Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

18.1.2006 16:24

plank kirjoitti:mut eihän se teho voi nousta kokoaikaa samassa suhteessa, koska KUN 125cc on se n. 33 hp niin 250cc pitäs olla n. 66hp. että sillee...



Tuo taasen johtuu siitä, että 250cc saadaan jo vääntöä roimasti alhaalle, joten se ei tarvitse niin järkkyjä huipputehoja kovilla kierroksilla ;) ja 1 sylinterisyys alkaa rajoittamaan tehoja.

Ja eihän ne kuramopot mitään oikeasti korkeaviritteisiä edes ole ;)

18.1.2006 16:32

Tume34 kirjoitti:
iikka88 kirjoitti:Ihan näin välihuomautuksena sanon, että kyllä 2t:stä saa tehoa. 25hp/50cc, ihan mahollinen lukema. Tai sitten, rc auton kone, 3,5hp ja 5cc. Eli siitä tulis 35hp/50cc. Kuulostaa ihan naurettavalta, mutta niin se vaan on.

Tosin, tätä kyseistä jammua ei vissiin ihan niin paljon oltu viilailtu mitä tollasiin litratehoihin tarvis..;)


Taidat verrata nyt näihin entisajan tt-pyöriin? Jos näin on, niin on hyvä pitää mielessä että näissä kaikissa sen ajan pyörissä oli kaksi tai useampia sylintereitä, yksisylinterisestä onkin nuo tehot vähän vaikeampi kiskoa ulos.


Niihinpä juuri. No siis pointti oli, että pienestäkin koneesta saa tehoja. Ja kuten billy idol sano, ei nuo krossit oo mitään hirveen korkeaviritteisiä, laajaa vääntöä niihin on enemmän haettu.

18.1.2006 16:59

plank kirjoitti:eiks sen sun yampin pitäny painaa n. 60 kiloo...tuolla lukee että 76 kg....hahaa

kasikympistä sitte revitäänki varmaa joo 30 polee ulos. melkonen virittäjävelho saa olla. tehtaan ilmottamiin tehoihin ei kannata luottaa yhtää...joku ilmottaa tehoiks xx ja seuraava vaalmistaja kattoo sitä ja laittaa omalle tehoiks xx,2 ;)



No lopettakaa se paskan jauhanta, mikä siinä yamahassani niin teitä kiinnostaa? tehoja siinä kyllä on.

Ja mistä 76kg katsoit? yz 80cc -92 katot sieltä lequidevertistä niin sielläkin ihan tehtaan ilmoittama paino eli 61,3kg ;)


Hmm... ja antakaa niitä perusteluja, luuletteko te silti että jos moottori on varustettu samantasoisella sylinterillä ja motilla, mutta toinen pyörä on uudempi , niin se uudempiko tehokkaampi on? :lol:

Ja onhan se uusi 85cc yz 0,6hp tehtaan mukaan vakio kunnossa tehokkaampi kuin toi minun yz, mutta painaakin 10kg enemmän. Eli tehopainossa vieläkin -92 vie. Muuten yammu lupailee -91-92 puolikkaasta saman verran huipputehoja kuin uudesta -05.

Ja minulla yammussa sylinteri halkaisijaltaan samaa luokkaa kuin uusissa 85cc:eissä, siis se etu 85cc.ssä on 80cc:seen että sylinterin halkaisija(iskusta riippuen) 1-2mm suurempi kuin 80cc:ssä , niin aukkoihin saa otettua leveyttä hitusen enemmän, mutta vain hyvin vähän.

Kumminkin ihan +miinus 2hp pitös suunnilleen minulla enempi olla potkuja.

Vaihtakaa aihetta, en jaksa kuunnella miten yksi teidän mielestä lusu jeesuksen aikanen yammu voi olla niin kiinnostava vittuilun kohde?

Luulis olevan parempaakin tekemistä, kuin jauhaa täällä sellaisesta romusta mitä ei ole ikinä nähnyt.


Muuten tiesitkö että puolikkaasta saisi otettua vaikka kuinka paljon litratehoja ulos, niistä sais revittyä n.90hp , jos viritysaste olisi samanlaista mitä kireässä 80cc:ssä.

