Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

4.9.2007 18:09

Ole hyvä, muista sitten laittaa se männänrengas erikseen sylinteriin ja kattoa rakotulkilla että se rako on noin 0.4mm. Ei saa olla esim 0.2mm. Yleensä sitä rengasta pitää jonkin verran viilata että on hyvä.

4.9.2007 19:53

Pitääks vm 98 wr hussen pakoaukon säädintä putsata(nii oliks sillee et pa säätimen kansi pois ja paskat pois). Eikös se oo pakokaasulla toimiva. Kumma ku röpöttää yläkierroksilla eikä ota piikkiä ku ennen toimi hyvin samoilla säädöillä. paljolla uusia tai käytettyjä putkia sais, ku tos o muutama isompi klommo. seki varmaa vaikuttaa asiaan(ettei ota piikkiä).

Husse siis isoveljen enkä itse oo ajanu ko ei oo korttia, mut kun kyselin ni tollee sano. Sähkötki vituillaa, vilkut ja valot ei toimi, mut ne tekee iskän tuttu.

Toivottavasti oikea topic, ja sori pitkästä ja epäselvästä viestistä.

Toivoisin vastauksia, ku en oo kovin hyvä näis korjaushommis ja takniikan kanssa.
Viimeksi muokannut näppituntuma päivämäärä 5.9.2007 13:19, muokattu yhteensä 1 kerran

4.9.2007 21:57

lettukeisari: kirjoitti:Ole hyvä, muista sitten laittaa se männänrengas erikseen sylinteriin ja kattoa rakotulkilla että se rako on noin 0.4mm. Ei saa olla esim 0.2mm. Yleensä sitä rengasta pitää jonkin verran viilata että on hyvä.


Täh?
Esim. TM:n 52mm sylinterissä katkosvälys uutena 0.15mm ja 86h ajettuna 0.35mm. Eli sä oot sitä mieltä, että kaverin pitäs viilata männänrengas loppunajetun tasolle vai?

4.9.2007 22:42

ohjekirja sanoo max 0,6mm.

4.9.2007 22:44

Te saatte kuulostaan ton männän vaihdon niin vaikeelta.

4.9.2007 22:52

mietin just samaa :D tosin joku temmikuskihan oli lykänny kerta toisensa jälkeen liian tiukan männän sylinteriin ja vasta tyyliin 3 leikkauksen jälkeen huomas mikä oli vikana :D

4.9.2007 23:35

Puhuttiin männänrenkaan katkosvälyksestä, ei männän koosta.

4.9.2007 23:59

aattelin että niillä olis jotain tekemistä toistensa kanssa mutta ei näköjään. Taas oppi uutta :=)

5.9.2007 0:33

Usein männänrengas on sama, vaikka koot voikin olla vaikkapa 53.94->53.97mm. Satku männän halkasijassa X pii -> 0.0314mm katkosvälykseen.

5.9.2007 8:08

Mikä olis muuten turvallinen minimi tolle männänrenkaan katkosvälykselle 85/125cc koneissa?

5.9.2007 9:15

Kyl toi temmin 0.15mm on jo siinä rajoilla. Laskeskelin sitä niin 0.10mm voi olla jo liika pieni.

5.9.2007 16:50

No näin minua ohjeisti kokenut krossimies, ja noku valupaskalla ei oo mitään väliä, wiseco taitaa olla ainoo mis pitää tehdä noin. Taitaapi wisecon männän mukana tulla lappunen jossa neuvotaan 0.35mm välyksen tekoon.

JA ONKO SULLA SIRKKU MIKÄLIE MITÄÄN KOKEMUSTA WISECON MÄNNISTÄ?

5.9.2007 17:15

Jos Wisecon mukana tulee sellainen lappu, niin silloin se on siellä varmasti aiheesta ja sitä on syytä uskoa. Sen Wisecon kanssa.

5.9.2007 21:43

JA tommosia rakotulkkejahan saa vissiin jostain biltemasta tai vastaavasta? Ja hmm Voisiko joku kertoo mulle vielä että mitä toi katkosvälys niinkun tarkoittaa? Eli se on niinkun se väli, kun laitan männänrenkaan sylinteriin, ja se on se rako joka jää niiden männänrenkaitten "päitten" väliin? Eikö se näin mene?

5.9.2007 22:09

No vaikkapa Biltemasta tai mistä varaosaliikkeestä vaan. Ja kyllä, oikein arvelit, muista tarkistaa, että männänrengas on todella suorassa siellä pytyssä, vaikka tönärillä sylkyn yläpinnasta muutamasta kohtaa mitaten. Sylinteri on usein hieman kartio, mutta huomaat sen kyllä kun ujutat rengasta alemmas. Tuo katskovälysarvo on siis nimenomaan minimi.