa virtalukko kii?

23.1.2008 18:32

SMK;-) kirjoitti:No eipä saa kotariin enää mäntiä 69e et se siitä. Ja Hussen -06--07 on ainakin niin alhaalta kuolleit, et jos niit pitää alavääntösinä niin sitä on sit melkeen jo 50cc Derbiki!


Uusista en tiedä, mutta -04 tuntuu ainakin vääntävän...

Virtalukko ei mikään paha homma ol. Eikä se virtalukkoa tarvii. Rakennat vaikka perus keinukatkasijasta sammuttimen, minkä piilotat jonnekkin muovien alle, etkä mainosta sitä muille.

Vilkut on pakolliset, mutta jos oikeesti ajaa enduroa poliisit ehkä ymmärtävät. Nim. Pyösäytettiin varusteet päällä ja selitin asian, samoiten ymmärsivät peilin puuttumisen. Tosin tokkopa menee kesä sortseissa ja t-paidassa läpi.

Kysy paikallisista moottoripajoista mitä maksaa. kampura hommat.