Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

23.5.2009 0:00

Itellä alkaa pyörän vaihto oleen pikku hiljaa eessä. Ois tarkotus vaihtaa nykynen kotarin 450 exc krossiin. Oon vähän suunnitellu 250 CRF:ää. Onkos CRF 250 ja 450 paljonki eroa käsittelevyydessä? Onko 450 paljonki kankeampi? Nykynen 450 exc on itelle vähän turhan iso puun kiertoon, loppuu ukko kesken ja sittenhän sitä ollaan katollaan. :D

Vuosimalliksi oon suunitellu noin 2006. Ei paljon vanhempaa kehtaa laittaa ja onhan ne tuplaputket aika pornot. :D Onkos noissa mitään ihmeellistä jota kannattais ottaa huomioon? Leviääkö heti käsiin?

23.5.2009 11:41

Saimon kirjoitti:Itellä alkaa pyörän vaihto oleen pikku hiljaa eessä. Ois tarkotus vaihtaa nykynen kotarin 450 exc krossiin. Oon vähän suunnitellu 250 CRF:ää. Onkos CRF 250 ja 450 paljonki eroa käsittelevyydessä? Onko 450 paljonki kankeampi? Nykynen 450 exc on itelle vähän turhan iso puun kiertoon, loppuu ukko kesken ja sittenhän sitä ollaan katollaan. :D

Vuosimalliksi oon suunitellu noin 2006. Ei paljon vanhempaa kehtaa laittaa ja onhan ne tuplaputket aika pornot. :D Onkos noissa mitään ihmeellistä jota kannattais ottaa huomioon? Leviääkö heti käsiin?

Kaverilla oli 450 crf ja itellä on 250crf niin kyllä se isompi jonkin verran kankeempikin on ja tehojakin kuiteskin niin paljon et nimeomaan siitä kannon kierrosta sen kanssa ei tuu mitään verrattuna pikkunelariin ;) Ja melkein heti se vaihto 450:n takas pienempään.

btw. mulla olis just tollanen myynnis mitä etit http://www.nettimoto.com/viewVehicle.php?id_bike=772097 kuvat on surkeita mut näkee nyt vähän minkä näkönen se on, muoveissakaan ei ole juuri lainkaan naarmuja et aika hellällä kädellä on pidetty :)

23.5.2009 12:09

Peltsi990 kirjoitti:
btw. mulla olis just tollanen myynnis mitä etit http://www.nettimoto.com/viewVehicle.php?id_bike=772097 kuvat on surkeita mut näkee nyt vähän minkä näkönen se on, muoveissakaan ei ole juuri lainkaan naarmuja et aika hellällä kädellä on pidetty :)


Vaihakko kotariin? :D Pitäs toi kotka saada hävitettyä ennenku pystyy uutta laittaan...

Perkele ku kaikki on myynnissä olevat on niin kaukana. Itte asun nyt Sodankylässä ja lähin varteen otettava vaihtoehto on kajaanissa. :D

23.5.2009 19:09

tonzkaa kirjoitti:Mikähän tossa cr:rässä on kun puskee jäähytinnesteet pihalle korkista ja ylivuotoletkusta.
Kyseessä siis cr 125 -97
Vika ilmeni vesipumpun osien vaihdon yhteydessä ja stefa vaihettu sinne vesipumpun luo.
Ja paljon tonne pitäisi laittaa nestettä ?

Kannentiiviste vuotaa päästäen paineet moottorista jäähdyttimeen jolloin vedet karkaa ylivuotoletkusta ulos. Tyypillinen ongelma hondissa joissa on peltinen kannentiiviste. Vaihda uusi tiiviste niin ongelman pitäisi korjaantua.

[[Paukku kirjoitti:Osaatteko sanoo mikä vika mun cr:rrässä on...? Olin ajamassa ja yhtäkkiä tekee niin kuin tukehtuisi tai oisi liian iso vaihde päällä. käynnistys polin tuli pikkusen raskaammaksi polkea.. :paha: :(

Kampiakselin petilaakerit tai kiertokangen alapään laakeri todennäköisesti rikki. Ei muuutakuin kone paloiksi ja laakerit vihtoon.

24.5.2009 11:46

JM82 kirjoitti:
tonzkaa kirjoitti:Mikähän tossa cr:rässä on kun puskee jäähytinnesteet pihalle korkista ja ylivuotoletkusta.
Kyseessä siis cr 125 -97
Vika ilmeni vesipumpun osien vaihdon yhteydessä ja stefa vaihettu sinne vesipumpun luo.
Ja paljon tonne pitäisi laittaa nestettä ?

