Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

13.4.2009 20:56

Sain tänään tommosen honda cr:n 125 koneen mikroautoa varten. nyt olisi ongelmana että mitähän vuosimallia tuo kone mahtaa olla. 80-luvulta se kuitenkin on. Vähäsen tuntomerkkejä: nestejäähy, läpät kiinni sylinterissä, ei lohkoissa, eikä myöskään minkäänmallista pakoaukonsäädintä. Minkähän kokonen kaasari näissä on ku sekin uupuu. sähkötkin puuttuu magneettoa ja käämiä lukuunottamatta, eli onko tässä rungossa 2 boksia koska johtoja lähtee viisi vai vaan yksi boksi? Mistähän saisin noita sähköosia?

14.4.2009 11:05

Viil@ri kirjoitti:Sain tänään tommosen honda cr:n 125 koneen mikroautoa varten. nyt olisi ongelmana että mitähän vuosimallia tuo kone mahtaa olla. 80-luvulta se kuitenkin on. Vähäsen tuntomerkkejä: nestejäähy, läpät kiinni sylinterissä, ei lohkoissa, eikä myöskään minkäänmallista pakoaukonsäädintä. Minkähän kokonen kaasari näissä on ku sekin uupuu. sähkötkin puuttuu magneettoa ja käämiä lukuunottamatta, eli onko tässä rungossa 2 boksia koska johtoja lähtee viisi vai vaan yksi boksi? Mistähän saisin noita sähköosia?


Atac pakoaukonsäädin tuli muistaakseni vuonna 1984 piikkiseen CRään ja 80-malli oli ainakin vielä ilmajäähy. Toi on sit varmaan 81-83.

14.4.2009 13:37

Tiiättekö mikä tulppa on sopiva tai kannattaa laittaa cr80r vm97 vie tulppia niin hirveästi ja neki on niin kalliita vai kannattaako ostaa joku hopeatulppa jonka pitäisi kestää?

14.4.2009 15:34

Terzi99 kirjoitti:
Viil@ri kirjoitti:Sain tänään tommosen honda cr:n 125 koneen mikroautoa varten. nyt olisi ongelmana että mitähän vuosimallia tuo kone mahtaa olla. 80-luvulta se kuitenkin on. Vähäsen tuntomerkkejä: nestejäähy, läpät kiinni sylinterissä, ei lohkoissa, eikä myöskään minkäänmallista pakoaukonsäädintä. Minkähän kokonen kaasari näissä on ku sekin uupuu. sähkötkin puuttuu magneettoa ja käämiä lukuunottamatta, eli onko tässä rungossa 2 boksia koska johtoja lähtee viisi vai vaan yksi boksi? Mistähän saisin noita sähköosia?


Atac pakoaukonsäädin tuli muistaakseni vuonna 1984 piikkiseen CRään ja 80-malli oli ainakin vielä ilmajäähy. Toi on sit varmaan 81-83.


Voisikohan mulla sitten olla sekoteltu noita osia koska sitä säädintä ei ole mutta kun kattelin yhen purkaamon sivuilta yhtä -81 cr:ää niin siinä meni ketjut oikealta puolelta ja minulta menee vasemmalta. Eli 81-83 sylinteri ja 84 ja uudemman alakerta? Jos vaan olisi apuja tunnistukseen niin auttakaa ihmeessä että pääsen sähköosia metsästämään.

edit: no eihän se noinkaan voi olla koska mulla ei ole lohkoissa paikkaa läpille. Se on kuitenkin varma tieto että krossista tämä kone on eikä mistään katupyörästä.

14.4.2009 19:15

Atac pakoaukonsäädin tuli muistaakseni vuonna 1984 piikkiseen CRään ja 80-malli oli ainakin vielä ilmajäähy. Toi on sit varmaan 81-83.[/quote]

Voisikohan mulla sitten olla sekoteltu noita osia koska sitä säädintä ei ole mutta kun kattelin yhen purkaamon sivuilta yhtä -81 cr:ää niin siinä meni ketjut oikealta puolelta ja minulta menee vasemmalta. Eli 81-83 sylinteri ja 84 ja uudemman alakerta? Jos vaan olisi apuja tunnistukseen niin auttakaa ihmeessä että pääsen sähköosia metsästämään.

edit: no eihän se noinkaan voi olla koska mulla ei ole lohkoissa paikkaa läpille. Se on kuitenkin varma tieto että krossista tämä kone on eikä mistään katupyörästä.[/quote]


Ainaski 83 mallissa menee ketjut vasemmalta puolelta

http://www.bikepics.com/honda/cr125/83/pics.asp
Viimeksi muokannut Terzi99 päivämäärä 14.4.2009 19:34, muokattu yhteensä 1 kerran

14.4.2009 19:29

Tuossa -84 moottori. Pakoputken alkukäyrässa näkyy ATAC teksti merkkinä ko. pakoaukonsäätimestä.

http://www.bikepics.com/pictures/712841/

Moro!

