Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

2.1.2004 18:59

everton kirjoitti:Niin ja jos ei ikinä kaadu, ajaa liian hiljaa.


Niinpä niin. Kawasakilla en kaatunut viime kesänä, kun valehtelematta 50 kertaa.

2.1.2004 19:06

Manuel kirjoitti:
everton kirjoitti:Niin ja jos ei ikinä kaadu, ajaa liian hiljaa.


Niinpä niin. Kawasakilla en kaatunut viime kesänä, kun valehtelematta 50 kertaa.

no mutta liika on taas liikaa

2.1.2004 19:17

josko kirjoitti:no mutta liika on taas liikaa


No jospa noista kaatumisista olis opittu jotain, kun hussella ajetaan.

josko taitaa olla itte varmaan joku huippukuski. Kerropa saavutuksistas.
Tosin ei sulla ees pyörää näytä olevan tai sitten se on joku niin paska, että et kehtaa sitä laittaa tietoihis.

2.1.2004 20:09

en oo itteäni huippukuskiksi väittänytkää missää välissä.
saavutuksina mulla on oman elämäni sankaruus ja monta hauskaa ajohetkeä.

ja oot oikeassa että mulla ei oo mopoa, enää. syksyllä myin pois kawan 250cc:n pois ku armeija aikana ei tuu ajeltua ja piti laittaa autoa uuteen kuosiin ja sehän maksaa rahaa.
kyllähän se alkoi olla jo vähän vanha (-97), mutta mun tasoisellle kuskille täys peli kun oli hyväkuntoinen.mopon omistaa nykyisin nimim. mopolla suohon.

ja tottakai kaatua pitää. ittekki keräilin useampaan otteeseen viime kesänä, kylkiluu murtu yksis lipois mutta muuten on loukkaantumisilta säästytty. mutta jos lippaa n.50 kertaa kesäs, nii se olis niinku kerran tunnis jos ajat 50h kesäs, jota epäilen.
mutta eihän sillä oo väliä montako kertaa katuu jos ittellä on kivaa ja ei loukkaannu, kun ei kilpaa ajeta.

jos mullakin issee maksais mun mopot nii kyllähän mulla olis viimesen päälle vempeleet, mutta kun melkeen kaikki pitää perkele itte maksaa.

2.1.2004 20:33

No jos kunnolla ajetaan niin ei mikään ihme jos kaatuu ainakin kerran tunnin aikana.

2.1.2004 20:47

no sehän nyt on niin paljon paikastakin kiinni missä ajaa. mutta tuskin manuel ajoi 50 tuntia viiime kesänä. mutta annetaan asian olla

2.1.2004 22:57

No enpä hyvä kuski oikeen ole, se varmaan selittää monet kaatumiset. Toisaalta ajoinkin kawalla aika lailla taitojeni ylärajoilla aina, kostautuhan se tossa syksyllä sitten...

Vähän paha sanoo, että montako tuntia ajoin viime kesänä. Useempi kymmenen kuitenkin. Samoin niitä kaatumisia oli useempi kymmenen.
Eli ei toi 50 kertaa mikään tarkka ehkä ole, mutta siltä ainakin välillä tuntu. Varmaan haarukassa 30-50 noi kaatumiset.

Se siitä asiasta.

3.1.2004 16:02

Manuel: Tuolla sun sivuillas on aika hyviä kuvia hussesta, mutta viittisitkö ottaa kuvia sun stongasta, tai siis tarkoitan lähinnä mittaristosta ja näistä kytkimistä? Mulla kun on kaikki turhat tosta riisuttuna pois, ja myyjä anto omasta TE250 tuon stongaan tulevan "palikan" missä on vilkut, valot jne. Sen takia lähinnä kuvia että näkisi minkänäkönen se oikeasti on WR125:ssa :)

3.1.2004 16:14

furtzi kirjoitti:Manuel: Tuolla sun sivuillas on aika hyviä kuvia hussesta, mutta viittisitkö ottaa kuvia sun stongasta, tai siis tarkoitan lähinnä mittaristosta ja näistä kytkimistä? Mulla kun on kaikki turhat tosta riisuttuna pois, ja myyjä anto omasta TE250 tuon stongaan tulevan "palikan" missä on vilkut, valot jne. Sen takia lähinnä kuvia että näkisi minkänäkönen se oikeasti on WR125:ssa :)


Mullakin on kaikki turhat otettu pois. Mittariston tilalla on vaan kaksi kytkintä joilla laitetaan etu- ja takavalo palamaan. Eli en voi auttaa.

