Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

31.5.2007 21:25

Menee niissä tehot jo kolmannen kympin puolelle. Hyvä pyörä aloitteliolle.

31.5.2007 22:57

CrTomppeli kirjoitti:Eli paljon tehot noin?


26,9 cv din à 12500 tr/mn

Eli 26,9hp.

1.6.2007 15:54

Mitä toi yks sano että joku 15hepoo?!?!Eli on päälle 20hepoo?

1.6.2007 16:01

Kawasakissa 28.5 hv . Kylla noissa kaikissa kasiasissa on varmasti vähintään 25hv.

1.6.2007 16:06

Kiitos kiitos!

1.6.2007 18:49

CrTomppeli kirjoitti:Mitä toi yks sano että joku 15hepoo?!?!Eli on päälle 20hepoo?
Tais vitsailla vaan kustannuksellas...

1.6.2007 19:06

Ok, onhan noitakin kusipäitä jokka vaan tekee kiusaa...

3.6.2007 19:41

No voi itku onko nyt vedetty höplästä, kyllä säkin joskus vielä ymmärrät että ihan paskan haile onko siinä 25 vai 28, ennemmin panostaisin koneen kestävyyteen. Kyllähän niitä tehoja ilmotetaan aikas rutkasti mutta dyno sen näyttää mitä niissä todella on, tuskin edes jokaisessa uudessa kasiasessa 20hv takanakilta.

4.6.2007 0:44

wqwq kirjoitti:No voi itku onko nyt vedetty höplästä, kyllä säkin joskus vielä ymmärrät että ihan paskan haile onko siinä 25 vai 28, ennemmin panostaisin koneen kestävyyteen. Kyllähän niitä tehoja ilmotetaan aikas rutkasti mutta dyno sen näyttää mitä niissä todella on, tuskin edes jokaisessa uudessa kasiasessa 20hv takanakilta.


No tuskin kaikissa. Uudesta Rm:stäkään ilmoiteta kuin 24hp. Mut moottorinluonnetta / tehokäyrää on jonkinverran saatu paremmaksi, kuin mitä oli 15-20v sitten. Huipputehoa ei ole revitty sen enempää.

Ja valitettavan monet kasikympitkin on pilalle raiskattu, crossiharrastajat lähinnä pitää huolta. Pahojen amiksien käsissä aikojen saatossa, teho voi olla tippunut kolmasosaan.

Mut ei niistä teho/painosuhde lopu kesken. Ja ainakin tällästä 70kg kuskia vievät vaivatta, kun vaan piiskaa riittävästi.

9.6.2007 20:31

Kyllähän siitä kasiaisestakin saa tehoa ulos.
Autotalli oloissa on mahdollista toteuttaa jopa yli 5hp tehonlisäyksiä.
Maanataina pitäisi tulla uusi 80cc Yamaha Yz.
Mitäs meinaatte jaksaakohan tommonen kasiainen kuljettaa
monttuajossa/suoajossa tämmöstä 198cm pitkää ja 125 kiloista äijää?

9.6.2007 21:18

Rocky79 kirjoitti:Kyllähän siitä kasiaisestakin saa tehoa ulos.
Autotalli oloissa on mahdollista toteuttaa jopa yli 5hp tehonlisäyksiä.
Maanataina pitäisi tulla uusi 80cc Yamaha Yz.
Mitäs meinaatte jaksaakohan tommonen kasiainen kuljettaa
monttuajossa/suoajossa tämmöstä 198cm pitkää ja 125 kiloista äijää?


No keposee..

10.6.2007 1:22

Mitäs meinaatte jaksaakohan tommonen kasiainen kuljettaa
monttuajossa/suoajossa tämmöstä 198cm pitkää ja 125 kiloista äijää?


?!?

10.6.2007 22:40

everton kirjoitti:
Mitäs meinaatte jaksaakohan tommonen kasiainen kuljettaa
monttuajossa/suoajossa tämmöstä 198cm pitkää ja 125 kiloista äijää?


?!?

Kuulostaahan se vähän hurjalta, mutta kun toi poika tosta oppii vähän paremmin ton S1 ajamaan niin annan tuon YZ hänelle. Voipi olla, että jouset on pohjassa kun itse ajan ton kanssa ;)

11.7.2007 9:19

mä kyllä sanosin, et 85cc kawasakista,(2007) ei saa vakiona millään kaikkee tehoo irti, ja teho uupuu varsinki alakierroksilla. Homma hoituu, jos laittas teharin, mut se vaan on aika kallista. Kotarista sitte vaan sitä, että se on mun mielesta sillai aika "siro" ja kapea. Niissä 85cc kotareissa joita oon kokeillu on kyllä ottanu alakierrokset tosi hyvin,ja kaasuun vastaavuus on ollut hyvä.Kotari ois hyvä pyörä aloittelijalle, mutta se on 1000e muita kalliimpi, vaikka muuten tehoiltaan/laadultaan/kestävyydeltään ihan sama kuin muutkin pyörät. Jos on tonni ylimääräistä rahaa, osta Kotari, ja jos ei, niin Kawasaki on hyvä vaihtoehto.

11.7.2007 12:23

joo kaverilla ois tuommone tm 85cc -98vm piikin rungolla.

miten siihen sais alavääntöä? tehari?.

osaisko joku kertoa minkä crossin osat siihen menee kun varaosa puoli on niin huono.