Kannentiiviste vuotaa päästäen paineet moottorista jäähdyttimeen jolloin vedet karkaa ylivuotoletkusta ulos. Tyypillinen ongelma hondissa joissa on peltinen kannentiiviste. Vaihda uusi tiiviste niin ongelman pitäisi korjaantua.

Joo sehän siellä vuoti, kaikki kannentiivisteet kuluvat samalta kohdalta, ilmeisesti kansi on kiero.

27.5.2009 21:10

Olipa mukava saada pitkästä aikaa hondasta savut pihalle! Kohta kolme kuukautta tallissa seisoskellu runkolaakeriremppaa/motivaatiota odottaen =) Nyt sain sitte intoa laittaa motin kasaan ja paikoilleen, samalla tuli parit muutki laakerit vaihdettua.
Toki samalla tuli tehtyä pientä hallaa, tuntuu mm. että pakoaukonsäädin ei toimi (meni muutamia hampaita eräästä tod.näk. olennaisesta pa-säätimen osasta BD), eikä ota jengoja kone kunnolla. Olisko lie sytytyksen säätöä vailla vai liekö kaasarin säädöt hukassa. Aika raakalla kädellä tuli kyllä öljyä laitettua tankkiin :D Ei vara venettä kaada, mutta kierrosherkkyyden ehkä... Eikait siinä, rassaaminen on kivaa ja tyhmät jätkät rikkoo ite omat laitteensa, WAY TO GO!

27.5.2009 22:14

AllTerrain kirjoitti:Olipa mukava saada pitkästä aikaa hondasta savut pihalle! Kohta kolme kuukautta tallissa seisoskellu runkolaakeriremppaa/motivaatiota odottaen =) Nyt sain sitte intoa laittaa motin kasaan ja paikoilleen, samalla tuli parit muutki laakerit vaihdettua.
Toki samalla tuli tehtyä pientä hallaa, tuntuu mm. että pakoaukonsäädin ei toimi (meni muutamia hampaita eräästä tod.näk. olennaisesta pa-säätimen osasta BD), eikä ota jengoja kone kunnolla. Olisko lie sytytyksen säätöä vailla vai liekö kaasarin säädöt hukassa. Aika raakalla kädellä tuli kyllä öljyä laitettua tankkiin :D Ei vara venettä kaada, mutta kierrosherkkyyden ehkä... Eikait siinä, rassaaminen on kivaa ja tyhmät jätkät rikkoo ite omat laitteensa, WAY TO GO!


Jos se pakoaukon säädin jäi ala-asentoon ja se säädin ei toimi niin ei ota kierroksia kunnolla.

29.5.2009 18:14

Taisin löytää cr:rrän vian.. Puolet männästä oli tippunu koneeseen ja männänrengas leikannu kiinni ja koneen stefat paskana mitä kannattais tehdä.. :D

29.5.2009 19:04

korjata se :)

30.5.2009 6:11

Onko kellään tietoa -98 puolikkaan hondan kaasarin säädöistä? Neulan rikan asento, suuttimen koko, seosruuvi.

30.5.2009 13:58

http://www.honda.brandt.fi/mp/ohjekirja ... 202004.pdf

Tuolta 10. sivu ni pitäs löytyä säädöistä taulukkoa.

30.5.2009 20:22

Ei kannata jakaa virheellistä tietoa. 2004 mallin kaasarin säädöt eivät ole samalla seinälläkään.

Vakiosäädöt ovat;
TK-suutin 55
ilmaruuvi noin 1,5 kierrosta auki
Neula R1369MS ja sokka keskelle
Pääsuutin 175

2.6.2009 15:32

mistä mä nyt löytäsin omistajan käsikirjan/huolto manuaalin 250cc crf 2006 rossiin? maahantuojalta kysytty, hinta 100euroo joten sitä en oo ostamassa :eek:

honda cr 250 vm 99

5.6.2009 15:39

vuotaa öljyä koneen pohjasta,tarkemmin ottaen siitä pikku reijästä mikä on öljy propun ja koneen/rungon pultin välissä. mikä sen reijän tarkoitus oikein on.? magneeton puolella alareunassa on kans pieni reikä mikä on samassa yhdeytessä siihen. toivottavasti joku sai selvää ja hieman valottaa mulle niitten merkitystä. tai jos ei saa niin voisin laittaa kuvan tänne.? :s

honda cr 250 öljyä

6.6.2009 13:19

http://www.purkuosat.net/images/CR25001/DSC04470.JPG

elikkä tuolla on kuva lohkosta, niin tiijättekö mikä on tuon reijän tarkoitus on mikä näkyy tuossa kampikammion alapuolella.?? :roll: sieltä vuotaa öljyä pikkuisen?