14.4.2009 20:30

Tiiättekö mikä tulppa on sopiva tai kannattaa laittaa cr80r vm97 vie tulppia niin hirveästi ja neki on niin kalliita vai kannattaako ostaa joku hopeatulppa jonka pitäisi kestää?

15.4.2009 8:43

Terzi99 kirjoitti:Atac pakoaukonsäädin tuli muistaakseni vuonna 1984 piikkiseen CRään ja 80-malli oli ainakin vielä ilmajäähy. Toi on sit varmaan 81-83.


Voisikohan mulla sitten olla sekoteltu noita osia koska sitä säädintä ei ole mutta kun kattelin yhen purkaamon sivuilta yhtä -81 cr:ää niin siinä meni ketjut oikealta puolelta ja minulta menee vasemmalta. Eli 81-83 sylinteri ja 84 ja uudemman alakerta? Jos vaan olisi apuja tunnistukseen niin auttakaa ihmeessä että pääsen sähköosia metsästämään.

edit: no eihän se noinkaan voi olla koska mulla ei ole lohkoissa paikkaa läpille. Se on kuitenkin varma tieto että krossista tämä kone on eikä mistään katupyörästä.[/quote]


Ainaski 83 mallissa menee ketjut vasemmalta puolelta

http://www.bikepics.com/honda/cr125/83/pics.asp[/quote]


No kaikesta päätellen minulla on sitten 83 vuosimalli. Epäilen kuitenkin että minulla on tuossa jotkin uudemmat sähköt koska minulla on magneeton ulkokehällä pulssianturi.

Tämän pitäisi käydä 81-83 cr:ään http://www.motomaster.fi/kauppa//produc ... .php?p=217

Ohjeissa kuitenkin mainitaan näin: Sopii kaikkiin motocrosseihin joissa sisäpuolinen vauhtipyörä. Sekä normaalilla vauhtipyörällä varustettuihin malleihin, joissa ei erillisistä pulssianturia magneeton ulkokehällä. Ei sovellu malleihin joissa ennakon säätö cdi-boxin sisäänrakennettu, kysy lisää...

Minulta siis löytyy pulssianturi magneeton ulkokehältä eli tuo ei taidakkaan käydä minulla vaikka vuosimallin mukaan pitäisi käydä. :itku:

15.4.2009 9:19

Tiiättekö mikä tulppa on sopiva tai kannattaa laittaa cr80r vm97 vie tulppia niin hirveästi ja neki on niin kalliita vai kannattaako ostaa joku hopeatulppa jonka pitäisi kestää? :)

16.4.2009 19:59

Mikä vikana? Mulla ei toimi kytkin cr:rrässä oon kattonu, että kytkin vaijeri ei oo poikki se toimi ihan vasta mutta sitten se on jotenkin mystisesti mennyt että kytkin ei ota lainkaan. :(

17.4.2009 0:02

Saisko täältä apuja osametsästykseen -96 125 kuutioisen osalta. Meni nimittäin kytkinakselin laakeri, joka sit rikko kytkintapin laakerinki. Paikallinen varaosaukko sano että tää -96 on ainoa vuosimalli missä kyseinen laakeri on (tulee siis siihen koloon mikä näkyy kun aukasee magneetonkopan, ihan eturissan vieressä, ko. koloon tulee kytkinvaijerin jatkeena oleva tappi). Kuulema vanhemmissa ja uudemmissa malleissa on jonkinsortin pusla tässä kohtaa, mutta ysikutoseen on Brandti aikoinaan ostanu nipun näitä laakereita ja laittanu ne Suomessa paikoilleen. Enää ei ollu maahantuojallakaan näitä neulalaakereita ja oma motti makaa nyt pöydällä ko. osan vuoksi. Oisko kellään apua tähän ongelmaan?

17.4.2009 7:46

Laakerin mitat ylös ja laakerikauppaan.

17.4.2009 16:57

a.c.e kirjoitti:Laakerin mitat ylös ja laakerikauppaan.

Kokeiltu on ja eioota myytiin sieläki päin. Kummalliselta tuntuu koko homma :/

17.4.2009 18:56

kysy vuotta vanhemman ja vuotta uudemman mallien puslien kokoo ja jos on sopivaa niin kiinni vaan.

17.4.2009 19:08

Laitappa laakerista mitat näkyviin. Kattelen EPC:stä mitä näyttää.