Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

19.12.2006 23:41

nasu kirjoitti:Saa. DOT3 tilalle saa laittaa DOT4 ja DOT5 muttei toisinpäin, noi on laatuluokituksia vaan.


Vaikka tää onkin tosi vanha viesti, niin sekaannuksien välttämiseksi DOT3:en tilalle saa laittaa DOT4, mutta EI DOT5, koska se on just sitä eri tyyppistä.

DOT5.1 taas on vastaavaa kamaa kuin DOT3 ja DOT4, mutta parempaa.

20.12.2006 17:31

Anssi_450 kirjoitti:
lerpparanne kirjoitti:Minä olen käyttänyt injektioruiskua ilmaamiseen,päähän vaan kumiletkun pätkä ja ilmaruuvin kautta painaa nesteet.(Ainut toimiva keino muuten nestekytkimelle)


Jostain syystä mulla ei suostunut nesteet lähtemään ylöspäin tolla kikalla etujarrussa ja kun kunnolla yritin ruutata niin letku irtos ruiskusta ja nesteet suoraan silmään. Hippasen muuten kirpas.


Ja muistit avata ilmausruuvin? ;)

24.12.2006 17:08

Mistä nyt vuotaa?
Ilmasin eilen takajarrun taas vaihteeks, sain toimimaan ja kaikki oli kunnossa. Tänään menin vähän pumppailee jarrua ja koitin toimiiko, no hetken toimis ja sit huomasin jarrusatulan kohdalla maassa läikän jarrunestettä ja sit lakkas taas toimimasta.
Eli mistä nyt vuotaa, ku ilmaruuvi ja jarruletkukin on kiinni!!?

24.12.2006 17:45

Voisko jarrumännän tiiviste vuotaa?

25.12.2006 20:21

jos jarruletku on ollu irti niin ne messinkirikat varmaan kannattaa vaihtaa

Vaihtoehtoilmaus

26.12.2006 15:38

Käy ostaa apteekista ruutta maksaa balttiarallaa 2 euroo. Laita oikeankokoinen letku siihen että saaat sen tiukasti ilmausruuviin kiinni ja sitte alat pumppaamaan ruutasta ja ilmaat sen alakautta. Niin ja sitte laita vielä paperia siihen jarrunestesäiliön ympärille että ylimääräset valuu siihen. (kannen oltava siis auki) Jos tämäkään ei tuota täyttä tulosta kokeile laittaa joku mutteri jarrukahvan ja männän väliin niin että saat suuremman alan painamaan sitä mäntää ja että se menee tarpeeks pohjaan, Jos nämäkään ei auta niin sitte ottamaan jarruja irti, puhdistamaan ja kattomaan mitä mahdollisesti vuotaa ja ostamaan korjaussettejä ja stefoja ne ei paljoa maksa. Niin ja jos kyseessä on nissinit mitkä tekee vammasesti sellasseen U- muotosen lenkin niin todennäköisesti niihin jää aina vähän ilmaa.

26.12.2006 16:21

lerpparanne kirjoitti:jos jarruletku on ollu irti niin ne messinkirikat varmaan kannattaa vaihtaa

Noista prikoista se johtus!
Pieni asia, mut aina ei voi tietää :D

Suuri kiitos!!

26.12.2006 19:54

Spade kirjoitti:
lerpparanne kirjoitti:jos jarruletku on ollu irti niin ne messinkirikat varmaan kannattaa vaihtaa

Noista prikoista se johtus!
Pieni asia, mut aina ei voi tietää :D

Suuri kiitos!!
Kantapäänkautta se meillä aina kai menee!

27.12.2006 16:26

Kysytään nyt täällä vaikka. Eli vaihdoin stongan ja kun iskin kytkimen ja muut kiinni ni kytkin ei toiminukkaa enää kunnolla. Vaikka laittaa kytkimen pohjaan niin ei meinaa pyörää saada liikkeelle vaihde silmässä. Mitä veikkaisitte syyks? Pitäisköhä toi kytkin ilmata? Nestekytkin siis kyseessä.

E: kytkin oli ylösalaisin kyllä stongan vaihdon aikana mutta muuten en mitään avannut siitä.
E2: no ilmasin mut eipä se mitää auttanu.

27.12.2006 23:25

Ei letku ol päässy murtumaan?

28.12.2006 0:24

Saunamajor kirjoitti:Ei letku ol päässy murtumaan?


Sitä en oo tarkistanu, mut sain sen toimii, ainaki jotenkuten. Nyt vaihteet löytyy ainaki normaalisti ja ei nappaa enää renkaat pahemmin lukkoo ku työntää kytkin pohjas. Sitä kysyn kuitenki viel et millä konstil ton kytkimen sit saa parhaiten ilmattuu?

Ite ilmasin näin:
kytkinkahvapohjaan, ilmausruuvi pariks sekunniks auki, takas kiinni, ja sit kytkin ylös ja alkaa vaan pumppailee. Nestesäiliön kansi siis kokoajan avoinna. Mut jostain taas luin, että pitäis jotenki ihan toisin :O Valaiskaa mua! :)

28.12.2006 14:06

peksibaab kirjoitti:
Sitä kysyn kuitenki viel et millä konstil ton kytkimen sit saa parhaiten ilmattuu?


Ns. väärinpäin ilmaus. Käyt esim. apteekista hakemassa injektioruiskun (itelläni käytössä 100ml). Sitten letkua joka istuu tiiviisti nippaan ja ruiskuun.

Sen jälkeen avaat kytkinnestesäiliön kannen, imaiset ruiskuun nestettä, letku kiinni nippaan ja ruiskuun. Sen jälkeen avaat nippaa hiukan auki (about ½ - kierrosta) ja rupeat työntämääm nestettä ruiskulla. Pyydä vaikka kaveria katsomaan missä vaiheessa ei enää tule kuplia nestesäiliöön. Sitten nippa kiinni, kansi kiinni ja pyörä vaihtamaan Husseen ;)

28.12.2006 15:24

Eli ilmasin väärinpäin, onko sillä suurikin merkitys? Vai pitäskö tästä nyt lähtee ostaa ruisku + letkua? :P

28.12.2006 17:48

Ei siinä nyt niin oikeeta ja väärää tapaa oo mutta toi minkä Blackfoot neuvo ni on aika paljon tehokkaampi, nopeempi ja varmempi tapa. Jos se sun kytkin toimii nytte ni ei sille tarvii enää mitää tehä.

23.9.2007 21:22

olen yz:tan jarruja ilmamassa.neste tulee kyllä satulaan mutta männät ei vain nouse.
vinkkejä?