Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

27.12.2007 1:12

SMK;-) kirjoitti:Ai. Siis TM racing 85 vai?
Männät???
Brembo vai Nissin?
Brembon tapauksessa uusi pääsylkyn tiivisteet, ellei auta niin molempiin sama: Pura, puhdista ja tarkista, pääsylkky ja työsylkky. Olettaen, että nestettä on. Tuota monikkoa "männät" en siltikään ymmärrä, et kai voi todella tarkoittaa, että työsylkky liikkuu jos pääsylkky on jumissa?
takajarru sarula on brembo no sanotaan näin elikkä palat on auki vaikka painan takajarru poljinta nne ei liiku. uhdistin sen jo jos painan niin palat likkuu ehkä joku puol millii ja nesteet on uudet ja täynnä:D

27.12.2007 11:10

palojen ei kuulukkaan liikkua hirveesti. Kai sulla nyt on palat kiinni levyssä? Jos ei vieläkään ole tehoa niin sit korjaamaan.

27.12.2007 12:50

Saunamajor kirjoitti:palojen ei kuulukkaan liikkua hirveesti. Kai sulla nyt on palat kiinni levyssä? ei ole palat kiinni. Jos ei vieläkään ole tehoa niin sit korjaamaan.
no kyl mä nyt sen tien mutta oon yrittäny ilmata sitä sillai ku vähän enne sanottiin eli 3painallusta ja jätän pohjaan pikkusen ilma ruuvia auki ja takas kiinni

27.12.2007 14:12

Laita siihen ilmaus nipan päähän letku, joka menee johonkin astiaan jossa on jarrunestettä. Sitten lasket uudet nesteet koko jarrujärjästelmän läpi ja suljet ilmausruuvin.

27.12.2007 14:15

Ei se brembulissa valu läpi. Ei auta muu kuin lutkuttaa polkimesta, mutta puhdistamatta se ilmaus voi olla melkonen talkoo. Jos sen jälkeenkään ei saa ilmattua, niin sitten voi vielä koittaa ilman siitä letkun liitännästä siellä työsylkyn päässä. Kunhan se pääsylkky on ensin katsottu ja uusittu ne hilut.

27.12.2007 16:27

SMK;-) kirjoitti:Ei se brembulissa valu läpi. Ei auta muu kuin lutkuttaa polkimesta, mutta puhdistamatta se ilmaus voi olla melkonen talkoo. Jos sen jälkeenkään ei saa ilmattua, niin sitten voi vielä koittaa ilman siitä letkun liitännästä siellä työsylkyn päässä. Kunhan se pääsylkky on ensin katsottu ja uusittu ne hilut.
okei näin teen:D kkiitos

27.12.2007 17:07

Ei se valukkaan, mutta toi letkusydeemi estää sen että sinne ei ainakaan pääse ilmattaessa ilmaa. Omiin bremboihin vaihdoin nesteet tolleen ja onnistu kerrasta ei päässy yhtään ilmaa jarruihin.

27.12.2007 19:27

Ymmärsin sitten väärin tuon "lasket läpi". AJP:n kanssa onnistuu.

22.4.2008 19:02

sanokaapa miksi en saa tuota gpr:rän takajarrua ilmattua? talvenaikana käytin jarrusatulaa irti ja sen jälkeen oon yrittäny ilmata, mutta ei vaan jarru ota yhtään..juuri ja juuri ottaa levyyn kiinni noi palat.

oon nostanu sen satulan ylös, et kaikki ilma tulis pois, ja ilmaa tuli aluksi reilusti ja sit loppu kokonaan ja senkin jälkeen laskin vielä kerran nesteet läpi mutta ei.

no nyt nuo palat ottaa jo jotenkin kiinni levyyn, mutta ei puhettakaan että vauhdista saisi rengasta lukkoon..eli jarru on perseestä :S

tos vielä kuva, jos se auttaa jotai: http://www.motot.net/galleria/showphoto ... /cat/18192

22.4.2008 19:16

Eiks mopoilla jarruteta jaloil?


