Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

29.9.2006 22:34

Pitääk husses olla oma magneeton ulosvetäjä?

30.9.2006 0:39

Ainakin temmis on sama, vissiin kotarissakin. Kantsisko kummiskin soittaan MP-reisinkiin, ei meinaan tainnu maksaa paljoo.

30.9.2006 12:45

Jos on sama niin kotariin kävi ainaki suurena yllätyksen mankin/pv:n ulosvetäjä ja makso 7e. :)

30.9.2006 16:27

Siis puhun uudemmista, Kokousanin virtavehkeillä olevista. Tosin miksei japsimopoissakin olis sama...Eli n. 20mm vasenkätinen hienokierre ja muistaakseni 17mm kiintoavaimella kiinni, keskeltä 17mm hylsyllä?

8.10.2006 19:48

Mikä neuvoksi kun hussen kytkin alkaa luistamaan rajusti kiihdyttäessä (ei ala sutimaan jos sitä meinaatte). Auttaako muu kuin kytkinlevyjen vaihto?

8.10.2006 20:13

kokeile lasikuulapuhaltaa peruslevyt siis ne kytkinlevyjen välis olevat
se antaa pikkasen tekohengitystä

9.10.2006 18:10

Tiedätkö mikä paikka olisi halvin Turun aluella mikä tekesi tuon?

9.10.2006 18:57

Sekin on vaan tekohengitystä. Hommaa uudet ni selviit helpommalla. Ja eikös perus hiekkapuhaltajat noita lasipuhalluksiakin hoitele?

9.10.2006 19:26

Voishan sitä tietty uudet hankkia. Taitaa jokaosa olla halvin siellä maksaa välilevysarja 32 euroa. Vai tietääkö joku mistä saisi halvemmalla. Pyörän merkki siis on Husqvarna TE 350cc nelitahti ja vuosimalli 1994.

9.10.2006 19:38

Ei kytkimen välilevyjen vaihto luistamiseen vaikuta (jos materiaali on sama ja kytkin säädetään "ottamaan" samalla kohtaa). Sen takia se luistaa kun massa- ja välilevyjen välinen kitka on liian pieni, mikä johtuu liian pienestä puristusvoimasta (pintapaineesta) levyjen välillä kyseisissä voiteluolosuhteissa. Liian pieni puristusvoima taas johtuu siitä että kytkinjouset ovat väsyneet(lepopituus alle sallitun rajan), kytkin "kantaa" tai massalevyissä ei ole massaa. Yleinen ongelma on, että kytkin "kantaa", jolloin kytkin on säädetty väärin (kytkinvivussa ei vapaaliikettä tai kytkimen työntötanko säädetty ihan tappiin jolloin se alkaa "kantamaan"; nestekytkimet asia erikseen). Tai sitten kytkintä ei ole säädetty pitkään aikaan ollenkaan ja massalevyjen ja välilevyjen kuluessa pakka tulee ohuemmaksi ja työntötanko alkaa kantamaan.

E: Öljyä ja kytkinkruunua unohtamatta. Tosin kytkinkruunun kuluneisuus (urat) aiheuttaa lähinnä päinvastaista ilmiötä, eli kytkin ei luista tapeeksi.

9.10.2006 20:10

Kyllä ne välilevytki vaikuttaa.. Itellä ainaki kotarissa luisteli viimetalvena kytkin aika huolella, ja ku välilevyt vaihto ni toimi taas timmisti.

9.10.2006 20:40

Olisko parannus johtunut sitten siitä, että pakka tuli paksummaksi, jolloin jouset puristuvat enemmän ja tuottavat suuremman puristusvoiman. Tätä en äsken ottanutkaan huomioon. Tosin tällöin vanhat välilevyt olisivat päässeet jo niin ohuiksi, että sen silmälläkin näkee että ne ovat vaihtokunnossa. Entä miten olis äätöjen kanssa?

9.10.2006 21:07

Eli kannattaa katso levyjen paksuus ja mitata jousien pituus jos ne ovat hyvät niin vika on säädöissä vai? Osaako joku sanoa millä pituudella jouset ovat liian huonot?

9.10.2006 21:33

No siis sormella ku kokeili ni oikeestaan edes huomannu et siitä olis jotain kulunu mutta valoa vasten ku katto ni huomas kyllä että on alkanu uraa tulemaan. Mitään en säätäny, uudet välilevyt vaa kiinni ja menoks ja toimi hyvin.

9.10.2006 22:50

Mutta entäs säätö niitten vanhojen levyjen kanssa? Ettei kuitenkin olisi vain kytkin "kantanut", jonka paksumpi pakka korjasi, mutta josta olisi selvinnyt vain pienellä säädöllä.

Ei siinä kovin suurta eroa nimittäin voinut vanhojen ja uusien välillä olla, jos sun ei tarvinnut säätöihin koskea.