Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

22.6.2007 13:27

Ihan taas näin nyypänä kysyin, että kun vaihtaa takajarrupalat, niin eihän sitä puristajaa tarvii avata, kun työntää vaan ne männät sinne sissään ? eikös se ihan noin mene ?

22.6.2007 13:33

vanne pois, palat pois, uudet sisään, puristaa mäntää sen verran sisään että levy mahtuu palojen väliin, vanne kiinni.. kovaa ajoo. :D

22.6.2007 16:22

1080 kirjoitti:Ihan taas näin nyypänä kysyin, että kun vaihtaa takajarrupalat, niin eihän sitä puristajaa tarvii avata, kun työntää vaan ne männät sinne sissään ? eikös se ihan noin mene ?

Jeeeeeh ;)

22.6.2007 16:24

Pitääkö HusQus ottaa vanne pois, että saa vaihdettua jarrupalat? :o

23.6.2007 2:46

ehkä on helpompi vaan irrottaa jarrusatula

24.6.2007 21:29

Eiköhän se jarrupalojen vaihto onnistu ilman vanteiden ja jarrusatuloiden irroittamistakin...

24.6.2007 22:30

onnistuu.. mutta ite irrotan yleensä vanteen kanssa ja samalla putsaan ja rasvailen kaikki tarvittavat osat..

25.6.2007 18:08

Jep, no smalla kuitenki vanteen irrotan, koska entinen omistaja on ollu niin vitun KIVA (<3) että kiristäny taka-akselin vinoon, joten pitää laakerit siihen taakse vaihtaa. Onko kellään niistä laakereiden mallista / lukumäärästä tietoa ?

25.6.2007 19:00

1080 kirjoitti:Jep, no smalla kuitenki vanteen irrotan, koska entinen omistaja on ollu niin vitun KIVA (<3) että kiristäny taka-akselin vinoon, joten pitää laakerit siihen taakse vaihtaa. Onko kellään niistä laakereiden mallista / lukumäärästä tietoa ?
Mene mopokauppaan ja osta laakerit sieltä on luultavasti halvemmat (ja oikeat)kun jossain erikoislaakeri liikkeessä

25.6.2007 20:51

lerppa kirjoitti:
1080 kirjoitti:Jep, no smalla kuitenki vanteen irrotan, koska entinen omistaja on ollu niin vitun KIVA (<3) että kiristäny taka-akselin vinoon, joten pitää laakerit siihen taakse vaihtaa. Onko kellään niistä laakereiden mallista / lukumäärästä tietoa ?
Mene mopokauppaan ja osta laakerit sieltä on luultavasti halvemmat (ja oikeat)kun jossain erikoislaakeri liikkeessä

Oukkei ! :)

Onkohan ne laakerit millä helpoin ottaa irti ? talttapää ruuvimeisseli ?

27.6.2007 19:37

Laakerit saa ihan ruumimeisselillä irti ja menee paikalle nätisti naputtelemalla. Melkein sama hakeeko laakerit orkkiksena vai jostain skf:ltä. Hinnassa se ero tulee. Itsellä skf:'n tarvikelaakerit nyt ja ei ole tarvinut vielä vaihtaa ainakaan.

28.6.2007 1:32

Riippuu laakerikaupasta. Esim. täällä Mansessa eräs kauppa tuntuu lisäävän hintoihin 50% ja antaa sitten -40% kaikille. Naapurikauppa ja lätöhinta 20-50% alempi, alennusta 20%...

28.6.2007 20:11

Ainakin kotarin laakerit on alkuperäisenä suht edukkaita.Esim. etupyörän laakereissa on puolen hintaero paikalliseen laakeriliikkeeseen

28.6.2007 20:33

Kotari onkin poikkeus, 7,5e takapyörän laakeri 10e laakeriliikkeessä. TM:ssä hintaa saman verran mutta esim. KXF:ään orkkiksena 17,50 kpl, laakeriliikkeessä 12e.

29.6.2007 14:27

http://www.nettimoto.com/viewVehicle.ph ... rch=Hae&PN[0]=simp_search&PL[0]=simpleSearch.php?show=inline@status=F@id_bike_type=@id_make=175@id_model=2813@id_sub_type=@pfrom=@pto=@yfrom=@yto=@efrom=@eto=@eng_type=@mileageFrom=@mileageTo=@id_domicile=@search=Hae

Eli tollanen olis tiedossa jos vain haen, ja hintakaan ei todellakaan ole omasta mielestä paha, vai mitä sanoo asian tuntiat? Kyselin niin mukaan saan valovehkeet ja kuitteja löytyy uusista osista esim: petilaakerit ja mäntä. Paljonkos tälläseen kustantaa esim: mäntä ym krtiittiset varaosat, lähinnä onko kalliita vai poikkeuksellisen halpoja ja entäs niiden saanti onko kiven alla, tuskin??