Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

11.1.2009 0:17

kyllä se taitaa vuotaa sieltä jarrunestesäiliön korkin kautta
välillä jarru jo pelasi vähän mutta teho loppui heti
lääkeruiskullakaan ei voi oikeen tehdä koska derbissä ,korkki on siinä kyljessä(takajarrussa) siispä korkki vuotaa muuten toimii mikä avuksi ehkäpä uusi korkki vai miten tiivistää tuon??

11.1.2009 0:37

mikä helvetin korkki, ilmausruuvi?

11.1.2009 1:16

se on sen jarrunestesäiliön kansi( vähän huonosti selitetty)

11.1.2009 2:01

(mopo) asentaja kirjoitti:se on sen jarrunestesäiliön kansi( vähän huonosti selitetty)


Niiden jarrujen pitää toimia vaikka sul ei oo kantta paikallaankaan. Eli toisin sanoen olet pihalla koko jarruista.

Kun sä ilmaat jarruja, niin koske vain ja ainoastaan siihen kanteen mikä on on siinä työsylinterin (eli se mitä se jarrupolkimen pää painaa) päällä tai sitten jos on erillinen säiliö, ni sen kantta. Tän lisäks sieltä mis on ne jarrupalat, ni sieltä siihen pieneen pultiin missä on se kumihattu päässä, on tarvetta koskea, muuhun ei oo pääsääntöisesti tarvetta koskea. Kaikki ylimääräset paikat mitä löysäät rupee herkästi vuotamaan, koska niissä tiivisteenä olevat kupariprikat on perjaatteessa kertakäyttökamaa. Jos et vielkään tajunnu mitä tarkoitetaan milläkin ruuvilla, mitä pitää löysätä tai et ymmärrä perjaatetta miten ne jarrut suurinpiirtein toimii, niin ota vaikka kuvia, ni joku voi sit vääntää rautalangast.

11.1.2009 19:14

(mopo) asentaja kirjoitti:miten alakautta?? ja silloin kun ilmaan lääkeruiskulla vai miten??
Eli tähystyksellä peräsuolen kautta....Laitat sen ruutan sinne yleensä 8mm kannalla olevaan ilmaruuviin mikä on siellä takajarrusatulassa(missä jarrupalat)ja sit otat sen jarrusylinterin(missä jarrupoljin)korkin auki ja painat sillä ruiskulla nesteet väärinpäin sinne järjestelmään etkä aukaise/löysää muita kun sen 8mm ilmaruuvin ja nestesäiliön kannen.Sopivaa letkua on muuten sinne ruutan ja nipan väliin polttoaineletku(tankin huohotinletkusta riittää pikkupätkä)
Pitäs olla aika helppo juttu kun vaan katot ettei siihen ruiskuun jää ilmakuplia ja muistat löysätä sen ilmaruuvin ja sit vetää lopuksi sen kiinni sekä katsoa että sinne säiliöön jää tarpeeksi nestettä

12.1.2009 10:56

taitaa olla kaverille vähän liian hankalaa toi jarrujen ilmaus --> huoltoon vaan :D

12.1.2009 20:28

Mulla on yzf:än vm 2007. takajarrun kanssa vähän ongelmia.. Poljin ottaa helvetin alhaalta vaikka polkimen säätöruuvi on niin tapissa kuin voi olla. Uudet palat vaihdoin taakse eikä auttanut mitään. Ilmattu on eikä kummene. Jarrut pelaavat hyvin mutta vittumainen ajaa, kun ottaa nii alhaalta kiinni. Mikä neuvoksi :s

12.1.2009 21:46

onko varmasti ilmattu kunnolla?

12.1.2009 22:08

Kyllä pitäis olla. Ei enää ilmaa tule.

12.1.2009 22:18

Levy suora? Liikkuuko satula herkästi?

12.1.2009 22:29

On suora. Liuvut käytin auki ja eikä ole jumissa.

15.1.2009 21:25

Yz-250 kirjoitti:Mulla on yzf:än vm 2007. takajarrun kanssa vähän ongelmia.. Poljin ottaa helvetin alhaalta vaikka polkimen säätöruuvi on niin tapissa kuin voi olla. Uudet palat vaihdoin taakse eikä auttanut mitään. Ilmattu on eikä kummene. Jarrut pelaavat hyvin mutta vittumainen ajaa, kun ottaa nii alhaalta kiinni. Mikä neuvoksi :s
eihän ole paljon väljää niissä tapeissa missä satula liikkuu?jos tarpeeksi väljää nii ei pelitä

19.1.2009 1:51

No jos siellä on ilmaa, niin kun painat jarrua nopsaan muutaman kerran peräjälkeen, pitäisi alkaa ottamana ylempää. No, alkaa vai ei?

19.1.2009 19:23

Eipä auta polkeminen mitään. Samanlain menee poljin pohjaan.

19.1.2009 21:06

itse oon todennu että jos ei ilmaukseen muu auta niin tekee seuraavalla tavalla...Eli jarrusatula irti swingistä ja teippaa sen esim penkkiin kiinni niin että jarruletku on mahdollisimman suorassa ylöspäin.Antaa sen olla siinä yön yli niin ilmat on noussu sinne yläpäähän(jarrusatulan päähän) ja sitten kun ilmaa uudestaan niin pitäs lähtee kaikki ilmat pois! Tämä on ainut tapa millä olen itse saanut jarrut toimimaan hyvin Ja joka kerta on onnistunut!