Jos apua tarviit, ni tässähä ois sul pari sivua hiton hyviä neuvoja ja ohjeita mitä kannattaa kokeilla.

23.4.2008 15:49

Oretna kirjoitti:Eiks mopoilla jarruteta jaloil?


Jos apua tarviit, ni tässähä ois sul pari sivua hiton hyviä neuvoja ja ohjeita mitä kannattaa kokeilla.


sinusta en tiedä, mutta itse en ainakaan jarruta.

luin noi pari sivua ja en tuosta mitään muuta hyvää vinkkiä löytänyt, kun tuon "väärinpäin" ilmauksen.
osaako joku sanoo et onnistuuko se tos mun jarrutsydeemissä että ei tarvii turhaa ostaa niitä letkuja ja lääkeruiskuja.

23.4.2008 16:16

Ootko koittanut jo ottaa jarrupolkimen irti ja painella siitä tangosta? Jos on paljon ilmaan niin toi on tehokkaampi tapa kuin polkimella nylkyttää. Itellä toimi myös sellanen hyvin kun laitto ilmausruuvista letkun ja toisen pään purkkiin jossa oli jarrunestettä ja piti kokoajan pinnan alla. Samalla työnsi sitä tankoa niin kauan kunnes jarru alko purra.

Ja oli muuten nopee ilmaus!

23.4.2008 16:37

AlluMan kirjoitti:Ootko koittanut jo ottaa jarrupolkimen irti ja painella siitä tangosta? Jos on paljon ilmaan niin toi on tehokkaampi tapa kuin polkimella nylkyttää. Itellä toimi myös sellanen hyvin kun laitto ilmausruuvista letkun ja toisen pään purkkiin jossa oli jarrunestettä ja piti kokoajan pinnan alla. Samalla työnsi sitä tankoa niin kauan kunnes jarru alko purra.

Ja oli muuten nopee ilmaus!


en oo kokeellu..siis onko sulla toi ilmaruuvi sit kokoajan auki+letku siinä kiinni ja letkunpää jarrunesteessä?

23.4.2008 18:20

elite kirjoitti:
AlluMan kirjoitti:Ootko koittanut jo ottaa jarrupolkimen irti ja painella siitä tangosta? Jos on paljon ilmaan niin toi on tehokkaampi tapa kuin polkimella nylkyttää. Itellä toimi myös sellanen hyvin kun laitto ilmausruuvista letkun ja toisen pään purkkiin jossa oli jarrunestettä ja piti kokoajan pinnan alla. Samalla työnsi sitä tankoa niin kauan kunnes jarru alko purra.

Ja oli muuten nopee ilmaus!


en oo kokeellu..siis onko sulla toi ilmaruuvi sit kokoajan auki+letku siinä kiinni ja letkunpää jarrunesteessä?


Kyllä vain. Ja pitää muistaa että säiliö ei saa missään vaiheessa tyhjentyä.

23.4.2008 22:06

AlluMan kirjoitti:
elite kirjoitti:
AlluMan kirjoitti:Ootko koittanut jo ottaa jarrupolkimen irti ja painella siitä tangosta? Jos on paljon ilmaan niin toi on tehokkaampi tapa kuin polkimella nylkyttää. Itellä toimi myös sellanen hyvin kun laitto ilmausruuvista letkun ja toisen pään purkkiin jossa oli jarrunestettä ja piti kokoajan pinnan alla. Samalla työnsi sitä tankoa niin kauan kunnes jarru alko purra.

Ja oli muuten nopee ilmaus!


en oo kokeellu..siis onko sulla toi ilmaruuvi sit kokoajan auki+letku siinä kiinni ja letkunpää jarrunesteessä?


Kyllä vain. Ja pitää muistaa että säiliö ei saa missään vaiheessa tyhjentyä.


tein juuri edellä mainitulla tavalla ja jarrnesteet meni taas pariinkertaan läpi ja arvatkaapa ilmaantuiko jarru? no eipä tietenkään. letkusta tulee lähes kokoajan aivan pientä ilmakuplaa(jonko juuri ja juuri erottaa), joten onko syytä epäillä jotain vuotoa?