Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

19.9.2008 17:23

Tuli tossa pannutettua viikko sit ihan nätisti ja sen jälkeen etujarru toimi, mutta erittäin heikosti ja epäilen että pääsi ilmaa sisään.

Nytten ilmasin ekan kerran ajatuksissani ja nestesäiliö tyhjäksi.

Ja nyt ilmannut ihan toivottomasti sitä jonku 30 min ja ei mitään muutosta.

En tiedä onko tyylissä vikaa.

1. Pumppaa jarrua ja nestesäiliön täyttöö
2. Ilmausruuvi auki, jarru pohjassa, nestettä ja ilmakuplat pois"
3. Ilmausruuvi kiinni, vasta sen jälkeen jarru irti
4.Pumppausta

Ja ei mitään tulosta.

Mikä vikana

19.9.2008 19:04

Ilmaa saattaa kaikesta huolimatta jäädä jarruletkun mutkaan, joka on usein ylempänä kuin pääsylinterin nestepinta. Silloin auttaa kun irroittaa jarrusatulan, nostaa sen kohti kattoa ja kokeilee ilmata uudestaan. Jos sekään ei auta, niin luultavasti pääsylinteri vuotaa.

19.9.2008 19:20

Ite teen aina niin että pistän ilmausruuvista letkun jarrunesteastiaan pinnan alle ja pumppaan niin kauan että kuplia ei enää tuu. Noin onnistuu todella nopeesti.

19.9.2008 21:45

AlluMan kirjoitti:Ite teen aina niin että pistän ilmausruuvista letkun jarrunesteastiaan pinnan alle ja pumppaan niin kauan että kuplia ei enää tuu. Noin onnistuu todella nopeesti.


Pumppaa vaan ilmausruuvi löysättynä kun sen letku on sielä jarruneste astiassa?

19.9.2008 21:47

Juuri niin. Tuo toimi ainakin takajarruun, mutta kannattaa kokeilla jospa etujarruunkin tehoisi tuollanen..

19.9.2008 22:17

AlluMan kirjoitti:Juuri niin. Tuo toimi ainakin takajarruun, mutta kannattaa kokeilla jospa etujarruunkin tehoisi tuollanen..


Kokeilin, huonolla menestyksellä, mutta voi täysin johtua letkusta, oli heikko ja huonosti pysy paikallaan, imi varmaan jostain välistä ilmaa. Pitää ettiä kunnon letkua

19.9.2008 22:26

etujarru aika kätevää ilmata lääkeruiskulla alakautta, eli nesteet ruiskulla alakautta vaan sisään, nopeaa ja tehokasta

19.9.2008 23:02

Aika kätevä on kans valuttaa nesteet läpi. Eli ilmaus proppu kokonaa irti ja jarruletku sellasee asentoo et ne nesteet voi valuu suoraa alaspäi. Sit joku 5 säiliöllistä valutat läpi ja proppu kiinni ja neste säiliö täytee. Painat pari kertaa ja voit jopa huomata et se toimii.

19.9.2008 23:53

Hyviä ideoita, pitää kokeilla aamulla, ilmoittelen tuloksista.

27.9.2008 22:28

On toisen tyyppinen ongelma.Etujarru on liian tehokas,eli kun etujarrua painaa niin se lyö sen lukkoon saman tien.Onko jotain kikkaa millä siihen saisi jotain tuntoa?

28.9.2008 1:10

Kokeile vähentää nestettä.

28.9.2008 13:05

karto1977 kirjoitti:On toisen tyyppinen ongelma.Etujarru on liian tehokas,eli kun etujarrua painaa niin se lyö sen lukkoon saman tien.Onko jotain kikkaa millä siihen saisi jotain tuntoa?
ootko sitä kahvan säätöä kokeillut?sit voi myös levy olla kiero

28.9.2008 19:25

Kahvassa ei ole säätöä.Täytyy tarkistaa levyn suoruus.

28.9.2008 19:38

kyllähän niissä kahvoissa yleensä joku säätö on.Toi levyn kierous kyllä aiheuttaa yleensä ihan päin vastaista(näin itseäni jatkaen)

28.9.2008 20:34

Kahva on suoraan säiliöön ja siitä etusatulaan.Levyn kieroutta voisi epäillä kun ed. omistaja veti kunnon lipat.