3.1.2004 16:17

no mulla tuli ajoa viime kesänä noin 10h ja vedin nurin 3 kertaa, yhen metsässä ei tullu mitään ja 2 radalla ja molemmissa juuri viimeisellä kierroksella ku yritti ajaa "lujaa" omiin taitoihin nähden. toinen mutkassa luisu etu rengas alta ja venähti nilkka joka vittuilee vieläkin, ja toinen hyppyrissä ja tuli keulittua ympäri siinä meni pyörästä muoviosaa ja tanko

http://photo.jippii.fi/fi/image//data/p ... 11019.jpeg

http://photo.jippii.fi/fi/image//data/p ... 86961.jpeg

ja noin siinä kävi eikä edes vituta jota ihmettelen suuresti

4.1.2004 17:27

Manuel kirjoitti:
furtzi kirjoitti:Manuel: Tuolla sun sivuillas on aika hyviä kuvia hussesta, mutta viittisitkö ottaa kuvia sun stongasta, tai siis tarkoitan lähinnä mittaristosta ja näistä kytkimistä? Mulla kun on kaikki turhat tosta riisuttuna pois, ja myyjä anto omasta TE250 tuon stongaan tulevan "palikan" missä on vilkut, valot jne. Sen takia lähinnä kuvia että näkisi minkänäkönen se oikeasti on WR125:ssa :)


Mullakin on kaikki turhat otettu pois. Mittariston tilalla on vaan kaksi kytkintä joilla laitetaan etu- ja takavalo palamaan. Eli en voi auttaa.


Sama täällä... :wink: Ei mullakaan oo kuin yksinkertaistettu valokytkin (lyhyet/pitkät) kytkinkahvassa. Alkuperäiset kamat kyllä on tallessa mutta turhaa painoo niistä vain on.

4.1.2004 17:40

yuomu kirjoitti:no mulla tuli ajoa viime kesänä noin 10h ja vedin nurin 3 kertaa, yhen metsässä ei tullu mitään ja 2 radalla ja molemmissa juuri viimeisellä kierroksella ku yritti ajaa "lujaa" omiin taitoihin nähden. toinen mutkassa luisu etu rengas alta ja venähti nilkka joka vittuilee vieläkin, ja toinen hyppyrissä ja tuli keulittua ympäri siinä meni pyörästä muoviosaa ja tanko

http://photo.jippii.fi/fi/image//data/p ... 11019.jpeg

http://photo.jippii.fi/fi/image//data/p ... 86961.jpeg

ja noin siinä kävi eikä edes vituta jota ihmettelen suuresti


Yleensä sitä tulee vaan nostettua pyörä ylös ja naurettua perään, että näin siinä pääsikin käymään.

4.1.2004 18:42

nasu kirjoitti:Sama täällä... :wink: Ei mullakaan oo kuin yksinkertaistettu valokytkin (lyhyet/pitkät) kytkinkahvassa. Alkuperäiset kamat kyllä on tallessa mutta turhaa painoo niistä vain on.


Hmm joo, mullakin on siis kaksi kytkintä, että yhdestä syttyy valot ja toisesta saa etuvalossa toisen hehkulangan palamaan(pitkät siis?), sekä keskellä maadotusnappi. Huomenna meen partcosta ostamaan tohon virtalukon ja teen vielä tappokatkaisimen varuiksi. Sitten vielä hebon karjikset tuohon, niin alkaa olemaan ajokunnossa, ja kehtaa jättää jonnekkin . :)

5.1.2004 14:32

Toddii, tulipas testattua toi piikkirengas edessä. Voi jessus mikä keli oli.. sitte vielä ajoin 20km pätkän motaria siinä suhteellisen sivussa ja jotakin ~105km/h toi tuntu menevän, tosi hullua puuhaa kylläkin ajaa motarilla tolla laitteella. 2x lippasin ja molemmat kerrat risteyksissä. Keskiviikkona haen taakse myös piikkirenkaan, ei tosta ajamisesta muuten mitään tule.

Mukavaa puuhaa, eikä tullut edes kovin kylmäkään.

5.1.2004 16:06

Kummaa. Äijät tahkoo teitä pitkin satasta. Mä en oo piikeillä ajanu kertaakaan yli 1km tien pätkää piikit alla, aina vaan metässä, kelkkareitillä ja jäällä. Kunhan lumi pöllyää niin hauskaa on.