Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

12.7.2007 10:44

tietäiskö joku mitä osaa pitäis vaihtaa että lähtisi temmi paremmin käyntiin? :| mäntä tuntuu vähän ehk väljältä vaikka se kuulemma on myyjän mukaan on vaihdettu just. tulppakin on uusi.

12.7.2007 11:00

Jep, limppuja :o

Ihan samat siihen temmiin pätee kuin kaikkiin muihinkin.

KTM:stä tarkoitin, että kone on tosi hentonen niin kuoriltaan kuin sisuskaluiltaankin. Jostainhan ne kilot on tarvinnu ottaa, onhan se todellisuudessa yks keveimmistä kasiaisista.

12.7.2007 15:47

kyllä tuntuu koneesta silti kestävyyttä löytyvän...

12.7.2007 21:56

Paljo tollane kasiainen kulkee siis noin? Onko 80cc ja 85cc paljoa eroa kiihtyvyydessä tai huipuisa???

12.7.2007 22:07

race-x kirjoitti:Paljo tollane kasiainen kulkee siis noin? Onko 80cc ja 85cc paljoa eroa kiihtyvyydessä tai huipuisa???



Kulkee kisamännällä 125cc:n putklel joku 140

12.7.2007 22:13

race-x kirjoitti:Paljo tollane kasiainen kulkee siis noin? Onko 80cc ja 85cc paljoa eroa kiihtyvyydessä tai huipuisa???


No eijoo tosiaan eroa. 0,5-1hp tehoeroa tuskin tulet huomaamaan. Pyörien painoerotkin vaikuttaa jo enemmän.

12.7.2007 22:20

SMRacing kirjoitti:
race-x kirjoitti:Paljo tollane kasiainen kulkee siis noin? Onko 80cc ja 85cc paljoa eroa kiihtyvyydessä tai huipuisa???


No eijoo tosiaan eroa. 0,5-1hp tehoeroa tuskin tulet huomaamaan. Pyörien painoerotkin vaikuttaa jo enemmän.


juipputehoissa ei ehkä ole suuria eroja mutta tehoalueessa on :D

12.7.2007 22:36

Joo tuo oma 85cc suiza on vääntö peli verrattuna tuohon vanhaan 80cc:n.

13.7.2007 16:30

kozI kirjoitti:Joo tuo oma 85cc suiza on vääntö peli verrattuna tuohon vanhaan 80cc:n.


Ja luultavasti HITUSEN tehokkaampi. Toi -86 Rm potkii 17hp, ja 04 85cc ainakin 24hp, ilmoituksissa. Ei vanhoja 80cc rm:iä crosseiksi voi edes sanoa. Mopoja lähinnä puoliläppäohjauksineen ja 15hp huipputehoineen. Sitten -88 tai -89 tuli uusi moottori, joka potkaisi sen 23hp.

Aattelin vaan näiden -90 luvun 80cc:ien ja uusien 85cc tehoeroa, kun sitä ei ole. Nimenomaan huipputehossa, mutta eipä sitä alavääntöä riittämiin ole missään 80cc/85cc.ssa, pa-säätimien kerakaan tapahdu mitään alle 8k rpm.

13.7.2007 22:55

joo eli siis viel siitä temmistä, se on väljä ja käynnistyy huonosti eikä ole vääntö ollenkaan , edellinen kawasaki 80 oli paljon ärhäkkäämpi ja silleen..

eli tietäiskö joku vaihanko männän renkaat?, männän?, vai porautan ja vaihan männän?

13.7.2007 23:01

ja osaako joku antaa neuvoja villojen vaihtoa änäristä?

mistä saa sitä OIKEETA villaa

13.7.2007 23:18

allrightiltä mm.

14.7.2007 16:03

No miten hiiskatissa siinä vois olla tehoo tai vääntöö tai käynnistyä hyvin jos se on väljä paska? Ja kun se asia ei ole kerran kiinnostanu ennen kuin se on lakannu lähtemästä edes käyntiin, niin saat varmaan tehdä aika ison rempan ennen kuin se on kunnossa. Kantapään kautta. Ja soita maahantuojalle!

14.7.2007 20:43

SMK;-) kirjoitti:No miten hiiskatissa siinä vois olla tehoo tai vääntöö tai käynnistyä hyvin jos se on väljä paska? Ja kun se asia ei ole kerran kiinnostanu ennen kuin se on lakannu lähtemästä edes käyntiin, niin saat varmaan tehdä aika ison rempan ennen kuin se on kunnossa. Kantapään kautta. Ja soita maahantuojalle!


ehkäpä siksi ei kiinnostanu kun 2 pv sitten ostettu =)

14.7.2007 21:13

Miksi ihmeessä menit ostamaan moisen romun? Saatat joutua hyvinkin ostamana uudne pytynkin jos sitä on kohdeltu noin, se kun saattaa olla menny aika pahasti soikeaksi. Maksoitko siitä vaan jonkun satasen vai miksi ihmeessä?
Mietis nyt, kietarisatsi ja tasapainotus, osat ja työ siinä 200e. Mäntä 115e, laakeri 25e. Petarit tais olla 45e, kaikki koneen laakerit ja tiivisteet oli aika tarkkaan 200e ja eiköhän siinä kaikki mene. Ainoot kalliimmaat oli keskipakosäätimessä ja vesipumpulla. Pakoaukon säätimen osat yht. n. 150e.
Sylinteri 600e jos se menee, pelkkä pinnoituskin 300e ja huomaa että se pinnostusreissu on aikas todennäkönen jos toi on lämpöleikannu. Se voi hyvin olla, sen voi silti saada vielä käyntiin mutta kone tuntuu ihan paskalta, tietty.

Itse laitoin kaiken uutta missä oli mitään huomauttamista, semmosen 20h sitten kun piti tulla viritetty pyttykin (vaan oli rikottu matkalal ja tulikin tilapäisesti 85cc) ja niihin uppos 1400 tai 1600e...muistas vaan, siis ilman pyttyä. Ja rattaita en uusinut, ne oli kuin uudet, kuten akselitkin. Mm. kytkin laitettiin uusiksi ja kiksin jousi. Ei nimittäin ole mitään järkeä halkasta lohkoja, vaihtaa muutama osa ja pistää nippuun odottamaan että kohta menee jotain muuta. Ei vaan kannatta sen täydellisen rempan jälkene heti laittaa mopoo myyntiin, koska kukaan ei arvosta millään lailla sitä että kone on justiinsa laitettu alusta loppuun uudeks. Kantapään kautta koettu, hieroskelin omastani kauppoja ja hylkäsin juuri ennen laittoa tarjouksen joka oli hiukan parempi kun siitä nyt pyytelen, tuntuu noi kasiaisia ostamassa olevat olevan niin pihalla lajista että ne pitää 1,5v. ajettua peliä täysin pommina kun siihen on jo kietarikin uusittu!