Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

6.3.2007 23:18

Siis mutta ne koot tulevat sen mukaan että noista pinnoitetuista pytyistä ei tule joka kerralla juuri samankokoisia. Tehtaalla sitten lyödään pytyn kylkeen se kirjain mitä kokoa mäntä on.

Eikä siis niin että alkavat aina A:sta ja sitten on varaa laitella isompaa.

Ja vaikka se C koko mäntä sinne menisi niin jos välys menee liian pieneksi niin kiinnileikkaaminen on melkeinpä varmaa.

Korjailkaa jos asiassa väärässä olen.

7.3.2007 9:18

Helpoimmalla pääsee ku vie liikkeeseen mitattavaksi ja antaa niiden tilata sen sopivan männän. Näin olen itse menetellyt. :)

7.3.2007 11:50

Jotukka kirjoitti:
Kervine kirjoitti:
Jotukka kirjoitti:Mikä on cr 125cc 1997 vakio pääsuutin?
ja mitenkä pakoaukonsäätimet pitäisi säätää.

Toivon nopeaa vastausta.


Vakiosta suuttimesta ei tietoa. Jäällä mulla on kelin mukaan 200-215. Mikä niissä pakoaukonsäätimissä sit tuottaa tuskaa? Kerro tarkemmin.


Nyt on kone remontti tehty ja pitäisi säätää pakoaukonsäädin. Vedän pako aukon vipua niin alas kun menee ,päästän irti ja kiristän säätimet siihen kohtaan mihin ne palautuvat. Pakoaukon säätimet on kiinni. Sitten vedän taas sitä vipua niin alas kun se helposti menee, pakoaukko ei ole kokonaan auki? Luulen että sen vivun ala pää ottaa lohkoon kiinni. Tuskinpa pitää olla näin, eli varmaankin tarvii siirtää vivun alapäässä olevan hammasstuksen paikkaa että vivun saisi ylemmäs.

Saattaa olla hieman epäselvää tekstiä, mutta tosi vaikea selittää. Että jos jollain olisi tietoa tai ohje nii hyvä.


Kokeiles laittaa pyörä käyntiin ja kurkkaa aukeeko kokonaan. Kuulostaa samalta mitä itsekin ihmettelin mutta koneen ollessa käynnissä säätimet kyllä aukeavat kokonaan.

7.3.2007 12:22

Kervine kirjoitti:
Jotukka kirjoitti:
Kervine kirjoitti:
Jotukka kirjoitti:Mikä on cr 125cc 1997 vakio pääsuutin?
ja mitenkä pakoaukonsäätimet pitäisi säätää.

Toivon nopeaa vastausta.


Vakiosta suuttimesta ei tietoa. Jäällä mulla on kelin mukaan 200-215. Mikä niissä pakoaukonsäätimissä sit tuottaa tuskaa? Kerro tarkemmin.


Nyt on kone remontti tehty ja pitäisi säätää pakoaukonsäädin. Vedän pako aukon vipua niin alas kun menee ,päästän irti ja kiristän säätimet siihen kohtaan mihin ne palautuvat. Pakoaukon säätimet on kiinni. Sitten vedän taas sitä vipua niin alas kun se helposti menee, pakoaukko ei ole kokonaan auki? Luulen että sen vivun ala pää ottaa lohkoon kiinni. Tuskinpa pitää olla näin, eli varmaankin tarvii siirtää vivun alapäässä olevan hammasstuksen paikkaa että vivun saisi ylemmäs.

Saattaa olla hieman epäselvää tekstiä, mutta tosi vaikea selittää. Että jos jollain olisi tietoa tai ohje nii hyvä.


Kokeiles laittaa pyörä käyntiin ja kurkkaa aukeeko kokonaan. Kuulostaa samalta mitä itsekin ihmettelin mutta koneen ollessa käynnissä säätimet kyllä aukeavat kokonaan.


Hussessa ainakin mahdoton säätää, jos ei ole koppa pois siitä vivuston päältä. Teet sinne merkit tussilla, milloin on auki ja kiinni. Siis koneen ollessa sammuksissa. Sitten tulille ja katsot aukeaako kokonaan. Tämä siis jos sydeemi on vähänkään samanlainen.

Offtopic: ootkos kervine tässä kuvassa?
http://www.hardworkracing.com/kuvat/ori ... ic142.html

7.3.2007 17:49

Kyllä oon. Vauhti tippu aika hyvin erän puolessavälissä kun alko kädet puutua.

7.3.2007 18:06

Kervine kirjoitti:Kyllä oon. Vauhti tippu aika hyvin erän puolessavälissä kun alko kädet puutua.


no ajoit musta ohi kuitenkin :D Kootut selitykset, pistin takavanteen holkit väärinpäin, ketjulinja sentin vinossa ja takajarru laahas kokoajan. Että sitä voikin olla tyhymä.

7.3.2007 18:42

Selitellähän aina voi. Kestikö husse suoralla kuinka hyvin peesissä?

7.3.2007 20:34

Kervine kirjoitti:Selitellähän aina voi. Kestikö husse suoralla kuinka hyvin peesissä?


Ei niin hyvin kuin edellisessä kisassa. Ihmettelin kun se ei oikein laukannut niin hyvin. Kyllä siinä kulut riittää, kuskissa ei :D

7.3.2007 20:49

Siis paremmin verrattuna mun pyörään vai yleensä? Mulla oli ainakin välitykset turhan harvat.

7.3.2007 21:09

Kervine kirjoitti:Siis paremmin verrattuna mun pyörään vai yleensä? Mulla oli ainakin välitykset turhan harvat.


Sekäettä. Mulla oli harkoissa kanssa ihan liian pitkät välit. Sitten kisassa ei jaksanu enää mennä, takajarrulevy paskaks.. :(

17.3.2007 15:14

http://www.nettimoto.com/viewVehicle.php?id_bike=423064

kannataisko toi ostaa ekaks crossiks

mitämieltä ootte

17.3.2007 15:22

Tuskin... Vaikka koneeseen onki uusittu myyntipuheen mukaan kaikenlaista niin muita teknisiä vikoja voi olla paljon (muutama laitettukki ilmotukseen) ja pyörän kunto näyttää muutenki aika huonolle. Kannattaa kattoo monii eri merkkejä ja ostaa se joka on ollu parhaalla huollolla ja mikä on parhaassa kunnossa.

18.3.2007 12:13

Onko piikkisen hondan vuosimallin 99 ja 00 välillä muita eroja kun muovit kun muistelisin että jotkut olis sanonut että näissä uudemmissa ois aika tehoton kone ??!

18.3.2007 12:41

ripetsu kirjoitti:Onko piikkisen hondan vuosimallin 99 ja 00 välillä muita eroja kun muovit kun muistelisin että jotkut olis sanonut että näissä uudemmissa ois aika tehoton kone ??!


Niissä on erilainen runko. 2000-malli on parempi ajettava.

18.3.2007 16:52

ainakin mun ex 01 cr oli tehokas piikiksi.
en oikeen usko että niissä tehottomampi kone olisi kuin vanhemmissa. ja oli hyvä ajettava.