Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

6.4.2007 17:27

Nuo dirtin vaihdepolkimet on juuri sitä mallia jotka taipuu parin ajokerran jälkeen. Joskus hitsailtiin kahden teräksisen vaihdepolkimen varret yhteen niin saatiin käyttökelpoinen poljin. Alkuperäinen poljin on paras vaihtoehto, vaikka onkin hieman kalliimpi. Halvalla ei hyvää saa...

6.4.2007 17:51

Onko noi apikon polkimet ihan kuraa?

10.4.2007 21:39

Kysytään nyt vielä uudelleen, eli:
Sopiiko -85 vuosimallin 125CR:ään uudemman mallin takaiskari?
1985 vuosimallissa on ulkoinen iskarin nestesäiliö ja uudemmissa se on poikittain iskarin yläpäässä.
Tai saako -85 CRän runkoon laitettua helpolla patentilla jotain toista takaiskaria?

"Mökkicrossista" on iskari poikki ja noita vanhempia iskareita ei meinaa löytyä mistään. Jos jollain on hyviä ideoita, mistä löytäisi sopivan takaiskarin, niin kerro tänne tai laita meiliä jayjay@suomi24.fi

12.4.2007 19:38

en ollu kahteen viikkoon ajanu crrällä niin nyt huomasin että takaiskari on alkanu natisemaan, onko se nyt huono juttu, voiko korjata jotenkin? muuten ihan normaali ajossa..

12.4.2007 19:41

_epe_ kirjoitti:en ollu kahteen viikkoon ajanu crrällä niin nyt huomasin että takaiskari on alkanu natisemaan, onko se nyt huono juttu, voiko korjata jotenkin? muuten ihan normaali ajossa..
Jos iskari natisee on huono juttu,mut luultavasti ne alapään laakerit on kuivat.Aukase putsaa ja rasvaa

18.4.2007 22:47

Mitäs mieltä oletta hondan 07 piikistä ku tuli sellainen tilattua:D hyviä ja huonoja puolia??

19.4.2007 11:56

"tuli semmonen tilattua"
no ei taida olla rahasta kiinni ? :)
jos olisin sinä niin olisin kyselly noi plussapuolet ja miinukset ennen tilausta :)

kaippa sillä ny ajelis.. ;)

24.4.2007 21:11

Neuvoa/vinkkiä kaipaisi vasta vähän aikaa pyörien parissa touhunnut. Eli CR -96 ei lähde enään käyntiin. muutaman tunnin kevyellä kaasulla ajetun lenkin jälkeen pyörä ei suostunut käynnistymään. ennen lähtenyt käyntiin hienosti ja ajon aikana pidettyjen paussien jälkeen myös. tulppa antaa mielestäni hyvän kipinän ja johto, hattu putsattu. kaasarin putsasin myös ja läpät näytti olevan ok. tulppaa katsoessa näyttäisi että se on märkä kun on hetken polkenut. säätöihin en ole koskenut. äsken kokeilin uudella tulpalla, pieni pörähdys ja savua putkesta. hmm. olisiko mäntä tullut jo tienpäähän vai mikä olisi näin yhtäkkiä voinut aiheuttaa täydellisen pimenemisen. tehot tuntui kumminkin normaaleilta.

24.4.2007 21:23

Spoon kirjoitti:Neuvoa/vinkkiä kaipaisi vasta vähän aikaa pyörien parissa touhunnut. Eli CR 125 -96 ei lähde enään käyntiin. muutaman tunnin kevyellä kaasulla ajetun lenkin jälkeen pyörä ei suostunut käynnistymään. ennen lähtenyt käyntiin hienosti ja ajon aikana pidettyjen paussien jälkeen myös. tulppa antaa mielestäni hyvän kipinän ja johto, hattu putsattu. kaasarin putsasin myös ja läpät näytti olevan ok. tulppaa katsoessa näyttäisi että se on märkä kun on hetken polkenut. säätöihin en ole koskenut. äsken kokeilin uudella tulpalla, pieni pörähdys ja savua putkesta. hmm. olisiko mäntä tullut jo tienpäähän vai mikä olisi näin yhtäkkiä voinut aiheuttaa täydellisen pimenemisen. tehot tuntui kumminkin normaaleilta vikan lenkin aikana.


Mitä seosta käytät? Joku 2% vähän yli ois aika hyvä. Onko tietoa paljon männälle on kertyny ajoa ? Tuntuuko puristuksia? Ja siis ootko ajanu sillä pyörällä sen 2 h, vai onko toiminu kauemminkin ? Minkä värinen oli vanhemman tulpan kärki? Putsaa nyt ensin se tulppa ja koita uuestaan.

24.4.2007 22:49

pyörällä ajanut jonkun 4 tuntia ja pelittänyt ihan hyvin. tosin ei mitään kovaa ajoa. vanha tulppa oli alussa tumman ruskea ja sitten viimesen ajon jälkeen vähän mustempi. männänpää oli kyllä karstainen kun katsoin tulpanreiästä. olen käyttänyt 2,5% seosta hyvillä öljyillä. kokeilin vielä uudella tulpalla. bensaa kyllä saa sillä näytti kostealta. mäntä vaihdettu viime kesänä ja tunteja varmaan alkaa olemaan jo 20 ehkä vähän yli. puristusta löytyy mielestäni saman verran kuin ennenkin(napakan potkun vaatii mutta ei mitenkään hampaat irvessä). hmm. mietin että jos männänrengas poikki niin puristukset luulisi häviävän melkein kokonaan... täytyy ottaa pakari irti ja tsekata. hmm. vai voiko se kipinä vaan olla liian heikko jostain syystä? puola. mites toi usvan tuleminen pakarista polkiessa?

25.4.2007 15:04

Spoon kirjoitti:pyörällä ajanut jonkun 4 tuntia ja pelittänyt ihan hyvin. tosin ei mitään kovaa ajoa. vanha tulppa oli alussa tumman ruskea ja sitten viimesen ajon jälkeen vähän mustempi. männänpää oli kyllä karstainen kun katsoin tulpanreiästä. olen käyttänyt 2,5% seosta hyvillä öljyillä. kokeilin vielä uudella tulpalla. bensaa kyllä saa sillä näytti kostealta. mäntä vaihdettu viime kesänä ja tunteja varmaan alkaa olemaan jo 20 ehkä vähän yli. puristusta löytyy mielestäni saman verran kuin ennenkin(napakan potkun vaatii mutta ei mitenkään hampaat irvessä). hmm. mietin että jos männänrengas poikki niin puristukset luulisi häviävän melkein kokonaan... täytyy ottaa pakari irti ja tsekata. hmm. vai voiko se kipinä vaan olla liian heikko jostain syystä? puola. mites toi usvan tuleminen pakarista polkiessa?


Ootko muistanu kattoo, onko tankissa bensaa ? :D. En tiedä tuosta sytytyksestä, mutta epäilen vahvasti.

25.4.2007 22:32

paljonkos menee öljyä honda cr 125 vm.2001 vaihdelaatikkoon?

25.4.2007 22:58

6,5 desiä

27.4.2007 14:25

niimmä muistelinkin, kiitos varmistuksesta :)

30.4.2007 15:57

Voisko joku sanoa paljonko cr 250r -97 kaasarin ilmaruuvi pitää olla auki (vakiosäädöt)? Kaasari on 38mm keihinilääne.