Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Re: cr

11.11.2007 20:57

tane90_ kirjoitti:Minä vuonna tuli 5 vaihteinen vaihe laatikko crää?Ja mina vuonna tuli tuo palkkirunko ja millo on tullu pakoaukon säädin tohon?ku Pitäs vuosimallia vähä selvittää ku ei oo ihan varmaa mikä tuo nyt on.
Maahantuoja varmaan auttaa kun soittelet runkonumeroo sinne

11.11.2007 23:31

Miten voi määritellä mitä kannattaa maksaa -96 pyörästä? Kaikki riippuu täysin kunnosta ja siitä meinaatko sitä pitää pitkäänkin. Jos meinaat sillä ajella vaikkapa seuraavat 50-100h niin kannattaa maksaa ihan oikeesti siitä jos mopoon on justiinsa laitettu reippaasti uutta ja se on kunnossa, mutta jos meinaat kokeilla 5h ja myydä pois niin kallis on aina vaikea myydä...on kantapään kautta koettu ja ihan siksi kun itse en viitsi rammalla ajaa!

Ja joku tietty vetäsee heti herneet, niin sanonpa tähän että kyllä sitä voi sietää jos vaika sivutuen kiinnityksessä on milli väljää ja se vaan kjolkuttaa, kunhan voi olla varma ettei se tule ajossa alas. Tai jos nastat raapii jotain kohtaa takalokari, kunhan ei sieltä mihin perse voi osua, eikä puhkase putsarikoteloo tai änkkää.

Mutta vielä noihin remontteihin. Usein tehdään puolinaisia remppoja, vaihdetaan vaikkapa petarit, muttei lodjun laakereita. Ei ainakaan vesipumppuun tai kytkimeen. Silloin voi olla lohkojen aukaisu heti kohta uudelleen edessä. Eli jos remontista maksaa, niin kannattaa miettiä miten sen itse olisi tehnyt/mitä odottaa. Paljon riippuu omista valmiuksista tehdä remppaa.

Re: cr

12.11.2007 10:23

tane90_ kirjoitti:Minä vuonna tuli 5 vaihteinen vaihe laatikko crää?Ja mina vuonna tuli tuo palkkirunko ja millo on tullu pakoaukon säädin tohon?ku Pitäs vuosimallia vähä selvittää ku ei oo ihan varmaa mikä tuo nyt on.

Olettaen että puhut piikkisestä: 98 tuli 5-speed ja alurunko. Säätimistä en tiedä ettimättä, joskus 80-luvulla.

Jos meinaat tuota puuliiteriä vasten nojaavaa Hondaa, niin se on joko 96 tai 97. Musta ilmanputsarikoppa paljastaa. Etuiskarien alasuojien värin perusteella 97, mut siihen nyt ei 100% voi luottaa.

1995 CR 125
1996 CR 125
1997 CR 125

Re: cr

12.11.2007 12:27

tane90_ kirjoitti:Minä vuonna tuli 5 vaihteinen vaihe laatikko crää?Ja mina vuonna tuli tuo palkkirunko ja millo on tullu pakoaukon säädin tohon?ku Pitäs vuosimallia vähä selvittää ku ei oo ihan varmaa mikä tuo nyt on.


http://216.37.204.206/wps/Honda_OEM/Hon ... 3&A=10&B=1 tuo taulukko auttaa kummasti :)

Honda cr 125cc suuttimet

12.11.2007 17:54

Mulla on honda cr 125cc 2001 vm. niin mitkä olis parhaat suuttimet kesä ja talvi ajalle?

Re: cr

12.11.2007 17:59

[quote="tane90_"]Minä vuonna tuli 5 vaihteinen vaihe laatikko crää?Ja mina vuonna tuli tuo palkkirunko ja millo on tullu pakoaukon säädin tohon?

Atac pakoaukonsäädin tuli joskus about 1984, HPP vuonna 1990.

16.11.2007 16:34

Tuli vaa mielee onko sähköosat samat 90 vuoden 125 crässä verrattuna 97?

20.11.2007 19:40

Mikä suutin mun pitäis laittaa talveksi cr:ään 125cc 98vm

26.11.2007 22:39

Mistähä näihi cr 125 97vm sähköjä oikee sais? ,ku maahantuojalla oli nii suolanen hinta että taitaa jäädä sinne.ei kiinnosta 1/3 pyörän arvosta laittaa sahköihin :D . Että onko missää muualla myynnissä?

