Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

29.6.2004 10:27

No onko -90 tännepäin olevissa kx 80cc ilmajäähy vai vesi?

29.6.2004 10:41

Stube kirjoitti:No onko -90 tännepäin olevissa kx 80cc ilmajäähy vai vesi?


Vesi.

http://www.leguidevert.com/moto.php?action=accueil
Tuolta löytyypi infoa pyöristä.
Viimeksi muokannut FactoryKX päivämäärä 29.6.2004 10:43, muokattu yhteensä 1 kerran

29.6.2004 10:42

Löytyykö Kawasaki kx 80cc vm. -97 pakoaukon säädin? Luulis löytyvän :roll:

29.6.2004 11:19

Sultzi -99 kirjoitti:Löytyykö Kawasaki kx 80cc vm. -97 pakoaukon säädin? Luulis löytyvän :roll:
ei taida noin vanhas pyöräs olla viellä ;-) mut eikö kawan 85 tullut pakoaukon säädin?

29.6.2004 11:30

on se säädin ollut jo 80cc:ssa

29.6.2004 18:50

-99 tuli pakoaukonsäädin KX:n kasikybäsiin

29.6.2004 21:45

voisko joku vähä selittää sanasta pakoaukonsäädin?
onkos se niinku vähä säädetään ns. "ahtoo" oikeaks kyseisellä tehoalueella?

29.6.2004 21:47

Juu ei tuossa ole säädintä. Pakoaukon säädin on laite joka säätelee pakoaukon kokoa kierrosalueelle sopivaksi, esim. pienillä kierroksilla pakoaukko on matalampi --> vääntää, korkeilla aukee kokonaan --> piikkiä. Tuossa lyhyesti selitettynä ;)

3.7.2004 20:42

Kertokaapa mikä mun 80 cr:rrässä oli, kun se yhtenä kertana rupes vähän keittää ja jäähärin korkki jostain syystä paukahti irti ja kaikki vedet tuli käsille, ja olin kaukana metässä ja oli vähän pakko ajaa kotiin kun käsissä ei ollu nahkaa enää, niin en viittiny taluttaa. Niin haluaisin tietää miks se rupes keittää ja miks se paukahti irti kun ei koskaan niin ollut tapahtunu, en ollu ajanu kun ehkä 10 min. Asiasta toiseen, sitten viikko tapahtuneesta koitin ajaa taas, ja puristukset oli ihan pillun päreinä niinkuin tehotkin. No arvasin että mopon on leikannut vähän kiinni. Mutta sitten en kahteen viikkoon taas ajanu kun vitutti niin helvetisti, kun oli ehkä 3 viikkoo vanhat pytyt, männät ja kiertokanget, ja sitten ihan piruuttaan koitin ajaa niin puristukset oli ihan normaalit ja tehotkin ihan kivat. mikä tämän takana voi olla.........!!!!!

4.7.2004 0:33

oiskohan kannentiiviste

4.7.2004 6:49

elikkäs, alko taas epämielyttävä mökkeily kausi, ja ajattelin taas vaihteeksi ostaa jonkun 80cc rossarin mökille, että pääsisi taas päästelemään hakkuu alueilla, joten pari kysymystä...


1. kuinka paljon jostain puna valko yammy yz 80cc kannattaa maksaa?

2. Onko se niin pillun päälle, kuinka kauan männällä ajaa (vanhalla puskin 1.5 kesää samalla männällä(eli 1.5kk)...)

4.7.2004 10:16

Mitä useemmin vaihdat männän, sitä enemmän pyörän ja sylinterin ikä kasvaa.. Jos kauan ajaa samalla männällä, kiinnileikkaantumisen vaara kasvaa :|

4.7.2004 15:35

Sultzi -99 kirjoitti:Mitä useemmin vaihdat männän, sitä enemmän pyörän ja sylinterin ikä kasvaa.. Jos kauan ajaa samalla männällä, kiinnileikkaantumisen vaara kasvaa :|


Huom!! Jos saan korjata niin mitä vanhempi mäntä sitä pienempi riski kiini leikkaamiseen koska mäntä välenee mitä enemmän on ajettu,mutta vanha noin 100h ajettu mäntä on tehottomampi kuin uusi, koska välys kyllä syö puristuksia ja siinä samassa tehoja!

4.7.2004 16:49

Niin mutta mitäs sitten kun se vanha, kauan ajettu mäntä murenee sinne sylinteriin? Ei millään kasikympin männillä ajeta lähellekkään 100 tuntia. Tai voihan se kestääkin niin kauan, mutta se on sitten aika luumu se pyörä. Siis jos se mäntä on jollain ihmeen kaupalla kestänyt niin pitkään.

4.7.2004 22:25

Sultzi -99 kirjoitti:Mitä useemmin vaihdat männän, sitä enemmän pyörän ja sylinterin ikä kasvaa.. Jos kauan ajaa samalla männällä, kiinnileikkaantumisen vaara kasvaa :|


Totta, suuret välykset kuluttavat sylinteriä ja männän käyttöikä vähenee jokaisen ajetun tunnin myötä. Mieluummin männän vaihtoa kuin männän+sylinterin vaihtoa eikä aina kilahtamisen jälkeen riitäkkään pelkkä mäntä+sylkkä yhdistelmä!

Ex FMX kirjoitti:Huom!! Jos saan korjata niin mitä vanhempi mäntä sitä pienempi riski kiini leikkaamiseen koska mäntä välenee mitä enemmän on ajettu,mutta vanha noin 100h ajettu mäntä on tehottomampi kuin uusi, koska välys kyllä syö puristuksia ja siinä samassa tehoja!


Hah haaa hah, ei noin!