Mutta tiesitkös että puolikas antaa huippu tehon ulos 8-9k kohdilla yleensä ja kireimmät 80cc:t 11,5k - 13k kohdilla.

Jatkossa kun olette niin tietäviä , niin viitatkaa perusteluissa esim. sylinteritekniikkaan. Pitää olla joitain perusteluja väitteillenne.

No vaihtakaa aihetta vittuilullenne.

18.1.2006 17:22

Oke. Tuo katkaisi kamelin selän. Maksan ton pyöräsi penkittämisen, niin katotaan miten paljon siinä on tehoa. Jos ei ole sitä 30 heppaa, niin maksat penkittämisen, sekä muut aiheutuneet kulut. Oke?

18.1.2006 17:26

wert kirjoitti:Oke. Tuo katkaisi kamelin selän. Maksan ton pyöräsi penkittämisen, niin katotaan miten paljon siinä on tehoa. Jos ei ole sitä 30 heppaa, niin maksat penkittämisen, sekä muut aiheutuneet kulut. Oke?



Voinhan minä sen penkittää itsekin kesällä ja laittaa renkaalta käyrät nettiin jos haluan. Tuskin sillä niin merkitystä edelleenkään on miten paljon lähtee. Mutta kumminkin kaikki muut kassarit ovat jääneet pölyä nielemään reippaan laisesti.

Tehoista en sano mitään, mutta enemmän kuin tehdaskunnossa. Ihan sama kun minua vaan mielyttää. Tehoja riittävästi minulle ns mökkikäyttöön, ja onhan tuolla ihan hyvin kavereiden isompien rossareitten matkassa suunnilleen pysynyt.

No nyt loppuu tämä :)

18.1.2006 18:25

Täähän oli jo sovittu että sun pyörä menee eniten, jos sulle tulee siitä hyvä mieli.
Henkilökohtaisesti mua ei edes niin paljon kiinnosta koska sä et niistä puoliakaan pysty oikein käyttään radalla. Ja jos sun ja uuden pyörän välillä on 10kg painoeroa niin mä voin taata että vien sut sillä uudella pyörällä miten vaan, vaikka en pr0 olekkaan.
Sen mä mä ymmärrän että vähän käy jossain mökkitiellä välillä ajamassa, jos on tylsä elämä. Mene nyt hyvä ihminen sinne radalle ajamaan, siinä on sentään jotain mielekkyyttä. Eiköhän kaikki suoralla kaasun osaa pistää pohjaan.

Kiitos näkemiin.

18.1.2006 18:43

Turpa kii. Tää asia oli jo loppuun käsitelty!!

18.1.2006 18:50

Ota rusina jos itkettää.
HerraISOHerra tuli laittaan pisteen asialle.

Hei, rauha nyt tai isopaha mode syö teidät kaikki.

19.1.2006 18:55

Kawasaki kx 80cc 92vm
Voiko tämän ikäisissä crosseissa huoltaa takaiskaria?
Onko kallisa huoltaa?

19.1.2006 19:53

Tietenkin sen takaiskarin voi huoltaa. Hintaa täälläpäin on sellainen 50e+työ eli n.100e luokkaa per. iskari, jos oikein muistan.

19.1.2006 20:48

Joo ko se on semmonen löysä.Tuleeko se kuntoon huoltamalla?

19.1.2006 21:01

Jos se on korjattavissa. Pariin otteeseen on ollut jopa niin huonossa jamassa iskari että on kehotettu hankkimaan uusi. Mutta hyvin harvoin

19.1.2006 21:14

CH-RACING kirjoitti:Tietenkin sen takaiskarin voi huoltaa. Hintaa täälläpäin on sellainen 50e+työ eli n.100e luokkaa per. iskari, jos oikein muistan.

noh noh. ei nyt ihan noin paljoa maksa

19.1.2006 22:44

täällä päin on 69e (sisältää öhlinssin öljyt)+osat
ja etupumput on yhteensä 59e(sisältää öljyt)+osat

19.1.2006 23:08

Heh, täälläpäin 169¤ etupumput ja 100¤ takaiskari. Melko kallista...