26.11.2007 22:58

kylläpä se melkein on ainoa vaihtoehto tuo maahantuoja paitsi jos sitten et löydä rapakon takaa. Siellä varmasti paljon halvemaat.

1.12.2007 23:26

nyt tuli oman cr:n koneremppa etee nii kyselisin vähä tuosta lohkojen halkasemisesta et mitä kannattaa ottaa huomioo...

oon jonku verra noitte kans pelannu mut en oo ikinä halkassu vaihteellisen lohkoja skoden kylläkii...

ja mistähän sais honda cr 125 vm 94 koneen räjäytys kuvia?

ja joku karkea arvio paljon maksaa kaikki laakerit ja stefat... kannataako noita muuten mennä kyselee laakeriliikkeest vai ihan hondan jälleen myyjiltä?

näillänäkymin vaihtoo menee kytkin levyt ja jouset, kiertari, petarit, mäntä noi nyt ainaki jos jotain huonossa kunnos olevaa löytyy nii korjataan sekin...

kiitos vastauksista etukäteen :)

2.12.2007 0:32

http://www.motot.net/forum/viewtopic.php?t=63388 Sieltä ohjeet remonttiin.

Räjäytyskuvia www.bike-parts.fr (ekana tuli mieleen)

Osta palikat branditilta, tulee varmsti laadukkaat.

Kannattaapa tuo varata vähintään 400 euroa ;)

2.12.2007 0:53

Olipas muuten aika hyvä kirjotus!

Tuohon vois lisätä, että kannattaa lohkojen erotukseen toisistaan vaan tehdä puukiilat, helppo nakki. Ja jos siellä on tiiviste, niin aina uusi, toisissa on vaan massalla.

Lodjun purku ja kasaus on tapauskohtasta, mutta kampura jää aina jompaan kumpaan lohkoon ja lodjun osat sinne kykän puolelle. Kykän puoli kantsii purkaa ennen kuin otat pytyn irti, mutta älä irroita kokonaan vaihteiston akselien paikallaan pitäviä osia, äläkä pura vaihtomekanismin osia ennen lohkojen halkaisua.

Lodjun akseleita ei kannata purkaa osiin samaan aikaan, jotta järjestys varmasti säilyy. Purkaessa kantsii mitata kaikkien välilevyjen paksuudet, jotta menee kasatessa oikeille paikoilleen. Digikameralla kannattaa ottaa kuvia ellei muisti ole "valokuvamuisti" tai sen tapanen. Viimesessä hädässä ei sitten muu auta kuin pyöritellä osia ja tutkia mikä on pyörinyt mitäkin vasten ja ollut missäkin mitenkin päin...hirvee duuni (kokemuksella 7v. kakkivan lodju lattialla osina "miten tän saa kasaan").

Kun on kaikki kasassa, niin sitten vaan niputat paketin kasaan vaikka kumivasaralla. Pääasia, että koputtelet lohkot yhteen ENNEN kuin kiristät ruuvit. Jos tiivisteenä on massa (paperitiivistettä on pakko käyttää jos semmonen sinne kuuluu!) niin se on helppoa: massa kun pursuaa yli, niin voi alkaa kiristellä ruuveja. Eikä sitten missään nimessä mitään rautavasaraa/lekaa, vaan hellästi tasasesti lokot yhteen, ei siis ensin toinen pää ja sitten toinen vaan kiertäen, kampikammion kohta on se, joka ahistaa, kun petilaakeri asettuu paikoilleen. Ja se olisi syytä saada sinne suoraan, ettei pesä veny ja/tai mene soikeeksi.

Ei ole ollenkaan niin paha homma miltä kuulostaa, järki käteen ja puhtaus kunniaan, siitä se lähtee!

2.12.2007 17:46

Mikäköhän tuohon mun hondaan on tullut?
Ajoin sillä viimeksi 18.10.07 ja silloin toimi kunnolla ja lähti ekasta käymään.
Nyt kun kokeilin käynnistää ei edes lupaillut.
Kipinä tulee,mutta bensa on seissyt tankissa tuon 1.5kuukautta,voiko tuo bensa vaikuttaa ettei käynnisty?

Pyörä on Honda Cr125 vm-02.

2.12.2007 20:44

Jos se on seissyt bensahana kiinni niin bensa on haihtunut ja hyvin todennäköisesti kaasari vaaleesta möhnästä tukossa. Jos hana on ollut auki, niin vaihda bensat, sillä todennäköisesti selviit.