Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

6.7.2006 18:59

En varsinaisesti ole ostamassa, mutta aloin kyllä harkitsemaan tota 150cc konetta. Olishan mulla kyllä sopiva 80cc YZ Yamahan runkokin jo valmiina:
http://www.motot.net/galleria/showgallery.php/cat/6125
(Tohon piti kasata Suzuki TS 125 motti, mutta vaihteiston rattaat olivatkin jostain muusta koneesta, niin en saanut sitä nippuun. No sen TS-koneen sain osina ilmatteeks, niin ei suurta vahinkoa tullut, vaikkei sitä nippuun sitten saanutkaan.)

Edit: Niin ton rungon ostin aikoinaan 100 markalla(PV:n koneella). Tossa 150cc motissa on noin 11 heppaa, eli ei vallan kauheasti, mutta tollasta "peltovehjettä" vie sentään varmaan ihan kohtuullisesti.
Lähinnä siksi koko asiasta mainitsin, että tossa voisi olla ideaa jollekin muullekkin toteuttaa ja hyödyntää noita vanhoja motocross-pyöriä, joilla muutoin ei ole mitään virkaa. Monessakin niissä runko olisi ihan ajettavassa kunnossa, mutta koneet on jo ajettu aikoja sitten korjauskelvottomiksi.

6.7.2006 20:38

Edit: *removed by used*
Viimeksi muokannut Tripolityx päivämäärä 16.12.2018 0:59, muokattu yhteensä 1 kerran

11.7.2006 10:35

-Zone- kirjoitti:
kozI kirjoitti:Mielummin ostat ihan kasikymppisen tai piikin ihan valmiiks kasattuna.

Totta, mielipiteensä kullakin. Itselleni tosin harrastepeliä (ei siis mitään kilpakonetta) hankkiessani haluaisin sen mahdollisimman halvalla, mutta kuitenkin kone hyvässä kunnossa. Jos tuosta nyt ajattelee, että uusi 150cc kone haukkaa 400ekee ja rungon pyörineen ym., saa halvimmillaan 50-60 ekellä, en välittäisi maksaa tonnia samaan käyttöön tulevasta. Oman kokemuksen mukaan noi < 1000ekee olevat crossipyörät vaatii käytännössä aina perusteelisen konerempan ja jotkut 400-500ekee ovat niin vanhoja, ettei koneeseen välttämättä osia enää saa.. No, niin kuin mainitsin mielipiteensä kullakin.



Voi vitun taunot...tietenki ne japsit ei osaa tehä hyvii koneita noista 150cc...80/85cc on paljon tehokkaampi ja kyllä se jaksaa vetää ku on itellä kokemusta 85:sesta ja 150:stä.. :D

15.7.2006 13:36

Erik] kirjoitti:Voi vitun taunot...tietenki ne japsit ei osaa tehä hyvii koneita noista 150cc...80/85cc on paljon tehokkaampi ja kyllä se jaksaa vetää ku on itellä kokemusta 85:sesta ja 150:stä.. :D

Just, just..Luit kaikki edellisetkin keskustelut ja ymmärsit varmaan mikä oli tämän asian pointti ?

18.7.2006 13:05

ite oon aattellu et jos pistäis kasi kymppiin 125 kevarin koneen, ei olis tota männän vaihto juttuukaa nii usein

18.7.2006 13:22

Kiviäkin kiinnostaa.

18.7.2006 17:46

small_man kirjoitti:ite oon aattellu et jos pistäis kasi kymppiin 125 kevarin koneen, ei olis tota männän vaihto juttuukaa nii usein


harvinaisen järkevää, miksköhän kukaa eioo ennen tota keksiny!

24.7.2006 15:39

Tossa ei kyllä ole mitään järjen hiventä!

15.8.2006 22:41

Ei vittu ei voi sanoo ku että tyhmää porukkaa... Siis vitun pällit älkää viittikö väläytellä täällä tollasii tyhmiä juttuja "ajattelin pistää 80cc runkoon piikin koneen jossa on n.10heppaa ettei tarviis vaihtaa mäntää nii usein. Oikeesi small_man...

17.8.2006 2:24

Jaa, no mikäs siinä?
Mä tässä katselen mitne luonnistuu, taas vaihteeks, ajaa nelarin rungolla ja ellei luonnistu niin ihan kaupasta haen uuden piikin kassarin rungolla ens päitsille ;-)

3.9.2006 12:40

E: Ohi ainakin ensi kesään asti!
Viimeksi muokannut SMK;-) päivämäärä 28.11.2006 0:46, muokattu yhteensä 2 kertaa

4.9.2006 21:22

Mistähän sais kawa kx80 sytytyspuolan?

27.11.2006 20:43

tuli tossa kaverin kanssa vähän ristiriitaa että kannataako vaihtaa 93 piikkinen jammu, vuoden 96 85cc temmiin. On kuulema rempattu ja pantu oikeen hyvään kuosiin.

Mutta mites on, eikös jaappaanialainen ollut 90 luvulla tekniikassa askeleen edellä? Eikös ton ikäsillä eurooppalaisilla ole vähän huono maine? Mistä sitten johtuukaan, käyttäjästä vai ihan laadusta.. kertokaa te kun enempi tiedättä ;)

27.11.2006 22:17

sape kirjoitti:tuli tossa kaverin kanssa vähän ristiriitaa että kannataako vaihtaa 93 piikkinen jammu, vuoden 96 85cc temmiin. On kuulema rempattu ja pantu oikeen hyvään kuosiin.

Mutta mites on, eikös jaappaanialainen ollut 90 luvulla tekniikassa askeleen edellä? Eikös ton ikäsillä eurooppalaisilla ole vähän huono maine? Mistä sitten johtuukaan, käyttäjästä vai ihan laadusta.. kertokaa te kun enempi tiedättä ;)

Mieti tarkkaan, ja miks vaihtaa pienempään? Jos nykynen toimii ni aja sillä. :)

27.11.2006 22:29

Niinpä! Sanokaa nyt jotankin järkevää perustelujen kera että sais sille jotakin järkee päähän..